استقلال فانوس به دست در جستجوی صدر

هفته هفدهم لیگ امروز با دو دیدار آغاز می‌شود.

هفته هفدهم لیگ برتر امروز با دو دیدار آغاز خواهد شد، استقلالی ها برای اینکه بتوانند در کورس بمانند باید هر طور شده مازیار و شاگردانش را در آزادی شکست دهند و منتظر نتیجه دو بازی سخت سپاهان و پرسپولیس مقابل نساجی و فولاد باشند. یکی از نکات قابل توجه این هفته برگزاری اکثر بازی ها با حضور هواداران است تا دوباره شور و هیجان به بازی های لیگ باز گردد. با هم به پیش بازی این هفته لیگ برتر می‌پردازیم؛

استقلال - ملوان

پنج شنبه ساعت 15:00

ورزشگاه آزادی

استقلال با 27 امتیاز جایگاه مطلوبی در میان مدعیان قهرمانی لیگ برتر ندارد و اگر قدر امتیازات باقی‌مانده را نداند با مشکلات بزرگی مواجه خواهد شد و رویای دبل قهرمانی را به کلی از بین خواهد برد. در خلق این وضعیت بدون شک اعضای کادرفنی استقلال مقصرند و اگر بخواهیم بازیکنان را به بی‌مسئولیتی یا چنین تعابیری محکوم کنیم بدون شک به بیراهه رفته‌ایم.
ساپینتو از ابتدای فصل تاکنون حتی در دو بازی پی‌درپی نیز از یک ترکیب استفاده نکرده و تغییرات پی‌درپی در انتخاب ترکیب و شیوه بازی سبب شده استقلال هرگز هارمونی مناسبی نداشته باشد و تمام فاکتورهای ایده‌آلی که فصل پیش موجب قهرمانی‌اش شد را از کف بدهد. این وضعیت نشأت گرفته از عدم شناخت ساپینتو با فوتبال ایران هم هست اما وقتی یک مربی از نیم‌فصل می‌گذرد و همچنان از سوی باشگاه عرصه برای عرض اندام او باز است، باید بتواند از تیمش نمایش مطلوبی بگیرد. حقیقتاً ساپینتو از این پس تا پایان لیگ حق اشتباه ندارد و محکوم به کسب پیروزی‌های پی‌درپی است تا اوضاع استقلال در جدول قدری سر و سامان یابد. گرچه ساپینتو با دو شکست مقابل سپاهان فرصت جبران امتیاز از دست رفته مقابل این تیم را از کف داده اما همچنان مقابل پرسپولیس و گل‌گهر فرصت جبران دارد و اگر در بازی‌های رودرروی آتی موفق به کسب پیروزی مقابل این دو تیم شود، بدون شک در هفته‌های پایانی لیگ شانس قهرمانی بسیاری خواهد داشت.
اختلاف 8 امتیازی که امروز میان استقلال و پرسپولیس ایجاد شده البته تنها ناشی از شکست مقابل مدعیانی همچون سپاهان نیست که به تنهایی 6 امتیاز از استقلال گرفته‌اند. آبی‌ها در فصل جاری مقابل تیم‌های نه چندان قدر لیگ نیز نتایج نامناسبی گرفتند و در خانه امتیازاتی را از دست دادند که جای شگفتی دارد. ادامه این روند در بازی‌های آتی استقلال را بیش از این زمین خواهد زد و چه بسا فرصت کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا را نیز از ارتش آبی سلب کند. بنابراین استقلال باید قادر باشد دست‌کم در چهار هفته باقی‌مانده که مقابل تیم‌های فرو دست لیگ برتر بازی دارد، به امتیازات کامل دست یافته و اوضاع خودش را قدری سر و سامان دهد و به امید فرصت‌سوزی‌های دیگر مدعیان بنشیند. استقلال در هفته هفدهم با ملوان بازی دارد و بعد از آن نیز با مس، نفت مسجدسلیمان و پیکان مصاف خواهد داد که در خوشبینانه‌ترین حالت ممکن اگر موفق شود مقابل این چهار تیم 12 امتیاز به دست آورد، بدون شک در جدول رده‌بندی ارتقای جایگاه خواهد یافت به این دلیل که دیگر مدعیان مانند گل‌گهر و سپاهان و حتی پرسپولیس بازی‌های پرچالش‌تری پیش رو دارند و بروز یکسری از این اتفاقات منجر به بازگشت استقلال خواهد شد.

استقلال فانوس به دست در جستجوی صدر
ایده‌آل‌ترین وضع ممکن در بازی امروز مقابل ملوان این است که ساپینتو تیمش را طوری آرایش کند که یک برد بزرگ و پرگل به دست آید تا علاوه بر 30 امتیازی شدن در جدول رده‌بندی، روحیه مناسبی نیز در تیم تزریق شود. برد پرگل مقابل ملوان که البته در هفته‌های اخیر قدری سر و سامان یافته استقلال را با روحیه مناسب‌تر به مصاف دیگر مدعیان خواهد فرستاد، اما این مستلزم اجرای صحیح تاکتیک‌های این تیم در جریان بازی با ملوان است و ساپینتو نیز باید تیمش را بخوبی آماده و مهیای این بازی کند تا استقلال با کمترین اشتباه ممکن از این بازی عبور کرده و بردی دیگر را در کارنامه خود به ثبت برساند. بدون شک بازگشت تماشاگران به ورزشگاه آزادی نیز از نظر روحی و روانی به سود استقلال خواهد شد و چنانچه تیم ساپینتو بتواند از این مزیت نهایت بهره را ببرد، روز باشکوهی برای استقلالی‌ها رقم خواهد خورد و این تیم با انگیزه مضاعف رخ در رخ حریفان آینده قرار خواهد گرفت. آنچه مسلم است تکرار بازی‌های نه چندان هماهنگ هفته‌های قبل برای استقلال برد بزرگی را به همراه نخواهد آورد و چه بسا موجب یک ناکامی بزرگ دیگر بشود و سکوها را علیه ساپینتو و مدیران این باشگاه کند.

نساجی مازندران- سپاهان اصفهان
پنج شنبه ساعت:15:00

ورزشگاه شهید وطنی
نساجی مازندران و سپاهان یکی از بازی‌های جذاب هفته هفدهم خواهد بود. بازی مهمی که قرار است با حضور تماشاگران پرشور قائمشهری برگزار شود. نساجی که فصل را خوب شروع نکرد و نتایج ضعیفی می‌گرفت، بالاخره بعد از یک تعطیلی توانست به شرایط آرمانی برسد و بردهای پرگل خوبی به دست بیاورد. بردهایی که تعجب خیلی‌ها را به‌دنبال داشت چرا که این تیم توانست حتی گل‌گهر را در سیرجان براحتی شکست دهد و البته نتایج جذاب دیگری هم به دست بیاورد. روند صعودی نساجی ادامه داشت تا اینکه مقابل آلومینیوم اراک شکست خورد. انگار همین یک شکست کافی بود تا تیم دچار نوسان عجیبی شود. به طوری که دیگر نمی‌توان نتایج نساجی مازندران را مقابل هیچ تیمی پیش‌بینی کرد. حالا شاگردان حمید مطهری در شرایط متفاوتی میزبان سپاهان اصفهان هستند. میزبان تیمی که برای رسیدن به صدر جدول تلاش می‌کند و چیزی جز قهرمانی نمی‌خواهد. زردپوشان اصلی‌ترین رقیب پرسپولیس برای رسیدن به رده اول جدول هستند و برای همین مسأله در بازی مقابل نساجی مازندران فقط برد می‌خواهند. البته آنها بخوبی می‌دانند کار سختی مقابل قرمزپوشان با حضور هواداران پرشورشان دارند. آن هم زمانی که قرار است بعد از ماه‌ها درهای ورزشگاه‌ها به روی هواداران باز شود. نکته جالب این است که نساجی مدت‌هاست نتوانسته سپاهان را ببرد و هم در خانه و هم خارج از خانه به زردپوشان اصفهانی امتیاز کامل را داده. حالا همین مسأله برای قرمزپوشان قائمشهری انگیزه زیادی ایجاد کرده تا بتوانند این طلسم را بشکنند و از شاگردان مورایس امتیاز بگیرند. با این شرایط به نظر می‌رسد بتوانیم شاهد یک بازی تهاجمی و زیبا باشیم.

استقلال فانوس به دست در جستجوی صدر

مسابقه‌ای که بازیکنان و مربیان فقط تمرکزشان روی فوتبال است، نه حواشی و جنجال‌های بیهوده. نساجی در بازی رفت 2 بر یک بازنده شد اما فوتبال خوبی ارائه کرد و سپاهان هم بعد از شکست دادن استقلال اسب خود را برای کورس قهرمانی زین کرده است. زردپوشان اصفهانی در لیگ سه برد متوالی دارند و نمی‌خواهند نوار بردهایشان قطع شود، مأموریتی که در قائمشهر بسیار سخت به نظر می‌رسد. سپاهان با 23 گل زده زهردارترین خط حمله لیگ را در اختیار دارد اما علیرضا حقیقی مقابل چنین تیم‌هایی انگیزه بالایی دارد و بخوبی خودنمایی می‌کند. در این بازی، نساجی مهرداد عبدی را به‌دلیل مصدومیت در اختیار ندارد. این بازیکن که از نظر نساجی‌چی‌ها خوش‌یمن است و هر وقت گل می‌زند تیم‌شان برنده خواهد شد، حالا نمی‌تواند در این بازی مهم به میدان برود. به جز او، اکبر صادقی هم از سوی حمید مطهری به‌دلیل اعتراض به نیمکت‌نشینی در بازی قبلی، از تیم کنار گذاشته شد و حتی وساطت بازیکنان برای بازگشتش به تمرینات جواب نداد تا در آستانه اخراج قرار بگیرد. در سپاهان هم رناتو داسیلویرا مدافع برزیلی ناگهان تصمیم به جدایی گرفت و با باشگاه برای این مسأله توافق کرد. حالا مورایس به‌دنبال جذب مدافع جدید است اما تا قبل از این اتفاق، نساجی فرصت خوبی دارد که باخت بازی رفت را جبران کند. تقابل مطهری و مورایس در این بازی هم می‌تواند جذاب باشد. یک طرف مربی جوان و باانگیزه‌ای که می‌خواهد خودی نشان دهد تا باز هم پیشنهاد سرمربیگری پیدا کند، در مقابل هم مورایس که یکی از مربیان باتجربه به حساب می‌آید و می‌خواهد در اولین حضورش در لیگ برتر فوتبال ایران به موفقیت برسد.

فولاد – پرسپولیس

جمعه ساعت:17:15
ورزشگاه فولاد آرنا اهواز


پرسپولیس که با اقتدار به صدر جدول رسیده برای حفظ این عنوان و فاصله دلچسبش با سایر مدعیان تعقیب کننده کار دشواری در پیش دارد و بعد از برد سخت مقابل ذوب آهن حالا یک بازی سخت تر در انتظار تیم یحیی است.پرسپولیس در شروع فصل مقابل ذوب آهن و فولاد در دو هفته ابتدایی موفق نشد و گلی هم نزد اما حالا با هر زحمتی که بود گام نخست را با موفقیت برداشت و دنبال پیروزی در مسابقه بعدی است.
این بار اما کار یحیی و بازیکنانش دشوارتر هم هست چرا که آنها در اهواز مقابل تیم پرمهره فولاد باید بازی کنند.در ابتدای فصل تصور می شد فولاد خوزستان با هزینه ای که کرده و چارتی که دارد یکی از مدعیان جدی قهرمانی است اما تیم نکونام با وجود ریخت و پاش هایی که داشته فوق العاده پرنوسان کار کرده و حالا 14 امتیاز از پرسپولیس عقب تر است و در رده هفتم قرار دارد.
تنها نماینده فوتبال ایران در لیگ قهرمانان آسیا برای نیم فصل دوم باز هم تقویت شده و در ازای از دست دادن پاتوسی و احمد عبدالله زاده یک بازیکن اسپانایی گرانقیمت خریده و حالا با خرید 2 میلیون یورویی اش روبروی صدرنشین حاضر خواهد شد.قرار است در بازی فردا فولاد از تورس اسپانیایی رونمایی کند و از این جهت این بازی حساس تر و جذاب تر هم خواهد شد.
در نقطه مقابل پرسپولیس اما احتمالا پرسپولیس با کمترین تغییرات به مصاف فولاد خواهد رفت.پیش بینی می شود با وجود آمادگی نسبی شیخ دیاباته و عیسی آل کثیر ، یحیی باز هم از ترکیب بدون مهاجم در شروع مسابقه استفاده کند و با تعدد بازیکنان خط میانی دنبال شکست فولاد باشد.به نظر می رسد ترکیب پرسپولیس در بازی فردا تغییر چندانی نسبت به بازی با دیدار مقابل ذوب آهن نداشته باشد و تنها مهدی ترابی جایگزین هنانوف می شود تا دانیال اسماعیلی فر به دفاع راست برگشته و سر جای خودش بازی کند.پرسپولیس برای بازی در اهواز سروش رفیعی را به خاطر محرومیت و سعید صادقی را به دلیل مصدومیت در اختیار ندارد اما ظاهرا فولاد با توپ پر به میدان خواهد آمد.

ویدئو: خلاصه بازی پرسپولیس تهران صفر - فولاد خوزستان صفر | خبرگزاری ایلنا


فولاد قبل از جام جهانی شرایط خوبی نداشت و به نظر می رسد تعطیلات طولانی لیگ برای آنها بد نشد .آنها در5 بازی اخیرشان 3 برد و دو مساوی داشته اند .پرسپولیس هم بعد از دو مساوی متوالی مقابل استقلال و پیکان در سه بازی اخیرش برنده شده و از این حیث شرایط دو تیم شبیه به یکدیگر است.
دو تیم تا کنون 50 بار روبروی هم قرار گرفته اند که سهم پرسپولیس 25 برد و سهم حریف خوزستانی اش 11 برد بوده است.در لیگ برتر دو تیم 41 بار روبروی هم قرار گرفته اند که 19 بار پرسپولیس برنده شده و سهم فولاد 10 پیروزی بوده است.نکته جالب اینجاست که پرسپولیس تاکنون در ورزشگاه فولاد آره نا به فولاد نباخته و دو برد و یک مساوی داشته است.شکست سال گذشته سرخ ها مقابل تیم نکونام در سوپرجام که تنها باخت پرسپولیس در سه سال گذشته به حساب می آید نیز در سیرجان رقم خورده بود.
مهمترین نکته این بازی غیبت تماشاگران در ورزشگاه اهواز است.در حالی که بقیه بازی های این هفته با حدود 30 درصد تماشاگران در ورزشگاه ها برگزار خواهد شد این بازی که به نوعی بازی بزرگ هفته هم هست بدون هیچ توضیح خاصی بدون تماشاگر اعلام شده و با اینکه هر دو تیم به شدت دنبال این هستند که بازی با حضور تماشاگر برگزار شود اما این مسابقه پرسپولیس هم تماشاگر ندارد.


پیکان - مس کرمان

جمعه ساعت 14:00

ورزشگاه دستگردی

پیکان هر دو بازی گذشته اش را واگذار کرده و مجتبی حسینی به هیچ وجه نمی خواهد هت تریک کند. بدون شک این مسابقه یکی از سخت ترین بازی های تیم تهرانی خواهد بود. چرا که حریف کرمانی در فاصله دو امتیازی میزبان قرار دارد.در واقع اگر پیکان شکست بخورد جای مس را در جدول با سقوط یک پله ای می گیرد. شاگردان فرزاد حسین خانی با پیروزی هفته گذشته مقابل نفت مسجدسلیمان شرایط روحی مناسبی دارند. تیم کجتبی حسینی فوتبال خوبی را به نمایش می گذارد اما خوب بازی کردن کافی نیست و باید امتیازهای لازم را کسب کنند. تقابل این دوتیم با توجه به جایگاهی که دارند یک بازی شش امتیازی خواهد بود. شاید تساوی برای کرمانی ها نتیجه قابل قبولی باشد اما برای پیکان با شکست فرقی نخواهد داشت. تیم هایی که خطر سقوط را احساس می کنند با پیروزی در بازی های رودر رو شانس بقای شان افزایش پیدا می کند.

گزارش تصویری بازی مس کرمان و پیکان | خبرگزاری ایلنا

آلومینیوم اراک - صنعت نفت آبادان

جمعه ساعت: 14:00

ورزشگاه امام خمینی(ره)

برای نفت آبادان که شرایط خوبی در جدول ندارد تساوی در خانه اراکی ها هم نتیجه بدی نمی تواند باشد. اما قطعا مهدی رحمتی به چیزی جز سه امتیاز فکر نمی کند. او بعد از باخت داخل خانه مقابل فولاد، هفته گذشته در زمین هوادار به تساوی رضایت داد. سرمربی آلومینیوم خیلی خوب می داند که هواداران تیمش انتظاری جز کسب سه امتیاز ندارند. اگر این اتفاق بیفتد آن وقت صعود چند پله ای برای این تیم وجود دارد. از ان طرف نفتی های ابادان با این که خوب بازی می کنند اما به اندازه کافی امتیاز کسب نکرده و برای بقا در لیگ کار بسیار سختی دارند. تاوارس برزیلی اگر با امتیاز از اراک خارج شود و شاگردانش اعتماد به نفس لازم را به دست آورند برای هفته های آینده امیدوار خواهند بود. اما اگر شکست بخورند و تیم های بالاسرشان برنده شوند در آن صورت جبران فاصله امتیازی به مراتب مشکل تر می شود.

استقلال فانوس به دست در جستجوی صدر

گل‌گهر سیرجان - مس رفسنجان

جمعه ساعت: 15:00

ورزشگاه شهید قاسم سلیمانی
امیر قلعه نویی شاید امروز حسرت امتیازهای از دست رفته را می‌خورد. او از چهار بازی آخرش پنج امتیاز گرفت و در واقع هفت امتیاز را از دست داد. همین باعث شده تا برای مدعی ماندن فقط به پیروزی برسند. از آن طرف محمد ربیعی که به داوری‌ها اعتراض داشت حالا شاید از انتخاب یک داور باتجربه خیالش راحت باشد. این بازی خارج از پتانسیل و توانایی‌های دوتیم عنوان دربی را با خود یدک می‌کشد. همین برای بیشتر حساس شدن تقابل دو تیم کافی است. قلعه نویی خوب می‌داند که هر نتیجه‌ای غیر از پیروزی او را از جمع مدعیان دورتر می‌کند. اگر در ابتدای بازی توپی از خط دروازه‌ها عبور کند آن وقت شاهدبازی حساس تری خواهیم بود. باید دید مهاجمان گل گهر در مصاف با یکی از بهترین خط دفاعی‌های لیگ چه پایانی دارد. آنها در 17 بازی فقط پنج گل دریافت کرده‌اند.

گزارش بازی گل گهرسیرجان - مس رفسنجان تاریخ ۱۴۰۰/۱۰/۰۸ - ورزش سه

ذوب‌آهن اصفهان - تراکتور تبریز

جمعه ساعت:14:00

ورزشگاه فولادشهر
بازی رفت برنده نداشت، اما شرایط هر دو تیم به خصوص تراکتور کاملا متفاوت شده است. برای ذوب آهن و مهدی تارتار که از چهار بازی گذشته اش دو امتیاز به دست آورده سه امتیاز اینبازی می تواند دوباره آن ها به جدول بازگرداند. اما تراکتور هم در بازی های اخیر نشان داده که تیمی منسجم و با برنامه بوده که به راحتی امتیاز از دست نمی دهد. شرایط تیم ها در جدول به شکلی است که اگر ذوب آهن دست خالی زمین را ترک کند شاید سه پله سقوط کند. اما با توجه به تفکرات سرمربیان دو تیم باید انتظار تماشای یک فوتبال زیبا را داشت. تقابل کاوه رضایی و هادی محمدی که سابقه بازی در ذوب آهن را دارند به جذابیت مسابقه اضافه می کند. این که انتظار تماشای یک بازی پرگل را هم داشته باشیم انتظار زیادی نیست.

استقلال فانوس به دست در جستجوی صدر

نفت مسجدسلیمان- هوادار تهران

جمعه ساعت: 16:00

ورزشگاه شهید بهنام محمدی

بازی نفت مسجدسلیمان و هوادار تهران را می‌توان یکی از عجیب‌ترین بازی‌های این هفته لیگ برتر نامید. جایی که 2 تیم تابه‌حال مقابل هم به پیروزی نرسیدند و فقط به تساوی رضایت دادند. نفت مسجدسلیمان و هوادار تا به حال 3 بار در لیگ برتر مقابل هم قرار گرفتند که در هر 3 بازی به تساوی رضایت دادند. در این 3 بازی هم کلاً 2 گل رد و بدل شد که مربوط به بازی رفت همین فصل است. حالا 2 تیم بعد از تغییرات زیاد این بار با شرایطی جدید و متفاوت مقابل هم قرار می‌گیرند. نفت مسجدسلیمان که با رضا مهاجری فصل را شروع کرد، اگرچه در هفته‌های ابتدایی نتایج خوبی گرفت اما یکسری اتفاقات باعث شد دیگر نه تنها از آن نتایج خبری نباشد بلکه باخت‌های عجیب و پرگلی متحمل شود. با این شرایط، کادرفنی نفت مسجدسلیمان بالاخره دچار تغییر شد و ابراهیم اشکش در اتفاقی عجیب و ناگهانی، جای مهاجری را گرفت. زردپوشان زاگرسی با اشکش هم نتوانستند هیچ بردی در لیگ برتر به دست بیاورند و حتی یک تساوی هم نگرفتند که مسئولان باشگاه نفت مسجدسلیمان باز هم تصمیم به تغییر سرمربی گرفتند. نکته جالب این است که ابراهیم اشکش داشت تیم را تقویت می‌کرد و بازیکن جدید می‌گرفت که ناگهان خبر رسید رضا عنایتی سرمربی نفت مسجدسلیمان شد. البته عنایتی قبلاً و زمانی که مهاجری سرمربی زردپوشان بود، گزینه مسجدسلیمانی‌ها بود اما مشکلات مالی باشگاه باعث شد او به این پیشنهاد جواب منفی بدهد.

هوادار تهران یک - نفت مسجد سلیمان یک

در نهایت بعد از هفته‌ها، عنایتی هدایت نفت مسجدسلیمان را به عهده گرفت تا برای ماندن این تیم در لیگ برتر تلاش کند. نکته جالب در مورد حضور رضا عنایتی در تیم زردپوش زاگرسی این است که در اولین بازی باید مقابل تیم سابقش یعنی هوادار قرار بگیرد. مقابل تیمی که اولین تجربه سرمربیگری‌اش را رقم زد و نتایج خوبی هم با آن به دست آورد. حالا تقابل عنایتی و هوادار می‌تواند به جذابیت بازی کمک کند. با توجه به اینکه نفت مسجدسلیمان مدت‌هاست طعم پیروزی و حتی تساوی را نچشیده حالا عنایتی در تلاش است تا مقابل هوادار امتیاز کسب کند تا بتواند این تیم را از شرایط بحرانی خارج کند. آن هم در روزی که قرار است هواداران نفت مسجدسلیمان به ورزشگاه بیایند و از تیم‌شان حمایت کنند. در مقابل، هوادار هم که در رده دوازدهم جدول قرار دارد می‌خواهد روند خوب خود را ادامه دهد. این تیم در 3 بازی گذشته 5 امتیاز به دست آورده و حالا به‌دنبال امتیازات مهم این بازی است تا بتواند به رده‌های بالاتر برسد. هوادار اگر بتواند در این بازی به 3 امتیاز برسد اگر خوش‌شانس باشد می‌تواند چند پله در جدول صعود کند اما اگر مسجدسلیمان برنده شود اگرچه قعرنشین باقی خواهد ماند اما بدون شک انگیزه بالایی پیدا می‌کند تا در بازی‌های بعدی نمایش بهتری داشته باشد و از خطر سقوط فرار کند. نکته جالب دیگر در مورد تقابل نفت مسجدسلیمان و هوادار این است که شاهد رویارویی 2 سرمربی آبی خواهیم بود. در یک طرف رضا عنایتی قرار دارد که سال‌ها در استقلال حضور داشت و در طرف دیگر ساکت الهامی که سابقه حضور در تیم آبی پایتخت را دارد. با توجه به این شرایط به نظر می‌رسد این هفته شاهد بازی جذابی از این 2 تیم خواهیم بود. آن هم با حضور هواداران پرشور مسجدسلیمانی که انگیزه بالایی ایجاد خواهند کرد.

بیشتر بخوانید:

257 251

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1723641

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =