هیچ جاده بین شهری در خراسان رضوی به دلیل برف مسدود نخواهد ماند

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی تاکید کرد: تمام توان راهداری استان را به کار گرفته‌ایم تا هیچ محور شریانی بدلیل حجم برف روی آسفالت مسدود نماند.

به گزارش خبرآنلاین از خراسان، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی در گزارش وضعیت جوی محورهای استان و اعمال محدودیت های ترافیکی گفت: با وجود احتمال کاهش دمای هوا تا منفی ۲۰ درجه، همه امکانات و نیروهای راهداری را برای پیشگیری از مسدودیت محورهای بین شهری به کار می‌گیریم.
جعفر شهامت در این باره گفت: درحال حاضر محورهای کنارگذر شمالی شهر مشهد، جاده غیرشریانی مشهد-کلات و جاده قدیم مشهد-باغچه بدلیل محدودیت دید افقی و لغزندگی آسفالت مسدود هستند. همچنین وضعیت جوی در اکثرمحورها بصورت صاف تا نیمه ابری است اما بارش برف پراکنده در محور مشهد-کلات و کولاک در محور باغچه - تربت حیدریه(پیچ زاغه ها) ادامه دارد.
وی افزود: هرچند سامانه بارشی از استان خارج شده اما با توجه به میزان بارشها و سفید پوش شدن استان، برودت هوا در حال افزایش(تا منفی ۲۰ درجه) است و احتمال یخ زدگی معابر می‌رود. البته با استفاده از توان کامل نیروها و ماشین آلات راهداری شامل ۵۷۳ نفر راهدار و ۳۲۷ دستگاه ماشین آلات همه تلاش خود را برای پیشگیری از انسداد محورها به کار بسته‌ایم. از این جمله تا ظهر امروز نزدیک به ۷ هزار تن شن و نمک پاشی و حدود ۱۰ هزار کیلومتر برف‌روبی به انجام رسیده است.
وی با اشاره به اینکه تاکنون به ۹۶ دستگاه خودرو نیز امدادرسانی شده ادامه داد: در برودت زیاد و هنگام وزش بادهای شدید، بویژه در گردنه ها عملیات های برف روبی و شن نمک پاشی و یخ زدایی محورها تقریبا بی اثر است، لذا توصیه اکید داریم رانندگان قبل از سفر با سامانه ۱۴۱ تماس گرفته و از اخرین وضعیت راهها و مسیر اطلاع حاصل کنند.
علاوه بر این این با عنایت به برودت هوا حتی‌المقدور از سفرهای غیر ضروری پرهیز و در سفرهای ضروری ابتدا از وضعیت سیستم گرمایشی خودرو، میزان ذخیره سوخت، بهمراه داشتن تجهیزات و ملزومات زمستانی لازم شامل زنجیر چرخ و اندکی آذوغه و لباس های گرم اطمینان حاصل کنند.
شهامت با بیان اینکه پیش بینی بارش تا پایان هفته توسط سازمان هواشناسی اعلام نشده خاطرنشان کرد: کاهش دما در گردنه ها و نقاط سردسیر و محورهای شمالی و شرقی استان محتمل خواهد بود. از اینرو ساکنین شهرها و روستاهای استان و مسافرینی که قصد سفر به استان خراسان رضوی دارند حتما جانب احتیاط و بررسی شرایط ایمنی را لحاظ کنند.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1718127

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 7 =