کفش پاشنه بلند ممنوع؛ ببینید کفش نامناسب چه بلایی سرتان می‌آورد؟/  خطر بزرگ در کمین؛ واکسن‌ها اثری دربرابر سویه جدید کرونا ندارند؟

در این بسته سلامت متخصصان درباره خار پاشنه، خطری که استفاده از کفش‌های پاشنه بلند به همراه دارد و همچنین استفاده از واکسن در برابر سویه جدید کرونا می‌گویند.

به گزارش خبرآنلاین، در این بسته سلامت متخصصان درباره خار پاشنه، خطری که استفاده از کفش‌های پاشنه بلند به همراه دارد و همچنین استفاده از واکسن در برابر سویه جدید کرونا می‌گویند.

کفش پاشنه بلند ممنوع؛ ببینید کفش نامناسب چه بلایی سرتان می‌آورد؟

دکتر احمد موذن زاده، فیزیوتراپیست و رئیس انجمن فیزیوتراپی ایران با بیان اینکه عارضه خار پاشنه، بیشتر در خانم ها شایع است و نشان دهنده وارد شدن استرس بیش از حد تحمل بر استخوان پاشنه و استخوان سازی است، می افزاید:هر نوع احساس درد صبحگاهی در ناحیه پاشنه پا که با راه رفتن کاهش پیدا کند از حیث احتمال وجود خار پاشنه باید تحت بررسی تخصصی قرار بگیرد. خار پاشنه بدنبال استفاده طولانی مدت از کفش نامناسب و پاشنه بلند، اصافه وزن و کم تحرکی ایجاد می شود.

خطر بزرگ در کمین؛ واکسن‌ها اثری دربرابر سویه جدید کرونا ندارند؟

دکتر فریبا شیروانی، فوق تخصص عفونی اطفال و عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی با اشاره به احتمال افزایش آمار ابتلا به سویه جدید کرونا در بهمن ماه سالجاری می گوید: مهم ترین اقدام در مقابله با خطر ابتلا به این سویه از ویروس کووید که سرعت سرایت پذیری بالایی نیز دارد ، تزریق دوز چهارم واکسن کووید ، استفاده از ماسک و کاهش حضور در مکان های شلوغ و پر تردد است.

موارد بیشتر:

۲۳۳۲۳۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1715911

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 6 =