واکنش شهرداری تهران درباره ورود مردان به واگن زنان در مترو

ایسنا نوشت: رئیس سازمان بازرسی شهرداری تهران با حضور در ایستگاه مترو امام خمینی (ره) موضوعات فرهنگی، اجتماعی و سد معبر دستفروشان و بساط گستران را مورد بررسی قرار داد.

در این بازدید که با همراهی درخشان معاون سازمان بازرسی در حوزه حمل ونقل و ترافیک، مدیرعامل شرکت مترو، مدیر بازرسی مترو، معاون فرهنگی شرکت مترو و جمعی دیگر از مدیران دومجموعه برگزار شد، برخی موضوعات فرهنگی و اجتماعی و همچنین بحث مزاحمت دستفروشان در ایستگاه‌های مترو بررسی شد.

داود گودرزی در این بازدید با اشاره به درخواست و مطالبه بسیاری از شهروندان در خصوص رسیدگی به مساله ورود آقایان به واگن بانوان و مسئله بی حجابی عنوان کرد: واگن‌های ابتدایی و انتهایی قطارهای مترو به منظور ایجاد آرامش و امنیت بانوان به این قشر ازجامعه تعلق گرفته است و رسیدگی به مسئله ورود آقایان به این واگن‌ها یک مطالبه عمومی است.

وی با بیان اینکه در بحث بی حجابی در مترو پیش از هر چیز به کار فرهنگی نیاز داریم، گفت: رعایت حجاب برای تمامی پرسنل مترو و کسانی که در ایستگاه‌های داخلی مترو در حال هر نوع فعالیت اعم از دستفروشی هستند لازم و ضروری است.

بر اساس گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهر، گودرزی در خصوص مسئله دستفروشان و بساط گستران در مترو نیز اظهار کرد: ما قصد نداریم صورت مسئله را پاک کنیم اما موضوع دستفروشان نیاز به ساماندهی دارد و برای این موضوع نیز باید تدابیر لازم اندیشیده شود تا مزاحمت ناشی از سد معبر دستفروشان رفع شود.

بیشتر بخوانید:

چرا شهرداری مسئولیت بنرهای نصب شده در اطراف سفارت انگلیس را اول پذیرفت،بعدا گردن نگرفت/ سخنگوی شهرداری: شاید نهاد دیگری نصب کرده

تاکسی اینترنتی نمی‌تواند وارد فرودگاه شود؟/ واکنش نماینده مجلس

۲۳۳۲۳۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1712037

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 24
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۸:۲۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۶
    اتفاقا مطالبه عمومی این است که هرکس خواست هر جا بنشیند من دوست دارم با خانواده ام در واگن مشترک بنشینم
    • IR ۲۲:۰۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۶
      خوب واگن هایی که بخوایم با خانواده بشنیم هم هست حالا دستشون درد نکنه برای راحتی خانم هایی که دوست دارند سوا بشینند هم واگن اول وآخر رو قرار دادن بده آنقدر به فکر ما خانم ها هستن دوست داری سوا بشینی واگن زنانه گذاشتن بخوای هم با مردان بشینی واگن ترکیبی گذاشتن حیف که قدر نا شناسی اجبار که نذاشتن اختیارش دست خودمونه
    • احمد IR ۲۲:۲۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۶
      بنده تا الان ۴ تا کشور اروپایی رفتم در اونجا هم که میگن مهد آزادی هست تو مترو هاشون قسمتی را صرفا برای خانم ها در نظر گرفتن اگر مامور مترو یک مرد را تو اون قسمت ببینه توسط پلیس جریمه و با شدت با اون فرد برخورد میشه . باید قبول کنیم آدم مریض همه جای دنیا هست من و یا هرکسی که یه ارزن غیرت تو وجودش باشه باید نسبت به ناموسش حساس باشه من از اینکه همسرم ،دخترم تنهایی از مترو استفاده میکنن باید از نظر امنیت در آن مطمئن باشم.
    • IR ۲۲:۳۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۶
      77 10
      سلام ببخشید ظاهرا اشتباه برداشت شده، زنانه مردانه نیست که، واگنهای وسط مشترکه ولی واگن های اول و آخر مخصوص بانوان هست حالا چون عموم خانم ها میرن تو اون واگن ها تو واگن های وسط مردا بیشترن و به نظر میرسه برا آقایونه، وگرنه میتونن هر جا خواستن بشینن
    • IR ۲۳:۰۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۶
      54 33
      فعلا که خانم ها به واگن ما آقایان ورود پیدامیکند
    • کویر IR ۰۰:۳۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۷
      66 15
      در همه جای دنیا واگن اختصاصی بانوان هست
  • IR ۱۹:۱۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۶
    والا الان همش زنا توی واگن مردها هستندبعضی موقع فکر میکنم اومدم قسمت زنها
  • نماینده پرسنل راهبری مدیریت پسماند شهرداری تهران IR ۲۰:۰۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۶
    46 1
    سلام .جناب گودرزی بزرگوار .مطالبات پرسنل راهبری مدیریت پسماند شهرداری را که باتوجه به گذشت سه سال باوعده های توخالی عدیلی وباتوجه به جابه جایی عدیلی و انتصاب آقای جباری خواهش میکنیم پیگیری کنید پرداخت شود .خداروخوش نمیاد سه ساله 300نفرآدم زحمت کش رل فریب میدهند .
  • وحید IR ۲۰:۲۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۶
    35 7
    من فکر کردم الان میگه یه مامور اینطرف وایسته یه مامور هم اونطرف
  • جواد IR ۲۰:۳۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۶
    40 35
    من هر وقت سوار مترو میشم و چون به این موضوع فریک دارم . برسی میکنم . اکثریت مردهایی که وارد واگن خانم ها میشوند افغانی هستند . و دقت نکردن و شناخت آنها روی این مسئله است . دوم هم ذوجین هستند که حاضر نیستند به عللی همسرشان به تنهایی از همسر جدا شده و به واگن خانم ها برود ! یا همسرشان را به واگن آقایان میاورند ! ولی این جداسازی ها به شهرداری مربوط نمیشه . .
  • Sh IR ۲۰:۴۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۶
    مملکت توفقر فلاکت داره غرق میشه اینها به فکر چه چیزهایی هستند
  • ایرانی IR ۲۰:۴۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۶
    کار از کار گذشت
  • سعید IR ۲۰:۴۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۶
    زیاد فشار به مغزتون نیارید
  • . IR ۲۱:۱۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۶
    54 29
    فعلا که بانوان به سمت واگن آقایون هجوم می آورند
  • احمدرضا IT ۲۱:۳۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۶
    50 37
    باسلام چرا خانمها براحتی ودرکلیه واگنها وارد واگن آقایان می‌شوند مگر زنان وارد واگن مردهاشوند نامحرم نیستند مردها وارد واگن زنان شوند نامحرمند این نوعی تبعیض است واگن‌های مختص زنان هم هیچ فضای پوششی وندارد وبراحتی داخل واگن‌ها دیده می‌شود بنظرم باید اختصاصی چند واگن وجدائی مردان دراختیار زنان قرار بگیرد زمانی ایراد داشت که موهاشون راکسی نبیند نه مانند الان
  • IR ۲۱:۵۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۶
    63 7
    دست فروشها کاش داخل ایستگاه ها براشون مکانی تهیه بشه کار کنند. و اجازه ورود به داخل مترو در خطوط شلوغ رو نداشته باشند چون واقعا اذیت کنندست. از طرفی خود من اغلب صرفا از مترو برای خرید استفاده میکنم. پس واقعا بنظرم بهترین راه، ایجاد غرفه برای دست فروش‌ها در ایستگاه های مترو هست. فقط سریع جیب ندوزید برای این بیچاره ها، هی تکون بخوری مالیات. نکنید اینکارو. چون وگرنه همین دستفروش ها ی جای دیگه پیدا میکنند. اما آقایون کلا بنظرم اجازه ورود به حداقل دو سه واگن رو نداشته باشند. من واقعا ترجیح میدم واگنم مجزا باشه. اتفاقا اصلا محجبه یا آدم خیلی معتقدی هم نیستم، اما اصلا خوشم نمیاد توی واگنی باشم که آقایون هم هستند. بنظرم دو واگن مخصوص خانم، دو واگن مخصوص آقا بقیه مشترک بشه. اینجوری هر کی هر جور راحته از مترو استفاده می‌کنه.
  • Mahan IR ۲۲:۰۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۶
    35 29
    ب نظرم ی قطار در میونش کنن، یکی برا خانما، یکی برا آقایون،،،، 😃😃
  • IR ۲۲:۴۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۶
    49 4
    اگه واقعا کسی از مترو استفاده میکنه باید تاحالا متوجه شده باشه که واگنها دوگونه هستن، بانوان و عمومی و واگنی با عنوان آقایان نداریم. کسانی هم که خیلی مشتاقن چند دقیقه تو مترو هم کنار خانمهاشون باشن از واگن عمومی استفاده کنن .
  • محمد IR ۲۲:۴۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۶
    هرچه این دو جنس را از هم جدا کردید .فساد و چشم چرانی بیشتر شد یکمی به بهداشت ونظم عمومی واحترام در سوار شدن مترو به مردم اموزش بدهید
  • IR ۲۳:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۶
    93 26
    نه متاسفانه جامعه ما هنوز ظرفیت پذیرش این محیط هارونداره ومن با جداسازی واگن های مترو )خانم ها و اقایان(کاملا موافقم
  • منصور IR ۲۳:۲۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۶
    34 23
    زن ها بیان توی قسمت مردها اشکال نداره ولی ما بریم اونجا اشکال دار میشه ها؟
  • لیلا IR ۰۰:۲۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۷
    41 36
    ما امنیت داریم شما نگران ما نباشید چرا از بچگی مردا و پسرا رو برای ما بد می کنید و بد نشونشون میدید؟ مگه مردا هیولا هستن؟
  • ناشناس IR ۰۰:۳۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۷
    36 40
    چرانمیشه همراه خانواده نشست؟اینقدرافکارطالبانی نداشته باشید
  • IR ۰۰:۴۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۷
    33 26
    برعکس گفتی بیشترزنان سوارواگن آقایان میشند آقای شهردار چیزی نمیدونی نظرنده