صدور مجوز انتشار ۵۹۶ کتاب در استان یزد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد گفت: از آبان ماه سال گذشته تاکنون برای ۵۹۶ عنوان کتاب در استان مجوز نشر صادر شده و بخش عمده این کتاب‌ها به چاپ رسیده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از یزد، احسان عابدی در آیین رونمایی از کتاب سفالگران میبد افزود: در زمینه صدور مجوز انتشار کتاب استان یزد شاهد رشد قابل توجهی بودیم و نویسندگان، مولفان، مترجمان و پژوهشگران استان در حوزه‌های مختلف در فضایی پویا فعالیت می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: تلاش حوزه فرهنگ در استان بر اینست تا کیفیت کتاب‌هایی که مجوز نشر دریافت می‌کنند ارتقا یابد. برای رسیدن به این هدف، نشست‌هایی با ناشران استان برگزار شده و امیدواریم در حوزه کتاب و نشر بتوانیم خدماتی شایانی را به مردم داشته باشیم.

عابدی در خصوص کتاب سفال میبد اظهار داشت: این کتاب بعد از چند سال رونمایی و به علاقه‌مندان حوزه کتاب و نشر معرفی شده است و خلأ چنین اثری در ارتباط با سفالگری میبد به شدت احساس می‌شد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد افزود: در این کتاب به هنر و صنعت دیرینه شهرستان کهن و تاریخی میبد و تاریخچه آن پرداخته شده و با دقت و ظرافت نقش و رنگارها روی سفال‌ها در آن به تصویر درآمده و مستند شده است.

وی ادامه داد: فصلی هم در این کتاب در زمینه جامعه شناسی سفال و میبد وجود دارد که در آن نگاهی به میبد دهه ۴۰ و فرهنگ، آداب، رسوم و عقاید این شهرستان شده است. این فصل به خوبی نشان می‌دهد در ارتباط با صنعت سفالگری و این هنر چه مسائل و پدیده‌های جامعه شناسی وجود داشته و به رابطه استاد و شاگردی موارد دیگر قابل اهمیت پرداخته شده است.

عابدی گفت: ترجمه و چاپ این اثر، برگ دیگری به گنجینه اسناد هویتی میبد اضافه می‌کند، زیرا همین سفال نشان هویت مردم است و امیدوارم همچنان انتشار، چاپ و تالیف در این شهرستان فرهنگی ادامه داشته باشد و شاهد رونمایی از کتاب‌ها خوب و موثر در حوزه‌های مختلف باشیم.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1708068

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =