آمریکا: هر کسی از تسلیحات کره شمالی حمایت کند، تحریم می‌شود

ایسنا نوشت: سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت، ایالات متحده آمریکا نسبت به اعمال تحریم‌ها علیه افرادی که از توسعه تسلیحات "غیرقانونی" کره شمالی حمایت می‌کنند، درنگ نخواهد کرد.

به نقل از خبرگزاری یونهاپ، ند پرایس، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا روز دوشنبه با اشاره به نام رسمی کره شمالی موسوم به "جمهوری دموکراتیک خلق کره" اظهار کرد: ما همیشه به دنبال تحریم افرادی هستیم که از برنامه موشک بالستیک جمهوری دموکراتیک خلق کره، برنامه تسلیحات هسته‌ای و تسلیحات کشتار جمعی این کشور حمایت می‌کنند.

پرایس این اظهارات را زمانی عنوان کرد که از او سوالی مبنی بر اینکه چرا آمریکا افراد چینی و روسی بیشتری را که از برنامه‌های توسعه تسلیحات کره شمالی حمایت می‌کنند، تحریم نمی‌کند.

وی تصریح کرد: اگر افراد سزاوار این تحریم‌ها باشند، ما درنگ نخواهیم کرد.

ند پرایس در ادامه تاکید کرد: ما صراحتا اعلام کرده‌ایم که به پاسخگو کردن جمهوری دموکراتیک خلق کره به دلیل تهدیدهایشان علیه ثبات و امنیت در شمال شرق آسیا ادامه خواهیم داد.

آمریکا به دنبال اعمال تحریم‌های جدید سازمان ملل متحد علیه کره شمالی به دلیل تداوم آزمایش‌های موشکی پیونگ‌یانگ بود؛ اما هر ۱۰ جلسه شورای امنیت سازمان ملل که درخصوص کره شمالی در سال جاری میلادی برگزار شد، بدون هیچ نتیجه شفاف و قطعی پایان یافت و دلیل آن حق وتو روسیه و چین – دو کشور دوست کره شمالی که عضو دائم این شورا هستند – بود.

310310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1706492

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =