افتتاح دومین دوره مدرسه کار آفرینی دانشگاه شهرکرد‎

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه شهرکرد رسالت دانشگاه ها را در نسل سوم، دانشگاه های کار آفرین خواند و افزود: مدرسه کار آفرینی راهی برای ایجاد مهارت، اشتغال و انگیزه برای دانشجویان و فارغ التحصیلان است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال وبختیاری ، آیین افتتاحیه مدرسه کار آفرینی دانشگاه شهرکرد با همکاری پارک و فناوری و دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد با حضور دکتر احمد کیوانی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه شهرکرد، حجت الاسلام باقر مختاری معاون مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه، دکتر عبدالرزاق دانش معاون آموزشی دانشگاه،دکتر تقی جاودانی مدیر امور فناوری دانشگاه، دکتر الهام رییسی معاون تحقیقات و فنآوری دانشگاه علوم پزشکی استان در دانشگاه شهرکرد برگزار شد.

دکتر احمد کیوانی در این آیین ضمن گرامیداشت آغاز هفته پژوهش و با اشاره به شعار سال، ابراز امیدواری کرد با ارزش گذاری، تلاش و هم افزایی بیشتر، دانش بنیان را حمایت کنیم تا مدرسه کارآفرینی را باهدف بهبود وضعیت کارآفرینی (اشتغال مناسب و پایدار) برای فارغ‌التحصیلان و جذب مؤثر نیروی آماده‌به‌کار، جوان و خلاق برای شرکت‌ها و سازمان‌های نوآور ایرانی امروز، همواره پویا داشته باشیم.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه شهرکرد رسالت دانشگاه ها را در نسل سوم، دانشگاه های کار آفرین خواند و افزود: مدرسه کار آفرینی راهی برای ایجاد مهارت، اشتغال و انگیزه برای دانشجویان و فارغ التحصیلان است.

دکتر احمد کیوانی از افتتاح نمایشگاه کار در ۱۵ آذرماه خبر داد و گفت هدف از این مدارس، پرورش و توانمند سازی، آموزش خلاقیت، ایده پردازی، تشکیل گروه و نهایتا پردازش ایده ها و آشنایی با هنر کسب و کار تا رسیدن به اعتماد به نفس و اعتماد به ذهن برای حل مسائل کشور است.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه شهرکرد چشم انداز مدرسه کار آفرینی را نگاه جدید به کار آفرینی و شروع کسب و کارهای نوپا و راه یابی به مراکز رشد و پارک های علم و فناوری و تربیت نیروی انسانی خلاق متخصص و آینده نگر عنوان کرد.

دکتر احمد کیوانی افزایش مهارت در کارهای تیمی، پرورش خلاقیت، برنامه ریزی شخصی بلند مدت، تقویت سخنوری و فن بیان ، شناسایی افراد خلاق ونو آور ، مهارت افزایش تحمل شکست، تقویت کار گروهی، چگونگی ارائه ایده و تجاری سازی ایده ها را از مهمترین اقدامات مدرسه کار آفرینی دانست.

حجت السلام باقر مختاری نیز در این آیین گفت: دانشگاه ها باید علاوه بر علم آموزشی و مسائل پژوهشی به سمت تبدیل علم به عمل و ثروت بروند.

معاون مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص کار آفرینی افزود: کارآفرینی هم خیر است و هم عبادت و باید ارزش کار خود را بدانید و دانشگاه ها باید روی این ارزش کار کنند و آن را تقویت کنند.

حجت السلام باقر مختاری در پایان گفت: فضای دانشگاه اکنون از کار آفرینی حمایت می کند و از ایده ها و نظرات استقبال می کند.

الهام رییسی، مدرسه کار آفرینی را فرصتی برای دانشجویان دانست و گفت: علم باید کاربردی باشد و افرادی که تربیت می شوند علاوه بر تخصص و پژوهشگری کار آفرین باشند.

معاون تحقیقات و فنآوری دانشگاه علوم پزشکی استان گفت: با تغییر سبد دانشجویان و ایجاد نگاه فنآورانه و مسئولیت پذیری و افزایش توانمندی و تقویت ریسک پذیری برای کار آفرینی دانشجویان را آماده سازیم تا دغدغه اشتغال بعد از فارغ التحصیلی نداشته باشند.

دکتر تقی جاودانی در پایان این آیین ضمن ارائه گزارشی از تشکیل مدرسه کارآفرینی ابراز امیدواری کرد با استقبال پر شور دانشجویان این فرصت به دست آمده ادامه پیدا کند.

شرکت کنندگان پس از آزمون ورودی و شرکت در کلاس ها در پایان دیپلم مرتبط با رشته به آنها اهدا خواهد شد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1703206

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 6 =