۰ نفر
۲۱ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۷
فعالیت ۱۶ هزار زن در ادارات استان یزد

استاندار یزد گفت: از بین ۵۰ هزار کارمند استان، ۱۶ هزار نفر آنها بانوان هستند که باید برنامه ای برای جذب زنان نخبه در دستگاه‌های اجرایی تدوین شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از یزد، مهران فاطمی در دیدار با کارکنان دفتر امور زنان و خانواده استانداری یزد با اشاره به کسب نمره کامل این دفتر در ارزیابی جدید وزارت کشور، گفت: دفتر امور زنان و خانواده استانداری یزد همواره در راستای پیشبرد سیاست ها و برنامه های نظام و استان فعالیت های خوبی داشته است.

وی با بیان اینکه ۵۰ درصد جامعه مخاطب و خدمت گیران دولت بانوان هستند، و ما در عمل به جایگاه آنها باور و اعتقاد داریم، افزود: جایگاه بانوان باید در استان به همین میزان تعریف شده و فضای مناسب و امکانات در اختیارشان قرار گیرد که بخشی از آن وظیفه دولت است و بخش دیگر آن همت بانوان در بهره برداری و استفاده از این ظرفیت ها را می طلبد.

استاندار یزد با بیان اینکه از بین ۵۰ هزار کارمند استان، ۱۶ هزار نفر بانوان هستند، اضافه کرد: بهبود فضای کسب و کار آنها باید مورد توجه قرار گیرد.

وی زن را عنصر سازنده جامعه و محور آرامش خانواده دانست و ادامه داد: هر دستگاهی باید ماموریت خود را در حوزه بانوان به خوبی شناسایی و به نحو احسن انجام دهد به ویژه شهرداری ها، دهیاری ها و آموزش و پرورش که ماموریت ویژه ای در حوزه تربیت دارد.

استاندار یزد به بحث مهم بانوان اشاره کرد و گفت: باید در برنامه اشتغال سهم بانوان را از فضای کسب و کار مشخص و موانع پیش روی آنها را شناسایی و در جهت رفع آنها تلاش خود را در سطح استان بکار گیریم.

فاطمی دفتر زنان و خانواده استانداری را متولی پیگیری سیاست های کلی نظام و قوانین ذیل آن دانست و افزود: این دفتر باید دستگاه ها را نسبت به مسائل بانوان منطبق با قانون و سیاست ها و راهبرد های نظام رصد کرده و نسب به آن پاسخگو کند.

وی ادامه داد: باید برنامه ای تدوین شود تا بانوان به ویژه افراد نخبه و اندیشمند را در سیستم اجرایی جذب و آنها را در سطح تصمیم گیری و تصمیم سازی به کار گیریم.

استاندار ادامه داد: رویداد های فرهنگی، هنری و ورزشی بانوان باید مورد توجه قرار گیرد، نشاط و سلامت بانوان و از همه مهمتر امید به آینده کلید واژه های مهمی است که باید دفتر بانوان نگاه راهبردی به آن داشته باشد.

فاطمی به فعالیت بانوان در حوزه های صنعت، معدن و کارآفرینی اشاره کرد و افزود: باید چگونگی به کار گیری بانوان در این حوزه ها سیاست گذاری شده و خدماتی در خور به آنها ارائه شود.

وی در پایان بر توجه ویژه دفتر امور زنان و خانواده به بانوان روستایی تاکید کرد و گفت: مدیران حضور پر رنگ در روستاها داشته باشند و وضعیت بانوان را رصد و نسبت به رفع مشکلات اقدام کنند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1683261

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 7 =