توضیحات استاندار اصفهان در ارتباط با احیای زاینده‌رود

استاندار اصفهان در جمع خبرنگاران توضیحاتی در ارتباط با اقدامات در حال انجام برای احیای زاینده رود و همچنین تامین آب شرب مردم استان اصفهان ارائه کرد.

به گزارش خبرآنلاین از اصفهان، سیدرضا مرتضوی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: پروژه انتقال آب از منابع جنوب داخل استان اصفهان، می تواند کمک قابل توجهی برای احیای زاینده رود داشته باشد و خط انتقال آب از دریا نیز یکی از پروژه های مبنایی استان اصفهان است که سالها در این ارتباط هیچ اتفاقی نیافتاده است و اکنون فعال شده است.

وی ادامه داد: وزارت نیرو متعهد به تکمیل همه پروژه های انقتال آب استان در محضر رئیس جمهر شد و هرگونه بارگذاری جدید در حوضه زاینده رود غیر قانونی ودست اندازی به حقوق مردم استان اصفهان است.

استاندار اصفهان با اشاره به اینکه از ابتدا با اجرای پروژه بن - بروجن مخالف بودیم، اظهار کرد: این طرح یک بارگذاری جدید بر حوضه زاینده رود و خلاف مصوبات ۹ ماده‌ای شورای عالی آب است.

وی افزود: مقدمات اجرای پروژه از سال‌های قبل شروع شده و به حوزه اجرایی استان اصفهان رسید که اجازه ادامه پروژه برای رسیدن به آبگیر در استان اصفهان را ندادیم، با رایزنی‌هایی در سطح ملی، از انشعابات داخلی استان مجاور و در حد یکی دو انشعاب محدود، این پروژه در حوزه جغرافیایی مرزی، به زاینده رود متصل شده است که باز هم به دلیل بارگذاری جدید خلاف قوانین بالادستی است و پیگیری های متعددی در این ارتباط شده است.

مرتضوی تاکید کرد: مشکلات اخیر آبی استان مجاور ناشی از عدم ساخت تصفیه خانه مناسب در درون استان مجاور است و باید از ذخیره ها و ظرفیتهای داخل استانی تامین آبی مناسب انجام شود و این امر ربطی به حوضه زاینده رود نداشته و ندارد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1667340

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 13 =