نیازهای آبی و روان آبی در حوزه ی کشاورزی از ضروریات لرستان است

استاندار لرستان در شورای برنامه ریزی استان گفت: مشکلات و کاستی های زیرساختی مانعی بزرگ در به فعلیت درآمدن ظرفیت های استان هستند.

به گزارش خبرآنلاین لرستان، در این جلسه که با حضور رئیس قوه ی مقننه و نماینده ی ولی فقیه در استان و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی برگزار شد، دکتر فرهاد زیویار عنوان کرد: مادامی که مشکلات زیرساختی وجود دارند نمی توان انتظار توسعه داشت.

استاندار با بیان این نکته که لرستان از بعد کشاورزی، شیلات، دامپروری و زنبورداری حرف های زیادی برای گفتن دارد ادامه داد: با این وجود مشکلات زیرساختی اجازه ی شکوفایی کامل را از این بخش گرفته اند.

دکتر زیویار در ادامه مشکلات بخش راه و ترابری را از دیگر موانع زیرساختی در استان قلمداد و خواستار پیگیری جدی رئیس مجلس نسبت به تخصیص اعتباراتی برای رفع آنها به ویژه در راه های مواصلاتی با استانهای هم جوار شد.

استاندار لرستان گفت: علیرغم جمعیت بالای استان نسبت به بیشتر استانهای هم جوار، متاسفانه در تخصیص اعتبارات و رفع مشکلات زیرساختی پایین تر دیده می شود.

دکتر زیویار عنوان کرد: بسیاری از نیازهای زیرساختی استان می بایست خیلی سال ها پیش دیده شده و برای آن برنامه ریزی می شده است.

وی نیازهای آبی و روان آبی در حوزه ی کشاورزی را یکی از ضروریات استان برشمرد و گفت: طبق گزارش سازمان برنامه و بودجه نیاز آب ذخیره در استان بین ۴ تا ۵ میلیارد مترمکعب است.

دکتر زیویار افزود: این در شرایطی است که در حال حاضر آب ذخیره شده در استان تنها ۲۰۰ میلیون مترمکعب است.

استاندار تکمیل پروژه ی سد معشوره را یکی از مطالبات مهم استان عنوان کرد و گفت: با تکمیل این پروژه بخش کشاورزی چند شهرستان از جمله خرم آباد، دلفان، کوهدشت، چگنی و رومشکان تقویت خواهند شد.

دکتر زیویار پیشرفت فیزیکی این پروژه را تا کنون ۲۵ درصد اعلام و تصریح کرد: خوشبختانه قول مساعدت را از آقای شیبانی گرفتیم و اگر مجلس نیز نگاه ویژه تری به آن داشته باشند تا پایان سال بخش مهمی از پروژه را به پیش خواهیم برد.

استاندار لرستان همچنین آزادسازی و ثبت جهانی اثر تاریخی قلعه ی فلک الافلاک به عنوان یک ظرفیت بزرگ گردشگری را مسیری دیگر برای توسعه ی استان قلمداد کرد و گفت: اگر اعتبارات لازم برای آزادسازی و مرمت قلعه فراهم شود باعث شکوفایی سایر ظرفیت های گردشگری استان می شود.

دکتر زیویار اظهار کرد: در بخش واحدهای تولیدی اعتباری بالغ بر ۱۰۵۰۰میلیارد ریال به استان تخصیص داده شد، که خوشبختانه تا ۲/۵ برابر تقاضاها را بررسی و تصویب کردیم.

وی تصریح کرد: امیدواریم این رقم در سال آتی افزایش پیدا کند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1665895

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =