در دوران پساکرونا، تردد مسافر از مرزهای آذربایجان‌غربی ۷.۹ برابر شده است

ناظر گمرکات آذربایجان‌غربی با اشاره به ۷.۹ برابر شدن تردد مسافر از مرزهای استان با بازشدن مرزها گفت: امسال بطور روزانه ۱۱ هزار و ۳۸۹ نفر از مرزهای مختلف استان تردد می‌کنند.

به گزارش خبرآنلاین آذربایجان‌غربی، خالد جنگجو در جمع خبرنگاران گفت: در طول یکسال فعالیت دولت سیزدهم بیش از ٣ میلیون و ۴٠٠ هزار تن کالا که ۵٠ درصد صادرات گمرکات استان بوده از مرزهای استان صادر شده ضمن اینکه در ۵ ماهه نخست سال جاری بیش از ۶۸۶ هزار تن کالا به ارزش ۲۸۱ میلیون دلار از گمرکات استان با رشد ارزش وزنی ۱۱ درصد به کشورهای دیگر صادر شده است.
وی میزان صادرات کالا در ۵ ماهه نخست امسال از مرزهای استان را ۳۱۷ هزار و ۴۰۰ تن اعلام کرد و اضافه کرد: حجم ترانزیت خارجی در ۵ ماهه سال جاری یک میلیون و ۳۰۲ هزار تن به ارزش ۳۵۹۱ میلیون دلار با رشد وزنی ۱۳۲ درصد و رشد ارزشی ۶۲ درصد بوده است.
ناظر گمرکات آذربایجان‌غربی در ادامه به میزان تردد روزانه ۱۱ هزار و ۳۸۹ نفر از مرزهای استان اشاره کرد و گفت: امسال میزان تردد از مرزهای استان به بیش از یک میلیون و ۳۶۰ هزار نفر رسیده که با توجه به بازشدن مرزها برای تردد در دوران پساکرونا، این رقم ۶۹۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یافته است.
جنگجو اظهار کرد: در ١٧ ماه اخیر حدود ١۶۵ کیلوگرم انواع مواد مخدر، بیش از ٣۵ هزار و ۶۵۲ قلم دارو و ٢٠٠ هزار و ۲۸۵ لیتر گازوئیل کشف و ضبط شده ضمن اینکه در سال گذشته ۳۴۰۷ نفر و در سال جاری نیز ۱۲۴۴ نفر از مرز بازرگان قاچاق انسان کشف شده است.
مدیرکل گمرک ارومیه بااشاره به کمبود دستگاه ایکس ری در گمرکات استان افزود: در حال حاضر ٢ دستگاه ایکس ری کامیونی، یک دستگاه ایکس ری خودرویی و ١٠ دستگاه چمدانی در گمرکات استان فعال است که بزودی ٣ دستگاه ایکس ری کامیونی هم اضافه خواهدشد.
ناظر گمرکات آذربایجان‌غربی اضافه کرد: برای ایجاد زیرساخت‌های گمرکی در مرز کیله سردشت، کار خدمات انبارداری به شرکت انبارهای عمومی واگذار شده که این شرکت در هفته جاری مستقر خواهدشد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1665712

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 13 =