اختصاص ۳۸۰۰ میلیارد تومان به طرح های آب استان چهارمحال وبختیاری

ایرنا نوشت: استاندار چهارمحال و بختیاری از اختصاص سه هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار به طرح‌های حوزه آب این استان در جریان سفر رییس‌جمهور خبر داد و گفت: با این میزان اعتبار طرح‌های مهم آبرسانی مناطق شهری و روستایی اجرا می‌شود.

غلامعلی حیدری شامگاه یکشنبه در گفت‌وگو با رسانه‌های این استان افزود: تامین آب ۵۰ درصد جمعیت استان یکی از مهمترین طرح‌های آبرسانی استان است که با اختصاص اعتبار مناسب اجرایی می‌شود.

وی به مشکل تامین آب شرب شهرکرد و برخی شهرها و روستاهای خط انتقال آب کوهرنگ اشاره کرد و گفت: پس از کدورت چشمه کوهرنگ بلافاصله ستاد مدیریت بحران شکل گرفت و گزینه‌های جایگزین انتقال آب مورد بررسی قرار داده شد.

استاندار چهارمحال و بختیاری از اجرای چهار خط پدافندی برای تامین آب شرب شهرکرد خبر داد و گفت: در پی اجرای این طرح‌ها ۳۰ کیلومتر لوله‌گذاری در طول ۱۰ روز اجرا شد و توانست کسری آب شرب شهرکرد را جبران کند و اکنون منابع آب این شهر در وضعیت پایدار قرار دارد.

حیدری خاطرنشان کرد: درصد کدورت چشمه کوهرنگ نیز بسیار کاهش پیدا کرده و وارد مدار آبرسانی شده است.

وی با قدردانی از صبوری مردم در مواجه با بحران آب و همراهی رسانه‌ها در اطلاع‌رسانی دقیق و به موقع، تصریح کرد: از نیروها و متخصصان استان و سایر استانهای کشور نیز که در اجرای خطوط اضطراری انتقال آب شبانه‌روزی تلاش کردند قدردانی می‌شود.

استاندار چهارمحال و بختیاری همچنین با گرامیداشت هفته دولت، از افتتاح ۳۰۰ طرح در استان طی این هفته خبر داد و گفت: این طرح‌ها در حوزه آبرسانی، شبکه فاضلاب، راه و حوزه‌های زیرساختی است.

گفتنی است، در خردادماه امسال سفر رییس جمهور و تعدادی از اعضا هیات دولت، باعث شد بخش‌های مختلف استان در حوزه‌های زیربنایی پویا و فعال شود و برخی از موانع پیش روی توسعه استان نیز با تعیین اعتبار لازم رفع یا کاسته شود.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1664749

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 1 =