چهارمحال و بختیاری ظرفیت برگزاری مسابقات بین المللی را دارد

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اهمیت برگزاری مسابقات ورزشی در تربیت تمام ساحتی دانش‌آموزان گفت: استان چهارمحال وبختیاری با توجه به امکانات و زیرساختهای موجود و همکاری بین همکاران و تجربه در برگزاری چندین دوره مسابقات ورزشی دانش آموزی ظرفیت برگزاری مسابقات درسطح بین ا لمللی را دارد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال و بختیاری به نقل ازروابط عمومی آموزش وپرورش استان، معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش در آیین افتتاح سی و هشتمین دوره مسابقات ورزش قهرمانی دانش‌آموزان پسرسراسر کشور در شهرکرد، ضمن تقدیر و تشکر از مدیرکل، دست اندرکاران و معاونان و همکاران حوزه تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان چهارمحال و بختیاری در فراهم کردن زیرساخت‌ها برای برگزاری این دوره از مسابقات ورزش دانش آموزی گفت: امروز سیاست تربیت دانش آموزان، تربیت تمام ساحتی است و ساحت زیستی و بدنی به عنوان پیشران سایر ساحت‌ها مورد توجه وزارت آموزش‌و پرورش قرار گرفته است.

صادق ستاری فرد افزود: برگزاری مسابقات ورزش دانش‌آموزی بعد از وقفه سه ساله به دلیل شیوع کرونا با همت معلمان تربیت بدنی و سلامت به عنوان افسران پیشرفت نظام ورزش کشور در حال اجراست تا زمینه افزایش و ایجاد هیجان در بین جامعه بزرگ دانش آموزی و نظام تعلیم و تربیت را فراهم کند.


به گفته وی : مسابقات ورزش دانش آموزی به عنوان یک کارگاه بزرگ تربیتی در راستای تحقق ساحت اجتماعی دانش‌آموزان و افزایش جامعه پذیری و ساحت های عبادی، اخلاقی و ورزشی است.

وی اظهارداشت:امروز وزارت آمو زش و پرورش مسابقات ورزشی را به عنوان پیشگام جدید تعلیم و تربیت مورد توجه قرارداده و معتقدیم که ورزش مقدمه تربیت و سلامت جسمی، روحی، روانی و اجتماعی دانش آموزان است.

به گفته وی، تربیت بدنی مقدمه تربیت تمام ساحتی دانش آموزان است و مسابقات ورزشی به عنوان کارگاه بزرگ تربیتی مورد توجه خاص قرار گرفته و اگر به دنبال هویت بخشی و اعتلای هویت ملی و غرور ملی هستبم باید به جایگاه ورزش توجه شود و ورزش دانش آموزی به عنوان پایه و اساس و مهمترین رکن و محور ورزش کشور توجه شود.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش اظهارداشت: آموزش و پرورش گنجینه بزرگ نیروی انسانی را در اختیار دارد و مربیان ورزشی در عرصه ورزش کشورنقش آفرینی جدی دارند و هم ا کنون در مسابقات بین المللی شاهد حضور چشمگیر دانش آموزان هستیم.

وی به توسعه ورزش و تقویت مسابقات و جشنوارها در سطوح مختلف و رشته‌های مختلف برای استعدادیابی و شکوفایی استعدادها و معرفی این استعدادها به نظام ورزش کشور اشاره کرد و گفت: برگزاری این مسابقات در رشد ورزش ملی و قهرمانی کشور اثرگذار است.

ستاری فرد افزود: وزارت آموزش و پرورش متولی توسعه ورزش‌های قهرمانی نیست و توسعه ورزش تربیتی، همگانی در دل اجرای رویدادها مختلف در سطح مدرسه، منطقه، استان ملی و بین المللی را در در دستور کار دارد که به رشد ورزش در ابعاد چهارگانه کمک می کند.

وی به توسعه سایر رشته‌های ورزش دانش آموزی از جمله ورزشهای بومی و محلی، ورزش‌هایی که در دین و آیین و مذهب و ملیت ما جایگاه دارند در سطح کشور اشاره کر د و گفت: در برگزاری مسابقات به رویکردها و برنامه های تربیتی و فرهنگی و پیوست‌های فرهنگی از جمله تذهیب، تحصیل و و رزش توجه خاص می شود.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1662258

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 11 =