۰ نفر
۱۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۹
شهید بی‌سر، زائر محرم حضرت رضا(ع) شد

در غروب سومین روز ماه محرم، پیکرهای مطهر پنج شهید مدافع حرم، از جمله سردار بی‌سر، شهید عبدالله اسکندری در حرم مطهر رضوی طواف داده شد.

به گزارش خبرآنلاین از خراسان، مراسم تشییع پیکرهای مطهر شهدای مفقودالاثر محور خان‌طومان، سردار شهید عبدا... اسکندری، سردار شهید رحیم کابلی و شهیدان والامقام مصطفی تاش موسوی، محمد امین کریمیان و عباس آسمیه، که از طریق آزمایش DNA شناسایی شده است، از میدان شهدای مشهد آغاز شد و سوگواران حسینی این پیکرهای مطهر را تا حرم مطهر رضوی بدرقه کردند.

مراسم وداع با این شهیدان، همزمان با اقامه نماز مغرب و عشاء در رواق امام خمینی(ره) با مرثیه سرایی و مداحی ذاکر اهل بیت(ع)؛ حاج احمد واعظی آغاز شد.

در ادامه نیز آیت الله سید احمد علم الهدی؛ نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: شهدای مدافع حرم، رهروان راستین سیدالشهدا(ع) در عصر حاضر هستند، چرا که آنها به ندای آن حضرت لبیک گفته و جان خود را در راه دفاع از دین فدا کردند.

وی افزود: همراه و همسفر شدن با سیدالشهدا(ع) کار بسیار سختی است اما اگر کسی تصمیم بر همراهی آن حضرت داشته باشد در واقع در مسیر شهادت قرار گرفته است.

امام جمعه مشهد مقدس ابراز کرد: شهدای مدافع حرم که امشب میزبان آنها هستیم با درس گرفتن از مکتب سیدالشهدا(ع) در مقابل دشمن سنگ دل ایستادند و مانند سیدالشهدا(ع) جان خود را در راه دفاع از دین فدا کردند و به مقام والایی در نزد خدا رسیدند.

پس از تشییع در مشهد مقدس، پیکر پاک این شهدای والامقام طبق اعلام روابط عمومی سپاه پاسداران به شهر بابل منتقل و مراسم تشییع و وداع با سرداران رشید اسلام برگزار می‌شود.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1657699

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 9 =