راه‌اندازی فرودگاه کشاورزی قزوین منجربه توسعه صادرات استان می‌شود

مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری‌های استان قزوین گفت: با راه‌اندازی و فعال کردن فرودگاه کشاورزی قزوین، صادرکنندگان می‌توانند بخشی از صادرات خود را با استفاده از این فرودگاه انجام دهند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ مهدی حاجی‌خانی، مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری‌های استان قزوین در جلسه کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی استان که به ریاست محمدمهدی اعلایی استاندار قزوین در سالن جلسات استانداری برگزار شد، اظهارکرد: با توجه به اساسنامه سازمان همیاری شهرداری‌های استان، این سازمان توانایی ورود در حوزه صادرات را دارد و در حوزه بازرگانی نیز می‌تواند فعالیت‌های هدفمندی را اجرا کند که در این خصوص افتتاح صندوق ضمانت صادرات در دستور کار قرار گرفت.

او با بیان اینکه همکاری سازمان صمت، شرکت شرکتهای صنعتی، اتحادیه صادرکنندگان و اتاق بازرگانی در این زمینه بسیار تاثیرگذار خواهد بود، گفت: همکاران فعال در سازمان همیاری دوره‌های آموزشی تخصصی را گذرانده‌اند و حتما در هفته‌های آینده دوره‌های توجیهی را برای بازرگانان و صادرکنندگان برگزار می‌کنند که امیدواریم بتوانیم به درستی از این خدمات استفاده کنیم.

حاجی‌خانی بیان کرد: یکی از موضوعات مهمی که در اتاق بازرگانی مطرح است، بحث صادرات و فعال کردن فرودگاه کشاورزی است که با تاکید ریاست محترم جمهور در سفر به استان قزوین و همچنین پیگیری استاندار قزوین، پیگیر راه اندازی و فعال کردن فرودگاه کشاورزی قزوین هستیم تا از این ظرفیت نیز کمکی در زمینه صادرات کرده باشیم.

مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری‌های استان قزوین در پایان با تاکید بر ایجاد زیرساخت‌های مورد نیاز در آینده نزدیک، گفت: با آغاز فعالیت فرودگاه کشاورزی استان امیدواریم صادرکنندگان بتوانند بخشی از صادرات خود را با استفاده از این فرودگاه انجام دهند.

گفتنی است در این جلسه؛ علیخانی مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات ایران، پیله‌فروش معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری، افضلی رئیس سازمان صمت قزوین، زین‌آبادی مدیرکل دفتر امور اقتصادی استانداری، بارگاهی مدیرکل دفتر جذب و سرمایه گذاری استانداری، افلاطونی مدیر کل جهاد کشاورزی استان، بخشنده رئیس اتاق بازرگانی قزوین، عبدیان رئیس اتحادیه صادرکنندگان قزوین و مدیران دستگاه‌های اجرایی عضو کارگروه نیز حضور داشتند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1653520

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =