۹ نفر
۲ تیر ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۰
او که زیر آوار مُرد و او که زنده درآمد!

باید پذیرفت شدت هیجان در کشور پرافتخارمان نسبت به میانگین جهانی آن در وضعیت هشدار قرار دارد.

به عبارتی با تدابیر مسئولین دلسوز اخبار منتشر شده از این سرزمین آریایی به گونه‌ای است که اوضاع را همچون باغی کرده که دم به دم از آن بری می‌رسد.چنین اوصافی روانشناسان متعهد کشورمان را به این نتیجه قطعی رسانده که عمرا بتوان خوشبختی را از محیط اطراف کسب کرد و باید هر کسی آنرا از درون خودش پیدا کند.

مثلا جماعت باید خوش خیال باشند و بیخود و بی‌جهت آنقدر بخندند تا بلکه دلیلی برایش پیدا شود. یکی دیگر از مسائل مهمی که در کمبود شرائط مادی کولاک می‌کند روی آوردن به مسائل ماهوی و دل‌یستن به آرزوهای بزرگ و آینده‌ای درخشان است. اما هوا کردن بالن آرزوها هم به همین سادگی‌ها نیست. آن هم قواعد خاص خودش را به شرح زیر دارد:

1- آرزو برای رفع آلودگی

اگر می‌خواهید از شر آلودگی هوا خلاص شوید نوع آرزو بسته به اینکه چه فصلی باشد فرق می‌کند. باید وزش «باد» را فقط در زمستان و هنگام وارونگی هوا آرزو کرد تا آلودگی‌ها را با خود بشورد و ببرد. در تابستان باید نوع آرزو را به نوزیدن «باد» تغییر داد تا با خود ذرات ریز معلق در هوا را نیاورد. پس لطفا قاطی نکنید: تابستان باد نیاید؛ زمستان بیاید!

2- آرزو برای کاهش حوادث غیرطبیعی

این مورد کمی سیاسی است و توجه داشته باشید که در سیاست هیچ چیز اتفاقی نیست و حتما دست انسانی در آن دخیل است و بالطبع بروز خطای انسانی در آنهم خیلی خیلی است. بله انسان جایز الخطاست اما نه هر انسانی .... در کشور ما انسانهایی هستند که نباید خطاهای آنها دیده شود. اگر هم چیزی از آنها نشت کرد ناگهان اتفاقی می‌افتد و همه چیز ختم به خیر می‌شود! مثلا اگر ساختمانی ریزش کرد یکهویی صاحبی که در زندان است زیر آوار می‌ماند و کسی که بیرون آوار است همچون لپ لپ ناگهان از زیر آوار سالم درمی‌آید! با این مقدمه پیچیده به اینجا می‌رسیم که اگر می‌خواهید در این موارد خاص آرزو کنید قبل از هر چیز مطمئن شوید دست و پای تعدادی از بالایی‌ها در آن دخیل نباشد. دیگر بیشتر نمی‌توانیم سر این جریان را باز کنیم.

3- آرزو برای عدم وقوع حوادث طبیعی

خوشبختانه دردسرهای این مورد از موارد قبلی کمتر است فقط کافیست آرزو کنید مشکل حجاب رفع شود. بالطبع در همان راستا ریشه تمامی حوادث طبیعی هم خشکانده خواهد شد.

4- آرزو برای رفع کمبود آب

طبعا تنها راه برون رفت از این مشکل آرزو برای بارش باران است.اما در عین حال با توجه به نوع زیرساخت‌ها نباید آنقدر توقع باران داشت که تبدیل به سیل شود. لذا باید در آرزو هم اندازه نگاه داشت که اندازه نکوست.

5- آرزو برای رفع مشکل جمعیت کشور

بعد از خدا شما تنها کسی هستید که می‌توانید آرزو کند تعداد فرزندان‌تان چند نفر باشد. اما این مثلث عشقی ضلع سومی هم دارد و آن، توصیه‌های مسئولین است! چراکه در عین حال وظیفه کنترل جمعیت کشور هم، با شماست. بعنوان مثال اگر شعار روز «زندگی بهتر با فرزند کمتر» بود حداکثر می‌توانید داشتن 2 فرزند را آرزو کنید اما اگر دیدید برای فرزندآوری مسابقه گذاشته شده باید تا می‌توانید کمر همت را شل کنید تا از کورس عقب نمانید. علی برکت الله .... توجه داشته باشید احتمال بروز خطای انسانی در این موارد زیاد است و نیاز یه محاسبات پیشرفته دارد که مثلا بتوانید تعیین کنید ده سال دیگر که شما موفق به تولد فرزند پنجم شدید آیا در آن زمان مستحق مجازات خواهید بود یا شایسته تقدیر و تشویق!

6- آرزو برای داشتن یارانه

یارانه هم موقعیت ثابتی ندارد گاه مصیبتی است که معاون اول رئیس جمهور را در شب پرداختش دچار کابوس می‌کند گاه از شیر مادر هم حلال‌تر می‌شود! با این اوصاف قبل از اینکه آرزو کنید یارانه داشته باشید یا خیر اولا ببینید حال و اوضاع یارانه بگیری چطورست؟ اگر خوب بود بلافاصله آرزو کنید در دهک دهم نباشید تا بلکه چیزی هم به شما بماسد هر چند بر حسب تصادف اکثر ایرانیان در دهک دهم قرار دارند اما این مسئله دلیل خوبی برای عدم تلاش‌تان برای رسیدن به دهک‌های پایین‌تر نمی‌تواند باشد!

7- آرزو برای رفع کمبود نیازهای اساسی

برای این کار فقط کافیست آرزو کنید دارای چنان بنیه‌ای شوید که بتوانید با نخوردن و یا حداکثر کم خوردن مواد غذایی؛ میوه و سایر موارد خوراکی زنده بمانید.

علی برکت الله ....

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1644129

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۰۹:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۲
    0 0
    خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ خنده من از گریه غم انگیزتر است کارم از گریه گذشته است به خود می خندم