تدفین استاد مهدوی دامغانی در حرم مطهر رضوی

پیکر استاد احمد مهدوی دامغانی در بارگاه منور رضوی تشییع و تدفین می شود.

به گزارش خبرآنلاین، متن پیام حجت‌الاسلام‌والمسلمین احمد مروی به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

انّا لله و انّا الیه راجعون

خبر درگذشت استاد و محقق فرزانه، ادیب و پیشکسوت شهیر عرصه علم و ادب، شادروان دکتر احمد مهدوی دامغانی طاب ثراه که عمر بابرکت خویش را وقف مجاهدت و خدمت به نشر و ترویج معارف نورانی قرآن و اهل‌بیت علیهم‌السلام و تدریس فقه و علوم اسلامی و الهیات و زبان و ادبیات فارسی نمود، موجب تأثر و تألم گردید.

این‌جانب در جوار مضجع شریف حضرت علی بن موسی‌الرضا علیه‌السلام، فقدان آن دانشمند گران‌مایه را به همه ارادتمندان و شیفتگان عرصه علم و فرهنگ به‌ویژه خانواده محترم و همچنین علاقه‌مندان و شاگردان ایشان، تسلیت عرض نموده، برای بازماندگان صبر جزیل و برای روح آن فقید سعید، غفران و رحمت واسعه الهی مسألت می‌نمایم.

بدون شک آرمیدن این استاد فقید در جوار مضجع شریف و نورانی حضرت ثامن‌الحجج علیه آلاف التحیة و الثناء نوعی قدردانی و تجلیل از خدمات ارزنده ایشان در توسعه معارف اهل‌بیت علیهم‌السلام می‌باشد.

احمد مهدوی دامغانی، نویسنده و محقق پیشکسوت در روز گذشته، ۲۷ خردادماه پس از چندین روز بیماری و بستری در یکی از بیمارستان آمریکا در سن ۹۵ سالگی درگذشت. طبق وصیت وی، پیکرش برای تشییع و خاکسپاری در حرم امام رضا (ع) به ایران منتقل خواهد شد.

احمد مهدوی دامغانی فرزند آیت‌الله شیخ محمدکاظم مهدوی دامغانی است که ۱۳ شهریورماه سال ۱۳۰۵ در مشهد و در خاندانی اهل دانش و متدین و با اصالت دامغانی به دنیا آمد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1643132

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =