بررسی کیفیت خدمت رسانی به مردم در بازرسی از حوزه های قضایی چهارمحال وبختیاری

رئیس کل دادگستری چهارمحال و بختیاری در بازدید از دادگاه عمومی بخش بازفت ضمن تأکید بر هدفمندی و کارآمدی نظارتها، بازرسی های دوره ای و مستمر از حوزه های قضایی را موجب ارتقاء سطح بهره وری و ایجاد انگیزه در کارکنان دانست.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال وبختیاری، احمدرضا بهرامی اظهار کرد: رضایتمندی مردم از عملکرد دستگاه قضایی منوط به وجود انگیزه و اشتیاق در کارکنان برای خدمت رسانی است و لذا باید تلاش گردد تا ضمن شناسایی کمبودها و مشکلات اقدامات لازم برای رفع آنها صورت پذیرد.

وی افزود: ارتباط موثر مسئول قضایی با کارمند، نظارت بر حسن انجام وظایف و انتخاب شیوه مدیریتی مناسب در مجموعه از عواملی است که می تواند به ارتقاء سطح بهره وری دستگاه بیانجامد.

رئیس کل دادگستری استان با بیان اینکه اجرای عدالت و تلاش برای احقاق حقوق عامه رسالت اصلی دستگاه قضاست عنوان کرد: قضات و کارکنان اداری واحدهای قضایی باید ضمن دقت در رسیدگی به پرونده ها نسبت به اجرای سریع و به موقع احکام قضایی نیز توجه و اهتمام کافی را داشته باشند، چرا که این موضوع موجبات افزایش اعتماد عمومی به دستگاه قضایی را رقم می زند. وی تصریح کرد: تأکیدات مقام معظم رهبری و دستورالعملهای ابلاغی از سوی ریاست محترم قوه قضائیه تماماً حول محور عدالت گستری و اجرای صحیح قوانین در جامعه است و این موضوع می بایست با تکیه بر حفظ ارزشها و کرامت انسانی شهروندان در جامعه اجرا و عملیاتی گردد.

بهرامی در ادامه یکی از شاخصه های مهم ارزیابی در بازرسی های دوره ای از حوزه های قضایی را رعایت نظم و انضباط اداری و حضور به موقع کارکنان در محل کار عنوان کرد و گفت: اگر ورود و خروج فرد یا افرادی در مجموعه قضایی به صورت غیر متعارف صورت گیرد، این امر علاوه بر تأثیر سوء بر نحوه عملکرد کارکنان وظیفه شناس، موجب ایجاد مسئولیت برای فرد خاطی و بروز نارضایتی در مردم می شود.

وی تأکید کرد: مسئولان و مدیران حوزه های قضایی ابتدا باید برای حضور به موقع در محل کار خود پیشقدم و سرمشق باشند و سپس با نظارت بر زیرمجموعه نسبت ورود و خروج کارکنان طبق ضوابط و موازین اقدام کنند.

گفتنی است در جریان بازدید رئیس کل دادگستری استان از دادگاه عمومی بخش بازفت، از ۲ کارمند و قاضی ساعی این دادگاه تجلیل شد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1634672

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 9 =