تشکیل کمیته حقیقت‌یاب برای ریشه یابی اتفاقات اخیر فوتبال یزد

پس از رای کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال در خصوص دیدار جنجالی شهید قندی و نود ارومیه در لیگ۲ و محکومیت نماینده فوتبال استان یزد به باخت ۳-۰ و پرداخت ۲۰۰ میلیون ریال جریمه نقدی، مدیرکل ورزش و جوانان استان از تشکیل کمیته حقیقت یاب خبر داد.

پورسلمان در گفتگو با خبرنگار خبرآنلاین از یزد با بیان اینکه کمیته حقیقت یابی را برای ریشه یابی اتفاقات اخیر فوتبال یزد تشکیل داده ایم، اظهار کرد: با مدیرعامل باشگاه شهید قندی هم جلسات مکرری برگزار کردیم اما واقعیت این است که این باشگاه به صورت خصوصی اداره می شود و نمی توان در امور داخلی آن دخالت کرد.

وی ادامه داد: شهید قندی امتیازات دو بازی اخیر را از دست داده اما در مورد بازی نود ارومیه ناامید نیستیم و با وزارت ورزش مکاتبات لازم انجام شده است تا کمیته انضباطی بر اساس آیین نامه رای خود را صادر کنند نه اینکه صرفا بر اساس برداشت از آیین نامه قضاوت شود.

مدیرکل ورزش و جوانان استان یزد درخصوص نقش هیئت فوتبال استان در اتفاقات اخیر نیز توضیح داد: هیئت فوتبال نمی تواند نقش خاصی در این اتفاق داشته باشد چرا که جلسات هماهنگی قبل از بازی و ایجاد شرایط لازم برای برگزاری مسابقه به عهده باشگاه هاست و اینکه هیئت فوتبال را مقصر بدانیم معنایی ندارد.

وی درباره حضور فرد دیگری به جای نماینده نیروی انتظامی در جلسه هماهنگی قبل از بازی نیز بیان کرد: نام نماینده نیروی انتظامی در جلسه شب قبل از بازی را از مدیرعامل باشگاه شهید قندی خواستیم که مشخص شد فردی با معرفی سرهنگ زینلی فرمانده نیروی انتظامی شهرستان به این جلسه فرستاده شده که مستندات آن موجود است.

پورسلمان در پایان خاطر نشان کرد: متاسفانه وضعیت فعلی فوتبال استان وضعیت خوبی نیست و همه مسئولان و رسانه‌ها باید خویشتن داری کنند تا با رایزنی‌هایی که انجام می دهیم این وضعیت ختم به خیر شود.

رئیس هیئت فوتبال استان یزد هم در گفتگو با خبرآنلاین با اظهار تاسف از اتفاقات اخیر در فوتبال یزد اظهارکرد: وقتی این اتفاق افتاد از استاندار و دادستان و مدیرکل ورزش همه به دنبال حل این مشکل بودند ولی چه فایده که دیگر اتفافی که نباید رخ داده است.

امیر فرشاد تفکری با اشاره به اینکه هیئت فوتبال یزد بیش از استان‌های دیگر به مسائل و جزئیات ورود می کند گفت: واقعیت این است که هیچ کدام از رؤسای هیئت فوتبال استان های کشور تا این اندازه خود را در معرض فحاشی ناموسی و تعرض قرار نمی دهند. وظیفه ما تلاش برای پیشرفت فوتبال استان یزد است اما تاکنون هر کمکی که در توان داشتیم برای باشگاه ها انجام داده‌ایم.

وی ادامه داد: سوال اینجاست مگر در سال‌های گذشته هیئت فوتبال با نیروی انتظامی و اورژانس و امداد برای حضور و تامین امنیت در ورزشگاه قرارداد بسته بود. همه اینها از وظایف باشگاه‌هاست.

تفکری با تاکید بر اینکه هیئت فوتبال در این وقایع هیچگونه نقشی نداشت، یادآور شد: من هم مثل هواداران ساعت ۷ بعد از ظهر فهمیدم که نیروی انتظامی در ورزشگاه حضور نداشته است. با این وجود با سردار بهدانی فرد فرمانده نیروی انتظامی استان تماس گرفتم و شخصا تعهد دادم ۱۰ میلیون تومان حقوق نیروی انتظامی فردا واریز خواهد شد. اما طبیعی است که تا نیروی انتظامی در ورزشگاه مستقر شود و هواداران را مجدداً مورد بازرسی قرار دهند طول بکشد.

وی تصریح کرد: فردای بازی چهارشنبه شهید قندی، تیم یزد لوله در لیگ سه بازی داشت و شخص آقای دستا مدیرعامل این تیم با چک ۱۰ میلیون تومانی به نیروی انتظامی تعهد داد که حقوق آنها پرداخت شود. این قانونی است که نه فقط در کشور ما که در کل دنیا وجود دارد و طبق قانون فیفا و فدراسیون‌های فوتبال، باشگاه‌ها موظفند برای امنیت و نظم بازی‌ها با نیروی انتظامی قرارداد امضا کنند.

رئیس هیئت فوتبال استان یزد با تاکید بر اینکه هماهنگی این موارد در ورزشگاه از وظایف سرپرست باشگاه میزبان است گفت: در رایزنی‌هایی که با مسئولان باشگاه نود ارومیه داشتم قرار شد همکاری کنند تا بازی انجام شد اما رفتارهای اشتباه برخی از افراد و مسئولان باشگاه شهید قندی باعث شد از تصمیم خود منصرف شوند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1632580

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 8 =