برج خنک کننده و سیستم تهویه مطبوع و سیستم هواساز چگونه کار می کند؟

برج های خنک کننده ( سیستم تهویه مطبوع / سیستم هواساز ) برای منحرف کردن مقادیر زیادی از گرمای اضافی تولید شده توسط یک فرآیند با بیشترین سرعت و کارآمدی ممکن استفاده می شوند.

برج خنک کننده ( سیستم تهویه مطبوع / سیستم هواساز )

یکی از کاربردهای برج خنک کننده در مراکز داده بزرگ است، جایی که عملکرد تعداد زیادی از دستگاه های IT (مثلا سرورها) مقادیر زیادی انرژی حرارتی تولید می کند. در صنایع شیمیایی، دارویی یا غذایی، می توان از برج خنک کننده ( سیستم تهویه مطبوع / سیستم هواساز ) برای کاهش دمای آب خنک کننده از فرآیندهای فنی مرتبط استفاده کرد.

برج خنک کننده ( سیستم تهویه مطبوع / سیستم هواساز ) اثر خنک کنندگی خود را از طریق تبخیر آب ایجاد می کنند. قطرات آب به خوبی پراکنده می شوند و انرژی گرمایی آزاد می کنند. این باعث گرم شدن هوا می شود که گرمای اضافی را از برج خنک کننده خارج می کند و از بالای برج جریان می یابد.

برای اینکه این روش برج خنک کننده ( سیستم تهویه مطبوع / سیستم هواساز )عمل کند، اجزای مختلف داخل برج خنک کننده ( سیستم تهویه مطبوع / سیستم هواساز ) باید با هم تعامل داشته باشند. این برج خنک کننده ( سیستم تهویه مطبوع / سیستم هواساز ) علاوه بر سیستمی برای پراکندگی آب خنک کننده، شامل جداکننده های قطرات، فرورفتگی برای گرفتن آب، پرکننده های خنک کننده و فن ها می باشد. برج خنک کننده ( سیستم تهویه مطبوع / سیستم هواساز ) خود به عنوان یک مسکن پایدار عمل می کند که در آن پراکندگی و تبخیر می توانند دقیقاً مطابق با برنامه ریزی پیش بروند و تا حد امکان توسط عوامل خارجی مزاحم نشوند.

یک برج خنک کننده ( سیستم تهویه مطبوع / سیستم هواساز ) شامل یک فن بزرگ یا چند فن کوچکتر است که تامین ثابت هوای محیطی کافی برای جذب گرما را تضمین می کند. فن‌های واحدهای خنک‌ کننده تبخیری و برج‌ خنک‌ کننده صنعتی یا در داخل خود برج خنک‌ کننده (فن‌های گریز از مرکز)، جایی که هوا وارد می‌شود، یا در قسمت بالایی توسط خروجی هوا (فن‌های محوری) نصب می‌شوند. یک فن نصب شده در پایین، هوا را از طریق برج خنک کننده ( سیستم تهویه مطبوع / سیستم هواساز ) فشار می دهد، در حالی که یک فن محوری که در بالا قرار دارد، هوا را به سمت بالا می مکد تا فشار منفی ایجاد کند، که به نوبه خود تضمین می کند که هوای تازه بیشتری از بیرون به داخل برج خنک کننده جریان می یابد.

بین برج خنک کننده مرطوب ( سیستم تهویه مطبوع / سیستم هواساز )، برج خنک کننده خشک ( سیستم تهویه مطبوع / سیستم هواساز ) و برج خنک کننده هیبریدی ( سیستم تهویه مطبوع / سیستم هواساز ) تفاوتهایی وجود دارد . در برج خنک کننده مرطوب، پراکندگی آب با استفاده از مواد پر کننده حاصل می شود که منجر به مصرف بالای آب می شود. در برج‌ خنک ‌کننده خشک، آب خنک‌ کننده از طریق مبدل‌های حرارتی تغذیه می‌شود در حالی که جریان هوا گرما را از سیستم خارج می‌کند. به منظور بهبود اثر خنک کننده، آب در ورودی هوا اتمیزه می شود تا اطمینان حاصل شود که سیستم همیشه حاوی رطوبت است و در نتیجه آن را خنک نگه می دارد. اگرچه برج خنک کننده خشک آب بسیار کمتری مصرف می کند، عملکرد خنک کننده آن محدودتر است.

سیستم تهویه مطبوع

برج خنک کننده و سیستم تهویه مطبوع و سیستم هواساز چگونه کار می کند؟


( سیستم تهویه مطبوع / سیستم هواساز / برج خنک کننده )

سیستم تهویه مطبوع که اغلب به اختصار A/C یا AC نامیده می شود ، فرآیند حذف گرما و کنترل رطوبت هوا در یک فضای بسته برای دستیابی به دمای محیط داخلی راحت تر با استفاده از سیستم تهویه مطبوع نیرومند یا انواع روش های دیگر می باشد.

تهویه مطبوع ( سیستم تهویه مطبوع / سیستم هواساز / برج خنک کننده )عضوی از خانواده سیستم ها و تکنیک هایی است که گرمایش، تهویه و تهویه مطبوع (HVAC) را فراهم می کند.

دستگاه های سیستم تهویه مطبوع ( سیستم تهویه مطبوع / سیستم هواساز / برج خنک کننده )، که معمولاً از تبرید فشرده سازی بخار استفاده می کنند ، از واحدهای کوچک مورد استفاده در وسایل نقلیه یا اتاق های تک تا واحدهای عظیم که می توانند ساختمان های بزرگ را خنک کنند، متغیر هستند.

پمپ های حرارتی منبع هوا ، که می توانند برای گرمایش و همچنین سرمایش استفاده شوند، در آب و هوای سردتر به طور فزاینده ای رایج می باشند.

در طی فرآیند تهویه مطبوع ( سیستم تهویه مطبوع / سیستم هواساز / برج خنک کننده ) خانه ، یک سیال (معمولاً آب یا هوا) با تبخیر سیال دیگری به نام مبرد خنک می شود.

تهویه مطبوع ( سیستم تهویه مطبوع / سیستم هواساز / برج خنک کننده ) شما به سرعت گاز را به مایع تبدیل می کند و دوباره با استفاده از مواد شیمیایی که هوای گرم را از داخل خانه شما خارج می کند، باز می گردد. سپس در خارج دفع می شود. به زبان ساده، یک سیستم تهویه مطبوع ( سیستم تهویه مطبوع / سیستم هواساز / برج خنک کننده ) دما، رطوبت و کیفیت هوا را در فضاهای داخلی کنترل می کند.

در حالی که مفهوم اصلی تهویه مطبوع ( سیستم تهویه مطبوع / سیستم هواساز / برج خنک کننده ) از زمان مصر باستان وجود داشته است،

این اختراع نه تنها دما، بلکه رطوبت یک فضا را نیز کنترل می کند، هوا را با جریان دادن آن روی کویل های سرد خنک می کند و به آنها اجازه می دهد رطوبت موجود در هوا را کنترل کنند.

مدت کوتاهی پس از آن، تهویه مطبوع ( سیستم تهویه مطبوع / سیستم هواساز / برج خنک کننده ) به خودروها و همچنین برای بهبود آسایش خانه معرفی شد. با گذشت سالها، فروش واحدهای تهویه مطبوع در نتیجه نیاز مصرف کنندگان به طور چشمگیری افزایش یافت.

برج خنک کننده و سیستم تهویه مطبوع و سیستم هواساز چگونه کار می کند؟


سیستم هواساز ( سیستم تهویه مطبوع / سیستم هواساز / برج خنک کننده )

سیستم هواساز یکی از اصلی‌ترین دستگاه‌های تهویه مطبوع ( سیستم تهویه مطبوع / سیستم هواساز / برج خنک کننده ) است که در مسیر چیلر و بویلر با کانال هوا قرار می‌گیرد.

سیستم هواساز ( سیستم تهویه مطبوع / سیستم هواساز / برج خنک کننده ) در صنایع مختلف نیز برای تولید هوای مورد نیاز با درجه و رطوبت مورد نظر به کار برده می‌شوند.

انتخاب سیستم هواساز ( سیستم تهویه مطبوع / سیستم هواساز / برج خنک کننده ) به سه عامل اصلی از جمله پیکربندی ساختمان ، شرایط آب و هوایی و تمایل مالک بستگی دارد. مهندس طراح مسئول در نظر گرفتن سیستم های مختلف و توصیه بیش از یک سیستم( سیستم تهویه مطبوع / سیستم هواساز / برج خنک کننده ) برای رسیدن به هدف و جلب رضایت مالک یک ساختمان است.

برخی از معیارها را می توان در نظر گرفت مانند تغییرات آب و هوا (به عنوان مثال، دما، رطوبت و فشار فضا)، ظرفیت ساختمان، الزامات فضایی، هزینه مانند هزینه سرمایه، هزینه عملیاتی، و هزینه نگهداری، تجزیه و تحلیل چرخه عمر، و قابلیت اطمینان و انعطاف پذیری.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1620732

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =