خبر مهم رییس کل بانک مرکزی برای بازار ارز/ بازار ارز به آرامش رسید

رییس کل بانک مرکزی با تاکید بر وضعیت بسیار خوب ذخایر ارزی گفت: چه در بازار حواله و چه در بازار اسکناس نسبت به عمق بخشی بیشتر بازار و پوشش تمامی نیازهای واقعی مردم اقدام خواهیم کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، علی صالح آبادی در آئین رونمایی از سامانه برخط بازار متشکل ارزی گفت: مدتی قبل بنده در بازدید از صرافی‌های مرکز شهر گفتم که این صفوف زیبنده مردم نیست و با توجه به اینکه مشکلی از جهت تأمین ارز نداریم باید با کمک بازار مشکل ارزی این صفوف جمع‌آوری شود.

وی افزود: البته در این سامانه عرضه کننده مرکزی نیست و در واقع محلی برای ارتباط صادرکنندگان و متقاضیان واقعی و مردم است.

وی با بیان اینکه خوشحالیم طبق وعده‌ای که داده بودیم با همکاری بازار متشکل ارزی توانستیم این سامانه را راه اندازی کنیم، افزود: این اتفاق هم موجب تکریم ارباب رجوع و مشتریان می‌شود و هم روش دسترسی آسان مردم به بازار را فراهم می‌کند که امکان برنامه ریزی را هم برای فرد فراهم می‌آورد.

صالح آبادی تصریح کرد: فقط نمی‌خواهیم ارز مسافری را در این سامانه عرضه کنیم، بلکه هرگونه تقاضای واقعی از را در این سامانه عرضه کنیم. در حال حاضر نیز مصارف ۲۳ گانه ای مشخص شده و محدودیتی وجود ندارد.

وی با تاکید بر اینکه این سامانه با محوریت بازار متشکل ارزی و کانون صرافان است، افزود: هدف ما این است که روزی بگویم هیچ نیاز واقعی نیست که در این سامانه امکان ثبت آن وجود ندارد. البته الان با ارز مسافرتی شروع کرده‌ایم و به مرور با هماهنگی دستگاه‌ها، سایر نیازها هم پوشش داده می‌شود.

ذخایر ارزی در شرایط بسیار خوبی قرار دارد

رئیس کل بانک مرکزی خاطرنشان کرد: البته این سامانه به معنای نفی سایر دسترسی‌ها برای اخذ ارز نیست.

وی افزود: بازار متشکل هم خوشبختانه دوره موفقی را پشت سر گذاشته است و حجم معاملات آن در یک سال اخیر ۱.۶ میلیارد دلار که نسبت به سال گذشته حدود ۴ برابر شده است.

صالح آبادی تصریح کرد: در شرایطی قرار داریم که وضعیت بازار ارز خوب، متعادل و روان است. می‌توانیم بگوییم در یکی از بهترین شرایط از لحاظ ذخیره ارزی هستیم.

وی افزود: امسال بیش از ۲۶ میلیارد دلار ارز در سامانه نیما عرضه شده است که رشد بسیار خوبی نسبت به سال گذشته داشته است در مجموع بیش از ۵۰ میلیارد دلار برای کالاهای اساسی و سایر نیازها تأمین ارز داشته‌ایم.

رئیس کل بانک مرکزی با بیان اینکه بانک مرکزی خود را متعهد به ایجاد بسترهای معاملاتی آسان‌تر می‌داند افزود: با توجه به سابقه بنده در بازار سرمایه فکر می‌کنیم شفافیت، ایجاد بستری آسان و برخط برای تعادل عرضه و تقاضا بسیار مهم است و از این جهت چه در بازار حواله و چه در بازار اسکناس نسبت به عمق بخشی بیشتر بازار هدایت خواهیم کرد و به هر پیشنهادی که به شفافیت بیشتر و سهولت مردم برای دسترسی آسان‌تر کمک کند بانک مرکزی از آن استقبال خواهد کرد.

۲۲۳۲۲۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1607895

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 17
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۰۸:۵۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۰
    16 6
    بله فرمایش شما صحیح ولی ما سالهاست که گرفتار صف هستیم!!!
    • اوضاع داره بهتر میشه IR ۱۲:۱۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۰
      21 17
      روحانی میگفت سر fatf به ما واکسن نمیدن. ملت تو صف مرغ و تخم مرغ و روغن بودن. صبح شنبه بنزین رو کرد 3 تومن.دلار رو از 3 تومن کرد 30 تومن. خونه و کرایه 1000 درصد رفت روش. انواع و اقسام بلاها تو اون 8 سال سر ملت اومد.آخه یه آدم دیگه باید چی کار کنه که دادگاهی بشه؟
  • محمدرضا IR ۱۰:۳۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۰
    8 3
    حرف اقای صالح آبادی درسته ولی جاش بیشتر از ایناست البته سال هاست که وضعیت خوبی نداشته که حالا حالا ها بهبود یافتنی نیست
  • رسول حسینی IR ۱۱:۳۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۰
    6 2
    وقتی پشت پرده شیر نفت و گاز از ایران به اروپا باز میشه بایدم همینو بگیر
  • علی IR ۱۲:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۰
    13 1
    ارامش قبل از طوفان
  • IR ۱۳:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۰
    19 0
    اگه شما بزارید دلار به زیر ۲۰ تومان هم می رسد.
  • اسد FR ۱۴:۱۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۰
    16 1
    ما این اشعاراز حفظیم آرامش !!!!کو کجاست با یک حرف این ارامش بهم می ریزد این اسمش ارامش نیست
  • IR ۱۷:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۰
    2 2
    قیمت واقعی ارز ۱۵تومانه احتمال رسیدن به ۱۵ تومان کمه چون دولت نمیزاره اما قطعا بارفع تحریمها دلار به۲۰تومان میرسه ازهمه مهمتر قیمت ماشین وخانه و...هست قیمت ماشین حدود ۸تا۱۰برابرقیمت واقعی رسیده که این رقمهای هولناک دردنیا بیسابقه هست قطعا قیمت ماشین تا۳۰۰درصد ریزش میکنه قیمت خانه تا ۱۰۰درصد و...اینها واقعیت اقتصاده که بعد تحریمها اتفاق میفته به شرط اینکه کاسبان تحریم ودلالان دستشون از بازار کوتاه بشه بعد رفع تحریمها زلزله ریزش قیمتها طبیعی هست پس منتظر به خاک سیاه نشستن مفسدان وسوداگران ودلالان مفت خور هستیم
    • IR ۲۲:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۰
      0 2
      همينكه مى گى ٣٠٠٪؜ ريزش مى كنه، يعنى خيلى اقتصاد بلدى!! آخه مرد حسابى، افزايش مى تونه بيشتر از ١٠٠ درصد باشه ولى كاهش نمى تونه. ١٠٠٪؜ كاهش يعنى جنسى كه صد تومنه بشه صفر تومن. ١٠٠٪؜ منهاى ١٠٠٪؜ مساوى صفر. اگر منظورت نصف شدن و يك سوم شدنه كه بايد رياضى پايه رو دوباره بخونى.
  • چ IR ۱۸:۲۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۰
    2 0
    بازار ارز را خود بانک نامرکزی درست کرد و هنگامی ب آرامش می رسد که دلار هفت تومان گردد ویلا چه تو و چه دیگران که با یک کاغذ ب سمت می رسید با یک کاغذ هم می روید نمی توانیدخخخخخخخخخخخخخهاهاهااا
  • ایثاگر IR ۱۹:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۰
    8 1
    مردم از دست شما گرفتار هستن
  • ابراططزز IR ۱۹:۵۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۰
    2 0
    خوب معلومه قیمت منتظر توافق هست اگر توافق نشه ی آرامشی بهت نشون بده
  • رضا IR ۲۰:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۰
    6 0
    لابد به حساب مدیریت درخشان خودتون گذاشتین ! نه جانم همه معطل مذاکرات برجام هستن ببینن چی میشه!
  • IR ۲۰:۴۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۰
    2 0
    عجب
  • دلار ۲۶۰۰۰ ارامش چی IR ۲۱:۲۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۰
    5 1
    قیمت دلار ۲۶۰۰۰ است ایا واقعا این ارامش است دلار ۸۰۰ تومنی به کجا رسید دلمون به چی خو باسه
  • محمد IR ۲۲:۱۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۰
    0 0
    ریس بانگ مرکزی...
  • IR ۰۵:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۱
    1 0
    این دولت فقط وفقط بفکر منافع خودشه