۲۲ درصد بیماران بستری در مراکز درمانی خراسان رضوی در بخش های مراقبت ویژه قرار دارند

رییس کمیته رسانه و اطلاع رسانی کووید ۱۹ دانشگاه علوم‌ پزشکی مشهد با بیان اینکه در حال حاضر ۲۲ درصد از بیماران بستری در مراکز درمانی خراسان رضوی در بخش های مراقبت ویژه تحت مراقبت قرار دارند اظهار کرد: مراجعه زودهنگام به مراکز درمانی سطح بندی شده، نقش موثری در پیشگیری از بروز بدحالی و خطرات ناشی از بیماری دارد.

به گزارش خبرآنلاین، دکتر محمد پهلوان گفت: در حال حاضر یک هزار و ۱۴۵ بیمار مبتلا و یا مشکوک به کرونا در مراکز درمانی استان بستری هستند که از این تعداد ۸۵۲ بیمار در مراکز درمانی زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد قرار دارند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر۲۵۳ بیمار بدحال در بخش های مراقبت ویژه استان بستری هستند که از این تعداد ۱۹۰ بیمار در مراکز درمانی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد تحت مراقبت قرار دارند تصریح کرد: واکسن گریزی و تکمیل نشدن واکسیناسیون، ابتلا به بیماری های مزمن و مراجعه دیر هنگام به مراکز درمانی از مهمترین علل ایجاد بدحالی بیماران محسوب می شود.

رییس کمیته رسانه و اطلاع رسانی کووید ۱۹ دانشگاه علوم‌ پزشکی مشهد با اشاره به اینکه طی یک روز گذشته ۲۸۳ بیمار مبتلا و یا مشکوک به کرونا در مراکز درمانی استان بستری شدند که سهم دانشگاه علوم پزشکی مشهد از این تعداد، ۲۰۶ نفر است تاکید کرد: رعایت دستورالعمل های بهداشتی، استفاده از ماسک، اجتناب از حضور در دورهمی ها و تکمیل واکسیناسیون از مهمترین راهکارهای پیشگیری از کرونا به شمار می رود.

دکتر پهلوان با اشاره به اینکه طی یک روز گذشته یک هزار و ۱۳۹ بیمار مبتلا و یا مشکوک به کرونا به مراکز خدمات جامع سلامت منتخب و اورژانس بیمارستان ها در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد مراجعه داشتند تصریح کرد: در حال حاضر تمامی مراکز درمانی در سطح مختلف آماده خدمات رسانی به بیماران هستند و عموم مردم در صورت بروز علائم، ضمن تماس با سامانه ۱۹۱ و دریافت راهنمایی های مورد نیاز، به نزدیکترین مرکز درمانی مراجعه و از انجام خود درمانی و یا مراجعه دیر هنگام به پزشک اجتناب نمایند.

رییس کمیته رسانه و اطلاع رسانی کووید ۱۹ دانشگاه علوم‌ پزشکی مشهد با بیان اینکه تکمیل واکسیناسیون نقش موثری در کنترل همه گیری ویروس کرونا دارد اظهار کرد: تا کنون ۲۹.۴۸ درصد از گروه های هدف بالای ۱۸ سال نسبت به دریافت دز سوم واکسن خود اقدام کرده اند.

دکتر پهلوان با اشاره به اینکه در حال حاضر ۹۶.۴۴ درصد افراد بالای ۱۸ سال دز اول واکسن و ۸۴.۴ درصد دز دوم واکسن را دریافت کردند گفت: همچنین پوشش واکسیناسیون در افراد بالای ۱۲ سال در دز اول ۹۵.۶۲ درصد و در دز دوم ۸۳.۵۸ درصد است.

وی با بیان اینکه تا کنون ۴۵ هزارو ۲۵۰ نفر از کودکان گروه سنی ۵ تا ۱۱ سال زیر پوشش واکسیناسیون قرار گرفته اند گفت: ویروس اومیکرون تمامی گروه های سنی از جمله کودکان را درگیر می کند و لا زم است والدین با توجه به این موضوع نسبت به انجام واکسیناسیون فرزندان خود اقدام نمایند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1604786

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =