زیردریایی هسته‌ای روسیه سر از سواحل آمریکا درآورد

فارس نوشت: زیردریایی هسته‌ای روسیه که ۱۶ موشک بالیستیک «بولاوا» با خود حمل می‌کند به صورت غیرمنتظره‌ای در سواحل ایالات متحده ظاهر شد و باعث ایجاد نگرانی‌های جدی در واشنگتن شد.

طبق گزارش روزنامه «پراودا» زیردریایی روسیه‌ای «کلاس بری» به صورت اعلام‌نشده به ساحل آمریکا نزدیک شد. این زیردریایی ۱۶۰ کلاهک هسته‌ای حمل می‌کرد و روزنامه روسی نوشته قادر است بخش اعظمی از خاک ایالات متحده را ظرف چند دقیقه نابود کند.

آن‌طور که یک مقام وزارت خارجه روسیه پیش از این گفته، در صورتی که روسیه تصمیم به ایجاد پایگاه‌های دریایی در کوبا یا ونزوئلا کند زیردریایی‌های هسته‌ای روسیه قادر خواهند بود به طور دائم اطراف سواحل آمریکا گشت‌زنی کنند.

تنش بین آمریکا و روسیه بر سر اوکراین طی ماههای گذشته افزایش شدید یافته است. اوکراین ادعا می‌کند روسیه با تجمع نظامیان خود در نزدیکی مرزهای آن کشور در تدارک حمله نظامی است. مسکو این اتهامات را رد کرده است.

۲۳۳۱۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1592607

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ابراهیم IR ۰۳:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۵
    1 3
    روسیه خواسته به آمریکا بفهمونه که هر زمان اراده کنه می‌تونه آمریکا را نابود کنه بدون آنکه بتونن مجال دفاع کردن داشته باشند
  • IR ۰۴:۲۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۵
    0 3
    قدرت نظامی تسلیحاتی اقتدار ایران اسلامی وبزرگ هم باید سریعا به این شکل ارتقاء پیدا کنه .. باید توسط پیمان نظامی با روسیه وچین وادارشان کنیم نیرهای دفاعی ورزمی مارا تجهیزات بروز و قویترین سلاحهارا دراختیارایران قراردهند . ودر هرجنگی برای چندین سال هم پیمان ایران باشند.. تا ایران دراین مدت بتواند قدرتمند تر بشود وبتواند سلاحهای بروز را بسازد. تکنولوژی برتر دست پیدا کنیم. این یک قرارداد برای حمایت از کشور وخاک کشور اسلامی وشبعه ایران میباشد موقت ولی فنی وبسیارهوشمندانه دربرابر امریکا صهیونیست وغرب و حتی اعراب که چشم دشمنی دارند ..
  • ع.نوری IR ۰۴:۴۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۵
    5 1
    جنگ ونبرد بین ابر قدرت غرب و شرق است این وسط ما حک یک وسیله و ابزار هستیم والکی الکی ما را گرفتار خود کردن غافل از ان هستیم که این دو ابرقدرت تنها چیزی که برایشان مهم نیست ما هستیم .دتبال سود خود هستن و از خاک و ارتباط دریایی ما بعنوان پایگاه نگاه میکنن .روسیه هیچگاه سودی و فایده ای جز نکبت و بدبختی به ما نداده .اشتباه محض است دوستی با این کمونیست ها . کاش زودتر مسولین ما پی ببرند و تاریخ را نگاه کنن که تا به حال چه سودی از روسیه به ما رسیده.جز کشت وکشتار و تجزیه قسمتی از ایران . حداقل امریکا دوره شاه صنعت هوایی خوبی به ایران داده بود .دوستی با روسیه دو بهم زن اشتباست
  • IR ۱۰:۱۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۵
    0 3
    ای خدا کاش اینها به همدیگه حمله کنن
  • اااا IR ۱۴:۲۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۵
    0 0
    روسیه تنش میخواره
  • کاوه IR ۲۲:۱۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۵
    0 0
    دمش گرم، پوتین بهترین رئیس جمهور در طول تاریخ در تمام دنیا