واکنش تند مدیر مسئول کیهان به توصیفات شرق از علی باقری/ عذرخواهی کنید

حسین شریعتمداری مدیر مسئول روزنامه کیهان در یادداشتی از روزنامه شرق به خاطر توصیفاتی در مورد علی باقری کنی، معاون سیاسی وزیر امور خارجه به شدت انتقاد کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از کیهان، حسین شریعتمداری در یادداشتی با عنوان «نجابت است یا نقطه ‌ضعف ؟!» نوشت:

۱- روزنامه شرق در گزارشی با عنوان «باقری‌کنی در آزمون وین» به توصیف شخصیت آقای علی باقری، معاون سیاسی وزارت امور خارجه و مسئول تیم مذاکرات هسته‌ای کشورمان در دولت جدید پرداخته است. شرق در بخشی از گزارش خود می‌نویسد؛ «علی باقری میانه خوبی با رسانه‌ها نداشته و به نظر می‌رسد ویژگی‌های شخصی او موجب این رفتار می‌شود. خصوصیات اخلاقی و رفتاری‌اش شبیه جوانان مذهبی دهه ۵۰ و ۶۰ است؛ مردانی که خانم‌ها را مستقیم نگاه نمی‌کنند و حتی در جلسه کاری آنها را خواهر صدا می‌کنند. اگرچه برای شناخت شخصیت یک فرد این مصادیق اصلا کافی نیست، اما می‌توان تا حدودی متوجه نوع برخورد افراد شد و احتمال داد که این جنس رفتار در طرف مقابل می‌تواند فضای بسته‌ای ایجاد کند.»!

۲- آیا این توصیف از آقای باقری که «خصوصیات اخلاقی و رفتاری‌اش شبیه جوانان مذهبی دهه ۵۰ و ۶۰ است» و اینکه « خانم‌ها را مستقیم نگاه نمی‌کند و حتی در جلسه کاری آنها را خواهر صدا می‌کند » اشاره به ویژگی‌ها و خصوصیات یک فرد متعهد و معتقد به «اسلام» و «انقلاب» نیست؟

آیا مدعیان اصلاحات که روزنامه شرق یکی از اصلی‌ترین تریبون آنهاست، با اسلام و انقلاب مشکل دارند؟! و یا «پاکدامنی» و «نجابت» را برای دیپلمات‌ها برنمی‌تابند؟! آیا مسئولانی را شایسته می‌دانند که اسلام و انقلاب و نجابت و حیا را ترک گفته باشند؟! اگر اینگونه نیست، چرا به اسلامی و انقلابی بودن دکتر باقری‌کنی اعتراض می‌کنند و آراستگی ایشان به پاکدامنی و نجابت را «نقطه ضعف»می‌دانند؟!

۳- نویسنده روزنامه شرق بعد از اعتراض به پاکدامنی دکتر باقری کنی، نتیجه گرفته است که«این جنس رفتار در طرف مقابل می‌تواند فضای بسته‌ای ایجاد کند»! و توضیح نمی‌دهد، و شاید هم با نگاه مبتذلی که در اعتراض به پاکدامنی ایشان داشته است، از بیان منظور اصلی خود طفره می‌رود! برای کشف کاربرد دیدگاه یاد شده، کافی است به فاجعه‌ای که این طیف، با این دیدگاه طی ۸ سال گذشته بر سر مردم آوار کرده‌اند نیم نگاهی بیندازید، و سپس ادعای آنها درباره « بلد» بودن دیپلماسی ! و « تخصص»! در مذاکره را به قضاوت بنشینید. در این حالت به وضوح می‌توان فهمید که چرا مدعیان اصلاحات از اسلامی و انقلابی بودن و پاکدامنی دکتر باقری تا این‌اندازه عصبانی هستند و نیز، به آسانی می‌توان درک کرد آنچه با عنوان نگرانی از «فضای بسته»! از آن یاد می‌کنند، غیر از تسلیم دربرابر باج‌خواهی دشمنان و فروش یکجای ملت و منافع ملی به دشمن، مفهوم دیگری نمی‌تواند داشته باشد!

۴- و بالاخره این احتمال نیز وجود دارد که گزارش یاد شده بدون اطلاع آقای رحمانیان، مدیر مسئول روزنامه شرق به چاپ رسیده باشد! که اگر هم چنین باشد، اولاً از ایشان رفع مسئولیت نمی‌کند و ثانیاً بسیار تعجب‌آور است که نامبرده از آنچه در روزنامه تحت مسئولیتش می‌گذرد بی‌خبر باشد! و در هر حال، از ایشان انتظار می‌رود در پی اهانت سخیف مورد اشاره، از ملت مسلمان ایران و همه مسلمانان عذرخواهی کند.

۲۳۲۱۹

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1578229

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 23
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • صادق IR ۰۹:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۰
    69 17
    فعلا که کیهان شریعتمداری انقلاب را به نابود ی تهدید می کند کج فهمی و روسی فکر کردن
    • IR ۱۸:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۰
      11 36
      باشه بابا شما خوبید ضد انقلاب ها اشتباه میزاید اصلاح طلبان انقلابی هستند.
  • عرشیا IR ۰۹:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۰
    78 22
    دم روزنامه شرق گرم ، هر چیزی و هر مطلبی که کیهان و رئیسش رو عصبانی و خشمگین کنه دقیقا مورد درستیه.......
    • IR ۱۸:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۰
      13 36
      شما مسئول یا مدیر کدوم سازمان هستی؟ این قانون رو تصویب کنیم اون جناح رو عصبانی کنیم. این دستور رو بدیم حال اون جناح رو بگیریم این طرح رو بدیم حال اون حزب رو بگیریم چند دهه است که مردم حالشان گرفته و عصبانی هستند.چرا؟ چون مسئولینی که برای خوب کردن حال مردم پست گرفتن در حال حالگیری همدیگر هستند.
  • IR ۱۱:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۰
    73 25
    جناب شریعتمداری چراازانقلاب واسلام ومردم هزینه میکنی چه کسی به شمااجازه داده ازطرف مردم حرف بزنی
  • حامد IR ۱۱:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۰
    62 19
    یکی نیست به حسین شریعت نداری بگه تو مگه وکیل وصی مردمی به شما چه ارتباطی داره مگه خضعبلاتی که تو مینویسی از کسی عذر خواهی میکنی
  • US ۱۱:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۰
    33 23
    آقای کیهان درحال حاظر هر نظری را رد می کنن دربست
  • اهل منطق IR ۱۲:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۰
    45 9
    این کیهان که اصلن به ملت اعتقادی ندارد هر جا کم میاورد از مردم مایه میگذارد
  • حسن IR ۱۲:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۰
    4 5
    نگاه به اجنبی اگر به قصد لذت نباشد چه اشکالی دارد که ایشان هنگام مذاکره نگاه نمیکند شاید به خودش شک دارد یا کیهان حرف مفت زده
  • احمد IR ۱۳:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۰
    2 4
    آقاای شریعتمداری شما خودتان کسانیکه طیف مخالف جناح جنا بعالی هستن به ضد انقلاب واسراییلی و منافق قلمداد می کنی شما که به همه بهتان میزنی ودستور قتل صادر نیکنی چه شد تاب دو کلمه واقعیت نداشتی میمیری ومیمیریم ودر روز قیامت باید جواب تخریب بندگان خدا را بدهید هر چه دل تنگت میخواد بگو خدایی هست وعاقبتی وعذابی
  • متین IR ۱۳:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۰
    9 4
    فعلا که آقای باقری مملکت رو از نابودی داره نجات میده. دمه آقای باقری و تیم مذاکره کننده گرم.
    • IR ۱۳:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۱
      1 2
      کیهان یک حرف دارد مرک برامریکا
    • IR ۱۷:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۱
      1 3
      ایشون داره ادامه مذاکرات که تیم قبلی انجام داده رو پیش میبره. مهم اینه که الان هر کاری این جناح بکنه خوبه و برعکس هر کاری اون جناح انجام می‌داد بد بود.
  • IR ۱۶:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۰
    6 1
    چرا نظر حقیررا چاپ نمیکنید
  • IR ۱۷:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۰
    9 39
    آمریکای جنایت کار،چه به روزمردم وکشورایران آورده
  • IR ۱۷:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۰
    26 7
    نوشته های شرق رو بخونی مو نمی زنه با کیهان روزها به هم میپرن آخر شب هم به هم زنگ میزنن بگو بخند مهدی به حسین:حسین جون همین دست فرمون رو برو نه یزره کم نه یزره زیاد همین خوب. حسین به مهدی:میطی داداش بد باقری رو زدی صبح باید مطلب برم اینکه گفتم قبلش بهت بگم خلاصه دیگه ما رو ببخش.
  • اشنا IR ۱۸:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۰
    10 15
    اخلاق اسلامی مورد تاییداست
  • IR ۱۸:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۰
    13 39
    بسم الله الرحمن الرحیم نون والقلم اگر منظور شما ازرسانه بزک کننده برجام است یا رسانه امضاء کری تظمین است ویا یک جوبایدن... و.... است همان بهتر که ارتباط نداشته باشد چرا که همان رسانه ها بودند که بدون درنظر گرفتن منافع ملی همواره از غربگدایان کد خداپرست حمایت کردندومی کنند نتیجه آنهم معلوم است جیب مردم وسفره ما اما با وقاحت همچنان سر مواضع خود هستند ومسئولیت هم نمی پذیرند
  • داریوش IR ۰۲:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۱
    3 1
    راست میگه کیهان چرا مرتکب کفر شدید مگه ظریف یا عراقچی هستش که آزاد باشید هر چه خواستید بگید
  • اصغر DE ۱۲:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۱
    6 5
    پشت سر علی باقری کنی حرف نزنید. داداش داماد عاقا ست. برادرزاده مهدوی کنی هست. حالا باباش شکل لاشخور هاست یا خودش صنعتگره دلیل نمیشه پشتش حرف بزنید که...
    • IR ۱۵:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۱
      4 0
      شما از البانی وباحمایت منافقین هردروغی را بابلندگو فریاد بزنید ...اما کو خریدار؟
  • محمد IR ۱۵:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۱
    0 2
    حاج اقای شریعتمداری شما که همیشه هر چه بخواهید می‌نویسد حالا این بنده خدا یه چیزی گفت ..او را ببخشید
  • حق JP ۱۶:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۱
    2 2
    وقتی دولت قبل داشت مذاکره می کرد آقای شریعتمداری کیهان رگ گردنش متورم می شد و اینا رو به غرب گرایی متهم کرد الان هم این تیم رفته نشسته سر همون سفره و از همون پله شروع به مذاکره کرده و لقمه آماده رو با 60درصد غنی سازی در اختیار دارند نه موشک هوا میشه نه جایی آتیش میزنن .. این نشان‌دهنده این است که مردم بازیچه اینا شدند . اون موقع میگفتند دولت روحانی با غنی سازی 20 درصد رفته مذاکره اما حالا نوتوقشون درنمی‌آید.