مشارکت بیش از ۴ هزار نفر از زندانیان استان مرکزی در جشنواره کتابخوانی رضوی

معاون سلامت ، اصلاح و تربیت اداره کل زندان‌هاو اقدامات تأمینی و تربیتی استان مرکزی با سرپرست کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی این استان دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش خبرآنلاین استان مرکزی ، حجت الاسلام حاجیعلی اکبری، معاون سلامت، اصلاح و تربیت اداره کل زندان‌ها و عباس عسکری، رئیس اداره فرهنگی و تربیتی اداره کل زندان‌ها و اقدامات تامینی استان مرکزی با سکینه خاتون مهدیان پور، سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی دیدار و گفتگو کردند.

معاون سلامت، اصلاح و تربیت اداره کل زندان‌ها و اقدامات امنیتی استان مرکزی در این دیدار گفت: رسالت اصلی زندان این است که اعتبار خود را برای بازگرداندن فرد به جامعه صرف کند تا آنان را در نهایت سالم به جامعه برگرداند.

اکبری گفت: اداره زندان‌ها با اجرای برنامه‌های اصلاحی و تربیتی تلاش می‌کند که مددجویان و زندانیان را به عنوان فردی سالم تحویل جامعه دهد و در این زمینه نیازمند تعامل و همکاری با دستگاه‌های فرهنگی استان هستیم.

وی ادامه داد: یکی از بهترین برنامه‌های فرهنگی که در زندان قابلیت اجرا دارد، مسابقات کتابخوانی است و در سنوات گذشته استقبال خوبی از جشنواره کتابخوانی رضوی توسط زندانیان به عمل آمده است.

این مقام مسئول افزود : مسابقات کتابخوانی با ایجاد بینش و آگاهی، فقر فرهنگی مددجویان را کاهش می دهد و باعث شناسایی توانمندی‌های زندانیان و پویاسازی استعدادهای آن ها خواهد شد.

سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی نیز در این دیدار گفت: ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی به عنوان یکی از ابزارهای مهم فرهنگی، نقشی موثر در افزایش دانش و آگاهی عموم مردم دارد و می‌تواند موجب بازدارندگی از وقوع جرایم اجتماعی شود. در همین راستا و با هدف توسعه همکاری‌ها، ترویج فرهنگ مطالعه و کاهش آسیب‌های اجتماعی، تفاهم‌نامه همکاری نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و معاونت پیشگیری از جرم قوه قضاییه به امضا رسیده است و ادارات کل استانی ملزم به اجرای این تفاهم نامه در کلیه سازمانهای تابعه قوه قضائیه هستند.

وی ادامه داد: مشارکت بیش از ۴ هزار نفر از زندانیان استان مرکزی در یازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی، ایجاد و راه اندازی ۳ باب کتابخانه مشارکتی در زندان‌های استان، پیگیری راه اندازی کتابخانه مشارکتی در مرکز کانون اصلاح و تربیت اراک، اهدای کتاب و نشریه به کتابخانه‌های زندان، آموزش کتابداری به زندانیان، برگزاری برنامه‌های مشترک فرهنگی و نشست های کتاب‌خوان از جمله فعالیت‌های مشترک اجرا شده با اداره کل زندان‌های استان مرکزی بوده است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1571985

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 8 =