ارزش تراکنش های دهک اول چقدر افزایش داشته است؟

براساس آمار منتشر شده توسط شاپرک، متوسط مبلغ تراکنش‌های خرید کالا و خدمات در دهک آخر قیمتی در ابزار پذیرش اینترنتی بالاتر از ابزار کارتخوان فروشگاهی است، این امر بیانگر است که ابزار پذیرش اینترنتی ابزار مطلوب انجام تراکنش‌های خرید در دهک دهم است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از شاپرک، نسبت دهکی در مقایسه نقطه به نقطه ریزش ۲۲/۲۴ درصدی و در مقیاس ماهانه هم ریزش ۸/۳۴ درصدی را تجربه کرده است. در قیاس ماهانه، متوسط مبلغی تراکنش‌های دهک دهم ریزش ۴/۴۶ درصدی و متوسط مبلغی دهک اول نیز رشد ۴/۲۳ درصدی را داشته است که در نهایت منجر به ریزش ۸/۳۴ درصدی نسبت متوسط قیمت دهک دهم به دهک اول در قیاس ماهانه شده است.

اختلافات تراکنشی بین دهک‌ها همچنان پا برجاست



با توجه به جدول بالا، میانگین مبلغ تراکنش‌های خرید کالا و خدمات در دهک آخر قیمتی در ابزار پذیرش اینترنتی بالاتر از ابزار کارتخوان فروشگاهی است، این امر نشان دهنده محبوبیت این ابزار پذیرش در انجام تراکنش‌های خرید در دهک دهم است. در خدمت خرید کالا و خدمات اعداد جدول بیانگر این است که به طور متوسط ۹۰ درصد تراکنش‌ها (۹ دهک) در ابزارهای کارتخوان فروشگاهی و اینترنتی مربوط به خرید کالا و خدمت با مبلغ کمتر از ۱۰۰ هزار تومان بوده است.

متوسط مبلغ دهک دهم به یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان محدود شده است تا اختلاف متوسط قیمت ابزارها در دهک‌های دیگر قابل تشخیص باشد. در مهرماه ۱۴۰۰ متوسط مبلغ دهک دهم تراکنش‌های خرید کالا و خدمات توسط ابزار پذیرش اینترنتی بیش از ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است.

اختلافات تراکنشی بین دهک‌ها همچنان پا برجاست


با توجه به جدول بالا به نظر می‌رسد که از ابزار کارتخوان فروشگاهی و نیز ابزار پذیرش موبایلی به طور عمده برای خرید کارت‌های شارژ تلفن همراه اعتباری نیز استفاده می‌شود. به طوری که بیشترین تعداد تراکنش از نوع خدمت پرداخت قبض و خرید شارژ تلفن همراه صورت گرفته  توسط کارتخوان فروشگاهی، خرید کارت شارژ ۲ هزار تومانی بوده است که به طور متوسط ۳۰ درصد تراکنش‌های این ابزار (دو دهک قیمتی) را در بر می‌گیرد و ۱۰ درصد تراکنش های این خدمت (یک دهک قیمتی) با مبلغ ۵ هزار تومانی انجام گرفته است.

اختلافات تراکنشی بین دهک‌ها همچنان پا برجاست

اختلافات تراکنشی بین دهک‌ها همچنان پا برجاست


این در حالی است که به طور متوسط ۱۰ درصد تراکنش‌های این خدمت (یک دهک قیمتی) در ابزار پذیرش موبایلی با مبلغ ۲ هزار تومانی انجام شده است. به عبارتی این طور به نظر می‌رسد که به طور متوسط حداقل ۴۰ درصد تراکنش های ابزار کارتخوان فروشگاهی و ۱۰ درصد تراکنش‌های ابزار پذیرش موبایلی مربوط به خرید کارت شارژ تلفن همراه اعتباری بوده است. مقایسه متوسط مبالغ هر دهک مبین آن است که در دهک‌های پایانی اختلاف متوسط مبالغ ابزار پذیرش اینترنتی با دو ابزار دیگر در خدمت پرداخت قبض و خرید شارژ تلفن همراه قابل ملاحظه است. از جمله علل بیشتر بودن متوسط مبلغ دهک‌های مختلف در ابزار پذیرش اینترنتی، استفاده اکثر نهادهای متولی دریافت مالیات و عوارض از درگاه‌های اینترنتی است.

۲۲۳۲۲۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1570523

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 16 =