بارندگی شدید در هرمزگان، گیلان و سیستان و بلوچستان

فارس نوشت: مدیرکل پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: با نزدیک شدن سامانه کم فشار حاره‌ای از روی اقیانوس هند به کشور تا روز ۱۱ مهر در شرق هرمزگان و جنوب سیستان و بلوچستان بارندگی شدید و وزش باد شدید پیش بینی می‌شود.

صادق ضیائیان با اشاره به تداوم فعالیت سامانه بارشی از امروز تا فردا در مناطقی از اردبیل و گیلان اظهار داشت: امروز بارش شدید باران در بخش‌هایی از اردبیل و گیلان و روز آینده در گیلان پیش بینی می‌شود که در این راستا احتمال آب‌گرفتگی معابر، بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها،‌ وقوع سیلاب و کاهش دید جاده‌ای وجود دارد.

وی تأکید کرد: توصیه می‌شود از تردد و توقف در حاشیه رودخانه‌ها خودداری شود و در تردد جاده‌ای احتیاط به عمل آید، ضمن آنکه صعود به ارتفاعات در این مدت متوقف شود.

* هشدار سیلابی شدن مسیل‌ها و طغیان رودخانه‌های فصلی در جنوب سیستان و بلوچستان

مدیرکل پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: با توجه به ناپایداری جوی متاثر از نزدیک شدن چرخند حاره‌ای، رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید در جنوب سیستان و بلوچستان محتمل است و احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها و طغیان رودخانه‌های فصلی و خسارت وارده ناشی از وزش باد خیلی شدید وجود دارد.

ضیائیان گفت: در ۵ روز آینده در استان‌های ساحلی خزر، شمال استان‌های آذربایجان شرقی و غربی و استان اردبیل در برخی ساعات رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش بینی می‌شود که امروز همان گونه که گفته شد شدت بارش‌ها در اردبیل و گیلان و فردا در گیلان خواهد بود.

وی اضافه کرد: در سه روز آینده در شمال شرق و شرق کشور، همچنین استان خوزستان وزش باد شدید و گردوخاک در برخی ساعات پیش بینی می‌شود.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی اظهار داشت: با نزدیک شدن سامانه کم فشار حاره‌ای از روی اقیانوس هند به کشور تا روز یکشنبه در جنوب سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان بارندگی شدید و وزش باد داریم و در این مدت آب‌های دریای عمان و شرق خلیج فارس مواج است که توصیه می‌شود دریانوردان حتما به هشدارهای هواشناسی توجه کنند.

ضیائیان در تشریح وضعیت جیو پایتخت گفت: آسمان تهران روز آینده صاف همراه با غبار صبحگاهی پیش بینی می‌شود. بیشینه و کمینه دما فردا در تهران ۲۷ و ۱۷ درجه خواهد بود.

وی اضافه کرد: روز آینده اهواز با بیشینه دمای ۴۴ درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و شهرکرد با کمینه دمای ۳ درجه بالای صفر خنک‌ترین مرکز استان خواهد بود.

۲۳۵۲۳۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1560023

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 9 =