لزوم افزایش سرانه آب شهرستان آبادان/نیمی از شبکه ی فاضلاب نیاز به بازسازی دارد

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان آبادان بر لزوم افزایش سرانه آب این شهرستان تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرآنلاین؛ سید زین العابدین موسوی عصر امروز در نشست استانی که با موضوع بررسی وضعیت آب و فاضلاب استان برگزار شد، اظهار کرد: سرانه حال حاضر آب شهرستان آبادان کافی نیست و نیاز به افزایش دارد ضمن اینکه مدیران مربوطه  بایستی به فکر تأمین آب‌ مورد نیاز نخیلات و احشام در روستاها نیز باشند.

وی با بیان اینکه سهمیه ی ۲۰۰ لیتری آب به ازای هر نفر متناسب با نیاز آبادان نیست این میزان بایستی به ۶۰۰ لیتر برسد.

به گفته ی وی؛ تامین آب مورد نیاز نخیلات و احشام بسیار ضروریست.

وی با تاکید بر اینکه بایستی آب شیرین کن اروندکنار هر چه سریعتر وارد مدار شود؛ افزود: وضعیت کنونی پذیرفتنی نیست چرا که تمام مناطق شهری و روستایی آبادان به صورت دائم نیاز به آب شیرین کن دارند.

فرماندار ویژه شهرستان آبادان تصریح کرد: برای تامین آب شرب روستاهایمان به صورت فوری نیاز به تانکر سیار داریم که بایستی به فوریت تامین شود.

موسوی؛ معضل فاضلاب آبادان را یادآور شد و گفت:  نباید با یک بارندگی کوچک تجربه گذشته در آبادان تکرار شود. از مجموع هزار کیلومتر شبکه فاضلاب مورد نیاز آبادان تنها ۴۶۰ کیلومتر آن در مدار است و ۲۰۰ کیلومتر از شبکه نیاز به اصلاح دارد ضمن اینکه به ۳۰۰ کیلومتر توسعه شبکه نیز نیاز داریم.

وی افزود: شبکه ی فاضلاب در ذوالفقاری شرایط نامطلوبی دارد، ایستگاه یک تا ۱۲ ذوالفقاری، اراضی ۱۹۱ هکتاری و خسرو آباد،۱۴۰ کیلومتر شبکه فاضلاب وجود دارد که  ۲۸ کیلومتر آن نیاز به اصلاح و ۸۱ کیلومتر نیز نیاز به توسعه دارد.

وی اظهار کرد: از ۴۳ کیلومتر شبکه فاضلاب موجود در کوی کارگر شرقی و غربی، ۲۲ کیلومتر آن نیاز به اصلاح و ۸ کیلومتر نیز نیاز به توسعه دارد.

فرماندار ویژه شهرستان آبادان تصریح کرد: در مناطق سده و جمشید آباد هم از ۳۶ کیلومتر شبکه فاضلاب موجود، ۱۹ کیلومتر آن معیوب است که بایستی اصلاح شود و ۸ کیلومتر نیز نیاز به توسعه داریم.

موسوی یادآور شد: بدترین وضعیت را شهرک دریا دارد زیرا از ۱۷ کیلومتر شبکه موجود ۱۶ کیلومتر آن دچار نقص است. کوی بهار از ایستگاه یک تا ۱۲ با داشتن ۶۴ کیلومتر شبکه،۲۰ کیلومتر آن نیاز به اصلاح دارد و۳۶ کیلومتر نیز نیاز به توسعه دارد. در کوی قدس نیز از ۲۳ کیلومتر شبکه فاضلاب موجود، ۱۸ کیلومتر نیاز به اصلاح دارد. در شهرک ولیعصر نیز با داشتن ۴۱ کیلومتر شبکه بایستی ۲۰ کیلومتر آن اصلاح شود و ۸ کیلومتر نیز توسعه پیدا کند.

وی گفت: در دیگر مناطق شهری همچون احمدآباد، مرکز شهر (امیری)، امیرآباد و غیره نیز در بحث شبکه فاضلاب مشکلات جدی وجود دارد.

به گزارش خبرآنلاین؛ وارد مدار شدن آب شیرین کن سه هزار و ۵۰۰ متر مکعبی شهر اروندکنار از روز شنبه دهم مهرماه، تامین و ارسال ۱۰ دستگاه تانکر آب رسان به آبادان برا تامین و توزیع آب شیرین مورد نیاز روستاها، انجام لایروبی تمامی خروجی های فاضلاب آبادان طی هفته آینده و ورود روزانه ۱۳۰ هزار متر مکعب آب غدیر از روز شنبه دهم مهرماه به شبکه آب آبادان از جمله مواردی بود که ضمن تصویب در دستور کار قرار گرفت.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1559778

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 13 =