تشکل های مردم نهاد یک ظرفیت بسیار خوب برای پیشبرد اهداف نظام می باشد

جعفر مرادی حقیقی مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان وحجت الاسلام مصطفی مرادی مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه اداره کل بهمراه تعدادی از روسای ستادی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان به دیدار آیت الله سیدمحمد شاهچراغی نماینده مردم استان سمنان در مجلس خبرگان رهبری روزگذشته رفتند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان سمنان در این دیدار آیت الله سیدمحمد شاهچراغی نماینده مردم استان سمنان در مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: مقوله اطلاع رسانی و فرهنگسازی را در پیشگیری از وقوع آتش سوزی در عرصه های منابع طبیعی موثر دانست و یادآور شد: با عنایت به تأثیرگذاری رسانه ها در شکل دهی و جهت دهی افکار عمومی و تغییر نگرش ها، اطلاع رسانی از طریق رسانه ها به ویژه رسانه ملی می تواند در ارتقای آگاهی عمومی و مشارکت مردمی در پیشگیری از وقوع هرگونه آتش سوزی در عرصه های منابع طبیعی تأثیرگذار باشد.

آیت الله سیدمحمد شاهچراغی ضمن اشاره به نقش و جایگاه تشکل های مردم نهاد و جوامع محلی در حفاظت از منابع طبیعی اظهار داشت: بدون مشارکت مردم، قادر به حفاظت از عرصه های منابع طبیعی نیستیم.

آیت الله سیدمحمد شاهچراغی نماینده مردم استان سمنان در مجلس خبرگان رهبری افزود: تشکل های مردم نهاد یک ظرفیت بسیار خوب برای پیشبرد اهداف نظام در راستای حفاظت و توسعه عرصه های منابع طبیعی و محیط زیست هستند و بدون حضور مردم و تشکل های مردم نهاد نمی توانیم در حفظ و حراست از منابع طبیعی و محیط زیست کشور موفق عمل کنیم. 

ایشان در جمع مدیر کل وکارکنان اداره کل منابع طبیعی وآبخیزداری استان سمنان تأکید کرد که مشارکت مردم در حفاظت از عرصه‌های طبیعی، بهترین و تأثیرگذارترین روش در این مسیر محسوب می‌شود.

آیت الله سیدمحمد شاهچراغی نماینده مردم استان سمنان در مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد: کار در منابع طبیعی به یک قشر خاص نیست خدمات در منابع طبیعی به عامه مردم تعلق دارد و هر که به مردم بیشتر خدمت کند مورد رضای خداوند قرار می گیرد و مصداق حدیث حضرت پیامبر خدا است که کار برای خدا باشدریا نباشد به فکر مردم باشید مردم از شما راضی باشند سه شرط دارد عاشقانه باشد گره از کار مردم باز کنید خالصانه باشد برای خدا و رضایت مردم بهمراه داشته باشد مردم باید منابع طبیعی را حفاظت کنند و مردم بیشتر باید همکاری کنند.  

جعفر مرادی حقیقی مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان در این دیدار اظهار داشت:با مشارکت مردم و جوامع محلی کاهش ۷۰درصدی آتش سوزی را استان سمنان نسبت به سال گذشته داشته است. 

وی گفت: همه ساله سازمان جنگل ها برای کنترل و پیشگیری از وقوع آتش سوزی در فصل بهار و تابستان برنامه ریزی هایی را انجام می دهد. امسال نیز تمهیدات حفاظتی و پیشگیرانه به استان ها ابلاغ شده است تا برای جلوگیری از آتش سوزی و کنترل آن با دستگاه های ذی ربط از جمله استانداری ها و مراکز مدیریت بحران هماهنگی های لازم صورت گیرد. 

جعفر مرادی حقیقی گفت: حفاظت از عرصه‌های طبیعی، نیازمند مشارکت همه دستگاه‌های دولتی و البته جوامع محلی و مردمی است. او گفت: اطلاع رسانی به موقع و مشارکت مردم و نهادهای غیردولتی در حراست از عرصه‌های ملی و مقابله با آتش سوزی‌های احتمالی از الزامات مقابله با حریق در این عرصه‌هاست

جعفر مرادی حقیقی مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان گفت: آتش سوزی در مراتع این استان آسیب های زیادی را در پی داشته است و مشارکت مرتع داران و بهره برداران عرصه های منابع طبیعی از این عرصه ها در زمینه کاهش آسیب های آتش سوزی و حفاظت از منابع طبیعی اهمیت زیادی دارد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1558945

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 11 =