۰ نفر
۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۷
۱۶۱ موردحریق منزل مسکونی در اراک

رئیس سازمان آتش نشانی شهرداری اراک حریق منازل مسکونی را در رتبه دوم بیشترین آمار اطفای حریق این سازمان عنوان کرد.

به گزارش خبرآنلاین از اراک ،آتش پاد دوم مسعود آقازیارتی رئیس سازمان آتش نشانی شهرداری اراک در نشست خبری با خبرنگاران به مناسبت هفتم مهرماه روز ملی آتش نشانی و ایمنی بیان کرد:سازمان آتش نشانی در دو محوریت عملیات و آموزش -پیشگیری اقدامات خود را انجام می دهد که بحث اموزش و پیشگیری شامل تاییدیه اتمام بنای ساختمان ها و بازدید از اماکن ناایمن می باشد.

مسعود اقازیارتی در رابطه با عملکرد یک ساله این سازمان اظهار نمود:ارائه دستور العمل جهت صدور پروانه ساختمانها ۱۹۸ مورد ،بازدید کارشناسی جهت صدور تاییدیه اتمام بنای عملیات ۲۲۵ مورد، کارشناسی و علت یابی حریق ۸۴ مورد،بازدید از پاساژها ومراکز تجاری و دادن اخطاریه ۳۴ مورد،بازدید از مراکز درمانی و عمومی ۵۳ مورد،بازدید از خوابگاه های دانشجویی ۴۰ مورد، نصب شیر های هیدارنت ۲۰ مورد و ۴۰ مورد نیز در دست اقدام است.

رئیس سازمان آتش نشانی شهرداری اراک در خصوص بحث آموزش درون سازمانی و برون سازمانی عنوان نمود: ۴۳ هزار نفر ساعت مجموع اموزش های تخصصی ما به ۱۰۰نیروی جوان تازه جذب شده سازمان و حدود ۳۶ هزارو ۲۹۰ ساعت آموزش ضمن خدمت به نیروها ی سازمان ودر قالب اموزش شهروندی نیز که به دلیل بیماری کرونا خیلی نمی توانستیم آموزش حضوری داشته باشیم از طریق فضای مجازی با روش های مختلف اقدام به برگزاری آنها کردیم.

اتش پاد دوم مسعود آقازیارتی در رابطه با به روز رسانی تجهیزات اتش نشانان اذعان نمود: تلاش ما در این زمینه در جهت شخصی سازی حفاظت فردی اتش نشانانمان بود که با توجه به اینکه اکثر تجهیزات ما وارداتی می باشند و قیمت های بسیار بالایی دارند مثلا تنها یک جفت چکمه اتش نشانی با کیفیت متوسط حدود ۳۰ میلیون و نیم هزینه میبرد وبه همین خاطر هم اکثر سازمان ها درهر ماشین ۴الی ۵ جفت چکمه قرار می دهند و آتش نشانان به صورت شیفتی از آنها استفاده می کنند اما تلاش ما این است که برای هر ۲۰۰ پرسنل عملیاتی مان تجهیزات شخصی تهیه کنیم.

وی در این رابطه ادامه داد: در حال حاضر ۶۰ جفت چکمه مخصوص تهیه نمودیم و در مناقصه هم شرکت کردیم که حدود ۱۶۰ جفت چکمه دیگر نیز بتوانیم برای پرسنل مان خریداری کنیم.

رئیس سازمان آتش نشانی شهرداری اراک در خصوص خرید تجهیزات استاندارد گفت: خوشبختانه توانستیم ۱۰ دستگاه پمپ لجن کش و کف کش ،۱۰ دستگاه ست تنفسی که به تعداد تمام اتش نشانان و رانندگان درون ایستگاه ها در حال حاضر موجود می باشد خریداری نمودیم و همچنین لوازم امداد و نجات در ارتفاع که از حساسیت بالایی برخوردار می باشند را توانستیم با اعتباری نزدیک به ۲ میلیارد ریال به روز رسانی کنیم و همچنین ۲ دستگاه موتور سنگین از طریق املاک تملیکی پیگیری و برای سازمان تهیه شد.

مسعود آقازیارتی دربحث خرید تجهیزات پشتیبانی برای سازمان اظهار نمود: خودروهای عملیاتی معمولا ۲هزار تا ۲هزار و ۵۰۰ لیتر گنجایش آب دارند و به همین خاطر برای عملیات ها ی سنگین خودروهایی را بایدداشته باشیم که حجم آب بالایی را داشته باشند به همین جهت یک خودروی ۱۹۲۱ تانکر را تجهیز نمودیم که در هفت مهر ماه از آن رونمایی خواهد شد.

وی با بیان اینکه این ماشین کاملا توسط همکاران موتوری سازمان آتش نشانی مجهز شده است ،بیان کرد: به دلیل اینکه این خودروها سفارشی هستند هزینه بالایی دارند و اگر تجهیز این خودرو خارج از سازمان انجام می شد حداقل حدود ۴۵۰ میلیون تومان اعتبار می خواست.

رئیس سازمان اتش نشانی شهرداری اراک در رابطه با قطعی های مکرر برق و مشکلات پیش امده برای این سازمان بیان نمود: سازمان اتش نشانی سازمانی است که در مواقع بحرانی باید انجام خدمت کند ولی متاسفانه باقطع برق سیستم ما قفل می شد .

وی در رابطه با بیشترین حوادث اتفاق افتاده در اراک بیان نمود: در یکسال گذشته ۵۸۷ مورد گرفتار شدن در اسانسور را داشته ایم که علت ۸۵ درصد از این حوادث هم مربوط به قطع برق بود و همین یک مورد آمار حوادث ما را افزایش داده و در رتبه نخست حوادث نیز قرار میگیرد.

مسعود آقازیارتی در رابطه با جایگاه دوم و سوم بیشترین حوادث عنوان کرد:محبوس شدن حیوانات ویا آزار و اذیت آنها با ۵۵۴ مورد در جایگاه دوم و سوانح خودرویی با ۱۹۱ مورد در رتبه سوم قرار می گیرند که نسبت به سال گذشته متاسفانه ۴۶ درصد افزایش داشته ایم.

وی در خصوص آمار اطفای حریق سازمان خاطر نشان کرد: عمده آتش سوزی ها مربوط به مراتع و فضای سبز و باغ ها می باشد با ۴۲۰ مورد که علت اکثر آنها مربوط به کمبود بارش و نزولات آسمانی می باشد و ۱۶۱ مورد حریق منزل مسکونی و ۱۱۵ مورد حریق خودرویی در رتبه های بعدی بیشتری حریق قرار می گیرند که البته در زمینه اطفای حریق نسبت به سال گذشته ۲۶ درصد کاهش داشته ایم.

آتش پاد دوم مسعود اقازیارتی در رابطه با برنامه های پیش رو سازمان اذعان کرد:به دلیل اینکه ورزش با آتش نشانان عجین هست ولازم بود که سالن مجهزی داشته باشند یک سالن چند منظوره را در ایستگاه ۱۹۰ کرهرود مشغول تجهیز آن هستیم و همچنین ساخت یک آشیانه خودرو برای همین سالن که امیدواریم تا ۱ الی ۲ ماه اینده به بهره برداری برسد.

وی در این رابطه ادامه داد: پیگیری جهت اخذ مجوز ساخت یک ایستگاه سه منظوره در کوی کوثر _به روز رسانی خودروهای عملیاتی و تجهیزات حفاظت فردی ، خرید خودرو نردبان آتش نشانی که در بودجه هم دیده شده است و در صورت تحقق بودجه این ماشین که چندیدن سال است در صدد خرید آن هستیم به مبلغ ۶۵ میلیارد تومان که ۱۸ ماه زمان ساخت این ماشین هست ، تهیه می شود. 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1558034

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 11 =