دفاع مقدس گنجینه ای عظیم و تمام نشدنی از شکوه، اقتدار، موفقیت و توانمندی ایران است

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان یکی از دستاوردهای دفاع مقدس را عزت آفرینی برای نظام و امت اسلامی دانست و افزود: دشمن در هشت سال جنگ تحمیلی به طور غیر مستقیم بدنبال شکست مقاومت و انقلاب اسلامی بود که عزت آفرینی رزمندگان جنگ این هدف را ناکام گذاشت.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان سمنان حجت الاسلام مصطفی مرادی مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان با بیان اینکه الگوسازی برای انتقال مفاهیم اساسی مانند جهاد و ایثار به نسل جوان اهمیت دارد، افزود: ارزش‌های دفاع مقدس ما برگرفته از قیام عاشورا است که اگر آن به نسل امروز و فردا منتقل شود به طور یقین موفقیت‌های زیادی برای کشورمان حاصل می‌شود.

وی با اشاره به اینکه دفاع مقدس مجموعه ای از ویژگی های متعالی است ، اظهار کرد: امسال چهل و یکمین سالگرد دفاع مقدس را درحالی گرامی داریم که می بایست ارزیابی ها برای انتقال تجربیات و تداوم ایثارگری ها و رشادتهای رزمندگان به نسل آینده انجام شود .

حجت الاسلام مصطفی مرادی ادامه داد: اگر فرهنگ دفاع مقدس دچار تحریف شود و کسانیکه اسوه بودند به هر دلیل دچار لغزش شوند جامعه آسیب خواهد دید . خوشبختانه افرادی که در مسیر انقلاب حرکت کردند و پیشکسوت جهاد ، شهادت و ایثارگری بودند امروز راه درستی در پیش گرفته اند. 

ایشان گفت که امروز مهمترین جنگ دشمنان با جمهوری اسلامی، جنگ فرهنگی است و همه باید همانند رزمندگان در دوران جنگ تحمیلی با وحدت و همدلی در برابر دشمنان بایستیم. 

اسماعیل قاسمپور فرمانده سابق تیپ 2قائم استان سمنان واز یادگاران رزمنده هشت سال دفاع مقدس در جمع رزمندگان پیشکسوت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان به مناسبت هفته دفاع مقدس اظهار داشت: دستاوردهای دفاع مقدس به عنوان گنجینه‌ای عظیم باید برای جوانان و نوجوانان بازگو شود و با جدیت تداوم یابد. 

وی افزود: امروز همه ملت ایران مدیون رزمندگان دوران دفاع مقدس و شهیدان والامقام آن دوران که از همه زندگی و هستی خود (جان، مال، زن و فرزند) گذشتند و عزت و اقتدار برای جمهوری اسلامی به ارمغان آوردند، هستند و هرگز آن رشادت‌ها، ایثارگری‌ها و جانفشانی‌ها را فراموش نخواهند کرد.

اسماعیل قاسمپور فرمانده سابق تیپ 2قائم استان سمنان همچنین هفته دفاع مقدس را هفته تجدید پیمان با آرمان‌های امام و رهبری، انقلاب اسلامی و خون شهیدان دانست و اضافه کرد: امروز همه باید در راستای منویات مقام معظم رهبری حرکت کرده و از مسیر رزمندگان، جانبازان و شهیدان خارج نشویم.

وی گفت: برای انتقال فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه و نسل جوان، خاطره‌ رزمندگان اسلام در هشت سال دفاع مقدس جمع‌آوری و منتشر شود.

اسماعیل قاسمپور اظهارکرد: زنده نگه داشتن یاد و خاطره فداکاری ، ایثار شهدا و رزمندگان قهرمان دفاع مقدس و الگوگیری از ایمان و اخلاص آنها موضوعی حیاتبخش و عزت‌آفرین است.

یادگاران رزمنده هشت سال دفاع مقدس گفت: دفاع مقدس گنجینه ای عظیم و تمام نشدنی از شکوه، اقتدار، موفقیت وتوانمندی ایران اسلامی و نماد برجسته مقاومت و ایستادگی ملت در برابر زورگویان و استکبار جهانی است. 

وی نیز در این مراسم با بیان اینکه ثمره خون شهدا باعث اقتدار کشور شده است،افزود: باید قدردان و ادامه دهنده راه شهدا و ایثارگران باشیم تا به کشور آسیبی وارد نشود.

قاسمپور با اشاره به اینکه دشمنان از ظرفیت عظیم بسیج مردمی ایران هراس دارند، تصریح کرد: با تکیه بر توان داخلی در بخش های مختلف نظامی و غیرنظامی با وجود نخبگانی بزرگ شاهد پیشرفت در کشور هستیم. 

اسماعیل قاسمپور فرمانده سابق تیپ 2قائم استان سمنان اظهار کرد: به فرموده رهبر معظم انقلاب "ما هشت سال از حیثیت، دین، تمامیت ارضی، انقلاب، حکومت، مردم، نظام اسلامی و قرآن کریم" دفاع کردیم و چنین دفاعی مقدس است. وی دفاع مقدس را نماد عظمت نظام، قدرت اسلام و پایداری ملت غیور ایران در مقابل کفر جهانی عنوان کرد.

این مراسم با حضور محمد هادی مظاهری مشاور استاندارسمنان و مسئول هماهنگی امور ایثار گران ، محمد یزدانی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان سمنان ، سرهنگ امامی مسئول بسیج ادارات و کارمندان سپاه استان سمنان ، حجت الاسلام والمسلمین جناب آقای عبدالله قربانیان مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان برگزار و در این آیین از سه نفر به نمایندگی ازرزمندگان شاغل و بازنشسته هشت سال دفاع مقدس اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان با اهداء لوح و هدایایی تقدیر شد .

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1557597

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =