هیچ مجموعه صنعتی به اندازه پالایشگاه آبادان در دفاع از مملکت ایثارگری نکرده است

فرمانده سپاه آبادان با تاکید بر خاص بودن پالایشگاه آبادان به جهات مختلف در میان دیگر مجموعه های مشابه در سطح کشور؛ گفت: پالایشگاه آبادان در دوران جنگ تحمیلی بیش از هزار رزمنده داشته و ۲۴۵ شهید را نیز در دفاع از این آب و خاک تقدیم کرده است از همین رو و به جرات می توان گفت که هیچ مجموعه صنعتی در دنیا وجود ندارد که برای دفاع از مملکت و خاکش این همه ایثارگری کرده باشد.

به گزارش خبرنگار خبرآنلاین از آبادان؛ سرهنگ شاپور احمدی در آئین افتتاح نمایشگاه لباس سربازی که به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس در محل فرهنگسرای نفت (انکس) آبادان برگزار شد؛ ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای ۸ سال دفاع مقدس به ویژه شهدای آبادان و پالایشگاهش و تسلیت اربعین حسینی؛ اظهار کرد: رهبری فرمودند اگر کسی فکر کند که هنر دفاع مقدس مخاطبی ندارد و این یک اشتباه فاحش است، به تحقیق هنر دفاع مقدس یکی از پر مشتری ترین هنرها است.

وی با قدردانی از تلاش برپاکنندگان این نمایشگاه که به صورت هنرمندانه و ابتکاری برپا شده؛ افزود: با دیدن تصاویر و ویدئوهای به نمایش در آمده از دوران دفاع مقدس؛ نقش پالایشگاه و مقاومت مردم آبادان در آغاز جنگ و مدیریت زمان برای گرفتن فرصت از دشمن در روزهای آغازین جنگ به خوبی تداعی شد.

وی با تاکید بر خاص بودن پالایشگاه آبادان به جهات مختلف در میان دیگر مجموعه های مشابه در بخش صنعت نفت کشور؛ تصریح کرد: در کشور چندین پالایشگاه و پتروشیمی و مجموعه هایی از این دست وجود دارد اما پالایشگاه آبادان به طور خاص و از جهات مختلف از جمله داشتن بیش از هزار رزمنده و تقدیم ۲۴۵ شهید در دوران دفاع مقدس، به جرات می توان گفت که هیچ مجموعه صنعتی در دنیا وجود ندارد که برای دفاع از مملکت و خاکش این همه ایثارگری کرده باشد، شهید داده باشد و رزمنده داشته باشد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج آبادان یادآور شد: بر همین اساس بایستی برنامه ی خاص و ویژه ای برای پالایشگاه آبادان در نظر گرفته شود، نمی توان یک قانون در بالادست بنویسیم و تمام پالایشگاه از جمله آبادان نیز مشمول آن قوانین باشند.

سرهنگ احمدی؛ گفت: مردم آبادان به پالایشگاه و تیم صنعت نفت بسیار حساسیت، تعصب خاص و احساس تعلق خاطر دارند همه ی آبادانی ها حتی آنانی که در خارج از کشور زندگی می کند آنان هم پالایشگاه را تکه ای از وجود خود می داند، و لذا شایسته است که به طور ویژه به آن نگاه شود.

وی افزود: پالایشگاه در بحث مسئولیت های اجتماعی نیز خود را قبال مردم و مسائل مربوطه شان مسئول می داند و در این باره بی تفاوت نیست. خوشبختانه این روحیه در میان تمام کارکنان پالایشگاه دیده می شود. امید می رود این خصلت پایدار بماند، تقویت شود و پالایشگاه نقش محوری تری را در مدیریت شهرستان عهده دار شود چرا که انتظار مردم هم همین است آن هم مردمی که مقاومت کردند، ترکش و تیر خوردند اما امام، اسلام و خاکشان را فراموش نکردند.

وی اظهار کرد: هنر دفاع مقدس این بود که با ما مثل شیشه برخورد شد. ملت ما شیشه بود و دفاع مقدس این شیشه را شکست و ما برنده تر شدیم. جنگ جان عزیزان زیادی از ما را گرفت و خسارتهای مادی فراوانی را نیز بر ما تحمیل کرد اما فرهنگی را برای ما ایجاد کرد که سرمایه ی ما برای ادامه ی راهمان شد.

وی تصریح کرد: اگر ما همان مسیر و جدیت را ادامه می دادیم شاید امروز دچار بسیاری از فشارها از جمله فشار اقتصادی نمی شدیم. البته این مسیر را در برخی از جنبه های پس از جنگ نیز ادامه دادیم و موفق شدیم.

فرمانده سپاه ناحیه آبادان با بیان اینکه ما در تقسیم بندیها دو نوع جنگ داریم یکی تدافعی و دیگری تهاجمی، یادآور شد: خاصیت جنگ تهاجمی آنست که میل و رغبت آنچنانی در آن نیست اما خاصیت جنگ تدافعی آنست که غیرت و تعصب را تحریک می کند.

سرهنگ احمدی؛ گفت: در جنگ اقتصادی که ما درگیر آن هستیم این جنگ برای ما تدافعی است و دیدیم که هر کجا غیرت و تعصب در این جنگ تدافعی تحریک شد ما پیروز شدیم. هر کجا اعتماد کردیم به جوانان نخبه و فرماندهی را به آنان سپردیم مانند دوران دفاع مقدس پیروز شدیم و هیچ تحریمی هم بر ما اثر نکرد. اما هر کجا که تحت تاثیر تعلیمات غرب و شرق به خصوص در حوزه ی مدیریت قرار گرفتیم، آسیب دیدم.

وی با تاکید بر لزوم استفاده و استخراج از فرهنگ دفاع مقدس؛ افزود: همان طور که حضرت آقا فرمودند دفاع مقدس گنج است و برای مدت طولانی می توان از این گنج استخراج و ملت از آن استفاده کنند لذا هر کسی بنا به نیاز خود و جامعه اش می تواند از این گنج یک سری مسائل را استخراج و آنها را مورد استفاده قرار دهد.

وی اظهار کرد: برپایی چنین نمایشگاههایی ضمن کمک به زنده ماندن فرهنگ دفاع مقدس، جهاد و شهادت به جاری و ساری شدن بیشتر این فرهنگ در جامعه با هدف عبور مردم و مسئولان از مشکلات کمک می کند.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1557340

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 11 =