ایجاد مدرسه تابستانه «شهر آموز» برای آموزش شهروندی به نوجوانان یزدی

مدیر واحد اجتماعی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد گفت: با توجه به نیاز آموزشی کودکان و نوجوانان در حوزه مفاهیم شهر و شهروندی، مدرسه تابستانه "شهرآموز" راه‌اندازی شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از یزد؛ محمد فکر در این رابطه اظهار کرد: در شهرآموز، مفاهیم شهروندی در ۵ محور اصلی از جمله شهر و فرهنگ  شامل میراث فرهنگی شهر و هنر های شهری، شهر و طبیعت شامل محیط زیست و پسماند، شهر و فراغت شامل فرصت های فراغتی شهری، شهر و فناوری شامل تکنولوژی و فناوری های نوین و همچنین مسئولیت، حقوق و مطالبات شهروندان آموزش داده می شود.

وی با بیان اهمیت آشنایی کودکان با حقوق شهروندی خود عنوان کرد: در این دوره تلاش شد تا کودکان بتوانند با شهر خود ارتباط برقرار کرده و احساس صمیمیت و تعلق بیشتری پیدا کنند. همچنین کودکان با نقش اقتصادی، میراث فرهنگی، میراث ناملموس، تکنولوژی، مشاغل و صنایع فعال، محیط زیست و ابعاد مختلف شهرشان آشنا شده و این موضوع می‌تواند در کشف استعداد و انتخاب شغل آینده کودکان و نوجوانان سودمند باشند.

فکر در ادامه گفت: تیم فکری و اجرایی شهرآموز متشکل از ۳۰ عضو شامل مشاور مدیریت اجرایی، مشاور حقوق کودک، مشاور برنامه ریزی آموزشی، روان شناس، تیم تولید محتوا و تیم اجرایی است که با برگزاری۱۰ جلسه مجازی، ۴ جلسه حضوری، ۳ جلسه تمرین و پشتیبانی و ۶ جلسه بازدید از مناطق مختلف شهر از جمله بافت تاریخی، پارک علم و فناوری، موزه دفاع مقدس، باغ فخار و مسیل و تولید بیش از ۵۰ کلیپ در حوزه شهروندی فعالیت کردند. 

مدیر واحد اجتماعی سازمان فرهنگی شهرداری یزد افزود: شهرآموز به این دوره محدود نمی شود و این کودکان با اتباط خود در محله و مدارس به عنوان سفیران شهرآموز به کودکان دیگر آموزش داده و نیاز ها و مطالبات محله خود را با هدف رفع آن منعکس کنند.

ریس اداره شهر دوستدار کودک و رئیس مرکز خلاقیت و نوآوری شهرداری یزد هم با اشاره به رعایت حقوق کودکان به عنوان اصل اساسی در شهر آموز گفت: در این دوره  از برگزاری مدرسه شهرآموز، ۵۵ نوجوان دختر و پسر، کودکان با شرایط خاص و دارای معلولیت از نقاط مختلف شهر حضور یافتند تا کودکان عدم تبعیض و رفتار با کودکان شرایط خاص به عنوان فردی از جامعه با حقوق طبیعی افراد را بصورت عملی یاد بگیرند.

حسین ابوطالبی در ادامه افزود: شهرآموز علاوه بر دو بازوی اصلی که شامل یادگیری مهارت و یادگیری مفاهیم است، دارای دو بازوی فرعی ابزار و فضا هاست. 

وی تصریح کرد: در مدرسه تابستانه شهروندی سعی شد کار تیمی، مهارت آموزی، تفکر انتقادی و ارتقای سواد رسانه ای با استفاده از ابزار موسیقی، تئاتر، بازی و گردشگری و استفاده از فضاها و مکان های شهری در قالب بازی و نه آموزش کلامی یاد داده شود.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1556154

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 6 =