ایرنا نوشت:

رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از نجات جان 22 جوان دانشجو در جریان یک عملیات چهار ساعته جستجو و نجات در ارتفاعات کوهستانی منطقه سرگل قلعه ماران در استان گلستان خبر داد. 

  'محمود مظفر' گفت: به دنبال کسب خبر تلفنی از کشیک امداد جمعیت هلال احمر استان گلستان مبنی بر مفقود شدن یک تیم 22 نفره از جوانان دانشجو بلافاصله ستاد بحران در اتاق بحران سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر تشکیل شد. با برقراری ارتباط فوری با جمعیت هلال احمر استان گلستان و ارسال دستورات لازم ستادی از اتاق بحران، هماهنگی های لازم برای اعزام دو گروه 15 نفره اعزام سریع امدادی با چهار دستگاه آمبولانس و دو بسته کامل تجهیزات عملیات جستجو و نجات در کوهستان صورت پذیرفت.

وی با بیان اینکه عوامل امدادی متخصص این جمعیت، عملیات جستجو و نجات را از ساعت 22 شب گذشته آغاز کردند، گفت:‌ دراین عملیات چهار ساعته، نخست عملیات ردیابی تلفنی سرپرست گروه دانشجویان مفقود شده درارتفاعات توسط اتاق بحران جمعیت هلال احمر و با هماهنگی با مخابرات استان انجام و مشخص شد، شش نفر از کوهنوردان گرفتار در ارتفاعات کوهستانی منطقه سرگل قلعه ماران دچار سانحه شده و سپس بقیه اعضای گروه با توجه به آسیب دیدن هم گروه های خود مسیر خود را گم کرده و سرگردانند.

مظفر اضافه کرد: پس از مشخص شدن محل تقریبی این کوهنوردان، گروه های عملیات بهداشت و درمان اضطراری به منظور امداد رسانی به مصدومان و مجروحان در منطقه جستجو و نجات حاضر شدند و با ارایه خدمات درمانی اولیه، مصدومان را جهت معالجات تکمیلی به بیمارستان آزاد شهر منتقل کردند.

رییس سازمان امداد و نجات گفت: در ارزیابی اولیه پس از نجات، حال عمومی شماری از این افراد مساعد نیست و تعدادی از آنان دچار ضعف عمومی، بیحالی، سرگیجه و کوه گرفتگی هستند که توسط امداگران و نجاتگران در حال مداوای آنها هستیم.

 

4545

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 155224

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =