کمک ۱۴میلیاردی حامیان قزوینی به فرزندان ایتام و محسنین

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین گفت: طی چهار ماهه نخست سال جاری ۲۸هزار حامی نیکوکار بیش از ۱۴میلیارد تومان به حساب هشت هزار و ۵۸۰ فرزند یتیم و محسنین واریز کردند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ مهرعلی حق گویان، مدیرکل کمیته امداد استان قزوین اظهارکرد: طرح‌های مختلفی در کمیته امداد امام خمینی(ره) برای خدمت به نیازمندان و محرومان تدارک دیده شده که یکی از طرح هایی که بسیار مورد استقبال گرفته طرح اکرام ایتام و محسنین است.

او با اشاره به اینکه محسنین، فرزندانی هستند که از نعمت پدر محروم نیستند اما سرپرست خانواده بنا به دلایل مختلف مانند از کار افتادگی، معلولیت و یا بیماری صعب العلاج قادر به تامین معیشت خانواده نیستند، ادامه داد: در طرح اکرام ایتام و محسنین، حامیان نیکوکار حمایت مادی و معنوی فرزندان یتیم و محسنین را برعهده دارند تا بتوانند بستر زندگی شایسته ای را برای این عزیزان فراهم کنند.

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین اضافه کرد: در حال حاضر  ۲۸هزار و ۲۹۱حامی نیکوکار از اقشار مختلف مردم در طرح اکرام ایتام و محسنین کمیته امداد را یاری می کنند.

حق گویان اعلام کرد: این حامیان در چهار ماهه نخست سال جاری حدود ۱۴میلیارد تومان به حساب هشت هزار و ۵۸۰ فرزند یتیم و محسنین واریز کرده اند.

او افزود: در حال حاضر فرزندان یتیم تحت حمایت یک هزار و ۵۶۹ نفر و فرزندان محسنین هفت هزار و ۱۱نفر هستند که در مناطق مختلف استان ساکن هستند البته بیشترین فرزندان یتیم به ترتیب در مناطق قزوین، البرز و اقبالیه و بیشترین فرزندان محسنین به ترتیب در مناطق قزوین, البرز و آبیک ساکن هستند.

حق گویان عنوان کرد:  سرانه دریافتی فرزندان یتیم به طور میانگین ماهیانه بیش از یک میلیون و ۳۱۸هزار تومان و سرانه دریافتی فرزندان محسنین به طور میانگین بیش از ۲۰۰هزار تومان است.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: عموم مردم نیکوکار می توانند برای حمایت از فرزندان یتیم و محسنین ثبت نام کرده و در این طرح مشارکت کنند ضمن اینکه لازم به ذکر است میزان کمک از سوی کمیته امداد امام(ره) تعیین نمی شود بلکه با توجه به اینکه این کمک ها اختیاری و براساس نیّت افراد است، رقم کمک به میزان دلخواه نیکوکار است.

او تصریح کرد: علاقمندان می توانند تنها با یک بار مراجعه به دفاتر کمیته امداد امام خمینی(ره) در نقاط مختلف استان و یا مراجعه به سایت کمیته امداد فرزندی را برای اهدای کمک انتخاب کنند همچنین امکان مشارکت در این طرح با شماره گیری۳۳۳۳۷۹۵۰۰ وجود دارد.

حق گویان اظهارکرد:  با عضویت در طرح اکرام ایتام، نیکوکار شماره کارت مختص یتیم و فرزند تحت حمایت خود را دریافت می کند و می تواند هر ماه کمک های خود را به حساب این عزیزان واریز نمایند.

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین یادآورشد: امکان مشارکت در طرح های مختلف های کمیته امداد امام خمینی(ره) از طریق کد مهربانی #۰۲۸*۸۸۷۷* وجود دارد

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1545360

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =