سفر به باغ بهادران و چادگان دو مقصد خنک تابستانی در استان اصفهان

همان‌ طور که می‌دانید استان اصفهان در اقلیم نیمه خشک واقع شده و نفس آن به زاینده رود وابسته است، ولی شاید دانستن این موضوع برای‌تان جالب باشد که در مسیر این رود شهرهایی هستند که دارای آب‌وهوایی بسیار خنک بوده و طبیعتی شبیه به طبیعت شمال ایران دارند.

در این مطلب قصد داریم دو شهر بسیار خنک این استان، یعنی باغ بهادران و چادگان را به شما معرفی کنیم. با هومسا همراه شوید تا با این دو شهر زیبا بیشتر آشنا شویم.      

باغ بهادران؛ شهری به سبک اروپایی

باغ بهادران در ۶۰ کیلومتری جنوب غربی شهرستان اصفهان واقع شده است و رودخانه زاینده‌رود از میان آن می‌گذرد، به همین دلیل نه تنها آب‌وهوای بسیار خنکی دارد بلکه باغ‌هایی که در دو طرف رودخانه ایجاد شده‌اند، سرسبزی خاصی به شهر بخشیده‌اند. در سال‌های اخیر تعداد زیادی ویلا و اقامتگاه در این شهر ساخته شده که در فصل‌های مختلف میزبان مسافران بسیاری از شهرهای اصفهان و سایر استان‌ها هستند.

تفریحات باغ بهادران

مسافران در مدت زمان اقامت خود می‌توانند از امکانات متنوع تفریحی و ورزشی این شهر از جمله رفتینگ، اسب‌سواری، آفرود و دوچرخه‌سواری بهره ببرند. خود ویلاها نیز دارای امکاناتی نظیر استخر و سونا هستند. بنابراین می‌توانید مطمئن باشید که در سفر به باغ بهادران اصفهان حتی یک دقیقه وقت خالی نخواهید داشت. برای اجاره ویلا در باغ بهادران سری به وب‌سایت هومسا بزنید.

اگر از این تفریحات خسته شدید، قلعه تاریخی چهاربرجدر در جنوب شهر و متعلق به دوران صفوی میزبان خوبی برای‌تان خواهد بود. این دژ نظامی دارای چهار برج گلی مدور است و در سال ۱۳۸۷ در فهرست آثار ملی ثبت شده است.

علاوه بر قلعه تاریخی چهاربرجدر، در ۱۰ کیلومتری مرکز شهر باغ بهادران روستایی به نام مورکان وجود دارد با حال‌وهوایی از دوران بسیار دور، به طوری که تا چند سال پیش حتی برج و بارو و دروازه‌های شهر همچنان پابرجا بودند. بانوان روستای مورکان در بافت فرش تبحر خاصی دارند. اگر از علاقه‌مندان صنایع‌دستی هستید، حتما بازدید از روستای مورکان را در برنامه سفر خود بگنجانید.  

سوغات باغ بهادران

پولکی رسی این شهر با طعم‌های مختلف نارگیلی، پرتغالی و ... با یک چای و دمنوش داغ، کام‌تان را شیرین خواهد کرد.

چگونه به باغ بهادران برویم؟

از دو مسیر مختلف امکان رفتن به باغ بهادران را دارید. مسیر اول از طریق شهرستان شهرکرد و مسیر دوم از طریق شهرستان اصفهان امکان‌پذیر است. کافیست خود را به یکی از این شهرها برسانید و سپس از با استفاده از ویز و گوگل‌مپ یا سوال از اهالی راه خود را پیدا کنید.

فاصله اصفهان تا باغ بهادران ۶۳ کیلومتر است که در مدت زمان ۵۴ دقیقه می‌توانید خود را از اصفهان به باغ بهادران برسانید. این فاصله از شهرکرد تا باغ بهادران ۳۹ کیلومتر بوده و فقط به ۳۵ دقیقه زمان نیاز خواهید داشت تا از بهشتی به نام باغ بهادران دیدن کنید.  

بهترین فصل برای سفر به باغ بهادران

سفر به باغ بهادران و چادگان دو مقصد خنک تابستانی در استان اصفهان

هرچند این شهر در تمام فصل‌های سال زیبایی‌های خاص خود را دارد اما پیشنهاد می‌کنیم برای استفاده از تفریحات مختلف آبی این شهر، بهار و تابستان را انتخاب کنید. با این حال پاییز باغ بهادران نیز زیبایی‌های خاص خود را دارد.

اقامت در باغ بهادران اصفهان

این شهر به‌عنوان یک شهر گردشگری دارای زیرساخت‌های مناسب اقامتی است و مسافران با چند کلیک ساده در وب‌سایت اجاره آنلاین ویلا و سوئیت، به سادگی ویلای مورد نظر خود را رزرو کرده و تعطیلات دلچسبی را برای خود و خانودشان رقم می‌زنند.  

چادگان؛ شهری کوچک با تفریحات و دیدنی‌های بسیار

دومین شهری که قصد داریم به شما معرفی کنیم، چادگان اصفهان است. این شهر که در واقع در دره‌ای میان کوه‌های زاگرس بنا شده، در نزدیکی سد و رودخانه زاینده‌رود قرار گرفته و دارای محیطی بسیار سرسبز و آب‌وهوایی خنک و مطبوع است. همین موضوع باعث شده چادگان به یکی از شهرهای گردشگری استان اصفهان تبدیل شود. در نتیجه امکانات متنوعی برای رفاه حال مسافران در نظر گرفته شده است. در ادامه با ما همراه شوید تا اطلاعات بیشتری در مورد چادگان در اختیار شما قرار دهیم.

امکانات رفاهی شهر چادگان

در چادگان اصفهان دهکده‌ای با عنوان دهکده گردشگری زاینده‌رود ساخته شده که امکاناتی نظیر سکوهای نشیمن برای برپایی یک پیک‌نیک لذتبخش، باشگاه آموزشی و تفریحی سوارکاری، رستوران، استخر برای استفاده خانم‌ها و آقایان، زمین ورزشی مخصوص فوتبال، والیبال، تنیس، پینگ پنگ، تله کابین و پیست دوچرخه‌سواری ایجاد شده تا محیطی پر از هیجان را برای جوانان ایجاد کند.

این دهکده نزدیک سد زاینده‌رود و در فاصله ۲ کیلومتری از شهر چادگان قرار دارد در نتیجه انواع تفریحات آبی از جمله اسکله قایقرانی با قایق‌های پدالی، موتوری و همچنین یک دستگاه اتوبوس دریایی نیز برای تفریح و سرگرمی مسافران در نظر گرفته شده است. توصیه می‌کنیم حتما قبل از سفر به چادگان از قبل برای اجاره روزانه ویلا در چادگان اقدام کنید تا با برنامه‌ریزی بهتری سفر خود را ادامه دهید.

جاهای دیدنی چادگان اصفهان

علاوه بر امکانات تفریحی، مکان‌های دیدنی چون روستای زیبای انالوچه، خانه معظم الملک میر پنج، آرامگاه کاوه آهنگر، سد و دریاچه زاینده‌رود، برج کبوتر، روستای حجت‌آباد، پل اورگان و آرامگاه امام زاده عبدلله بن زید  هم می‌توانند میزبانان بسیار خوبی برای علاقه‌مندان به آثار تاریخی و طبیعت‌دوستان باشند.

چطور به شهر چادگان برویم؟

اصفهان با چادگان حدود ۱۱۵ کیلومتر فاصله دارد. اگر از سمت غرب و از طریق بزرگراه ۶۲ به سمت اصفهان حرکت کنید، بعد از حدود ۴۲ کیلومتر به ورودی مسیر شهر چادگان خواهید رسید. از این ورودی تا خود شهر چادگان حدود ۳۵ کیلومتر دیگر باید رانندگی کنید.  

بهترین فصل برای رفتن به چادگان

چادگان با آب‌وهوای خنک و مدیترانه‌ای خود میزبان بسیار خوبی برای فصل‌های بهار و تابستان است، خصوصا فصل بهار که سطح آب رودخانه زاینده‌رود در بالاترین حد خود قرار دارد. البته اگر عکاسی از زیبایی‌های پاییز را به تفریحات دیگر ترجیح می‌دهید، می‌توانید پاییز را برای سفر به این منطقه زیبا انتخاب کنید. تفریحات آبی در فصل پاییز نیز حال‌وهوای دیگری دارد.

سوغاتی چی بخریم؟

از مهم‌ترین سوغاتی‌های چادگان می‌توان به قالی و گلیم اشاره کرد که شهرت جهانی دارند. در کنار صنایع‌دستی، فروش محصولات محلی مانند انواع لبنیات تازه و همچنین انواع میوه و محصولات کشاورزی نیز در لیست سوغاتی‌های این شهر قرار می‌گیرند.

اقامت در چادگان

سفر به باغ بهادران و چادگان دو مقصد خنک تابستانی در استان اصفهان

برای بازدید از تمامی دیدنی‌های شهر چادگان و استفاده از امکانات تفریحی آن بهتر است سفر خود را برای دو تا سه روز برنامه‌ریزی کنید. این شهر دارای امکانات اقامتگاهی متعددی است. با جستجو یک ساعته در  هومسا می‌توانید به راحتی، یک اقامتگاه با امکانات و قیمت مناسب پیدا کنید و از سفر خود لذت ببرید.

۲۱۲۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1543667