تقاطع غیرهم‌سطح نیایش رفع‌کننده مشکلات ترافیکی ورودی شهر اردبیل است

عضو شورای ترافیک استان اردبیل گفت: پل غیرهمسطح نظام مهندسی(نیایش) یکی از حلال­‌های مشکلات ترافیکی ورودی شهر اردبیل از سمت سرعین است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از استان اردبیل، وحید میرمحمدی طراح ترافیکی تقاطع غیرهم‌سطح نیایش اردبیل افزود : طراحی ترافیکی تقاطع غیرهم‌سطح نظام مهندسی (نیایش) در سال ۱۳۹۹ شروع و در اواخر همین سال در شورای هماهنگی ترافیک استان مصوب و جهت عقد قرارداد و طراحی سازه آن به شهرداری اردبیل ابلاغ شد.

رئیس گروه تخصصی ترافیک سازمان مهندسی ساختمان استان اردبیل افزود: پل غیرهمسطح نظام مهندسی یکی از حلال ‌های مشکلات ترافیکی ورودی شهر اردبیل از سمت سرعین بوده، بدین‌گونه که در این طرح تمامی دوازده جهت حرکت دیده شده و دسترسی‌های سمت جنوب و شمال شهر که در حال حاضر به سختی و از طریق میدان بسیج و شریان‌های منتهی به این میدان انجام می­‌گرفت، تسهیل و جهت این ترددها نیاز به ورود وسایل نقلیه به داخل شهر نیست.

تقاطع غیرهمسطح نیایش به صورت زیرگذر طراحی شده است

طراح ترافیکی تقاطع غیرهم‌سطح نیایش اردبیل تصریح کرد: در این تقاطع غیرهمسطح که به‌صورت زیرگذر طراحی شده یک میدان نیز در تراز صفر ـ صفر در نظر گرفته شده که دسترسی­‌های غیرمستقیم را تأمین می‌کند.

میرمحمدی افزود: وسایل نقلیه­‌ای که از سمت سرعین به سمت اردبیل و بالعکس در حال تردد هستند از زیرگذر استفاده کرده و مابقی که قصد تردد به شهرک نیایش، کوثر، مسکن مهر شام اسبی، شهرک اطراف و شهرستان‌های کوثر و خلخال را دارند از این میدان استفاده می‌کنند.

عضو شورای ترافیک استان اردبیل گفت: در این حرکت یک خیابان در شهرک نیایش و در دو طرف کانال آب موجود طراحی شده که به میدان مرحوم سلیم مؤذن­‌زاده منتهی می‌­شود و از این طریق به شهرک­‌های مجاور و کمربندی دور دریاچه شورابیل قابل دسترسی هست.

دسترسی آسان به شهرک‌های کارشناسان، آتاماشین وساحلی با اتمام این پروژه

رئیس گروه تخصصی ترافیک سازمان مهندسی ساختمان استان اردبیل خاطرنشان کرد: یک دسترسی مهم دیگر در این تقاطع که حجم ترافیک ورودی به شهر و میدان بسیج را تا حد زیادی کاهش می‌­دهد دسترسی از تقاطع نظام مهندسی (نیایش) به شهرک های آتا ماشین، ساحلی و کارشناسان می‌ باشد.

وی گفت : برای کاربران و وسایل نقلیه که قصد تردد به این شهرک‌ها را دارند معبری طراحی شده که این تقاطع را به انتهای خیابان ساحلی متصل می کند. در حالی که سابقاً مبدأ تمامی این حرکت‌ها میدان بسیج بود.

میرمحمدی تشریح کرد: مسأله دیگر اینکه به سبب نوع طراحی و به کارگیری تمامی جوانب آن، تملک اراضی به حداقل رسیده و از لحاظ اقتصادی برای شهرداری مقرون به صرفه است.

تقاطع غیرهمسطح نقش به‌سزایی در روند ترافیک دارد

عضو شورای ترافیک استان اردبیل با بیان اهمیت تقاطع‌های غیرهمسطح برای رفع مشکلات ترافیکی بیان کرد: ترافیک با گسترش و توسعه شهر و شهرنشینی رشد کرده و تمامی ابعاد زندگی را در بر می­‌گیرد.

وی طراح ترافیکی تقاطع غیرهم‌سطح نیایش اردبیل ادامه داد: برای کاهش معضلات ترافیک با توجه به افزایش تقاضای ترافیک، مطالعه و اجرای تقاطع غیرهمسطح در تقاطعات موجود می­‌تواند نقش به‌سزایی در روند ترافیک داشته باشد.

میرمحمدی گفت: احداث تقاطع غیرهمسطح در شبکه معابر شهری با هدف جداسازی فیزیکی مسیرهای ترافیکی و ایجاد جریان ترافیک پیوسته و کم‌شدن زمان تأخیر و افزایش ظرفیت تقاطعات و کاهش مصرف سوخت و به تبع آن کاهش آلودگی هوا صورت می گیرد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1531831

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =