۱۵ نفر
۱۲ تیر ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۷
عشق استراماچونی به استقلال پولکی بود!

استراماچونی قصد بازگشت به استقلال را نداشت اما اگر به هواداران این باشگاه علاقمند بود، حداقل می توانست بی خیال پول سال دومش شود.

سپهر ستاری: آندره‌آ استراماچونی سرمربی سابق و ایتالیایی استقلال که هنوز گهگاه برای طرفداران قلب آبی منتشر می‌کند و خود را عاشق رنگ آبی می‌داند، بلافاصله بعد از اتمام مدت قراردادش با این باشگاه، قرارداد جدیدش را امضا کرد. قصه کاملا واضح و شفاف است. او تا زمان اتمام این قرارداد به هیچ باشگاهی ملحق نشد تا بتواند تا آخرین یورو قراردادش را از آبی‌ها بگیرد. اینکه یک مربی حرفه‌ای باید پولش را بگیرد کار اشتباهی نیست. به هر حال حقش است و باید به آن برسد اما ماجرای استراماچونی و استقلال فرق داشت. این مربی نیم فصل در استقلال بود ولی پول کامل یک فصل را خواهد گرفت. استراماچونی ادعا کرده بود اگر طلبش را بگیرد بازمی‌گردد ولی این کار را نکرد. او از ابتدا می دانست به خاطر چه مسایلی تهران را ترک کرده و اصلا پشت ماجرا، اتفاقات ورزشی نیست. جدایی این مربی از استقلال یک اتفاق غیر ورزشی بود که قطعا مسئولان بلندپایه ورزش ایران می توانند شفاف تر درباره اش صحبت کنند.استراماچونی قصد بازگشت به استقلال را نداشت اما اگر به هواداران این باشگاه علاقمند بود، حداقل می توانست بی خیال پول سال دومش شود. او مگر پیشنهاد نداشت؟ این مربی به سادگی می توانست فصل گذشته کار کند ولی ترجیح داد در خانه بنشیند چون به ازای هیچ کاری می توانست از استقلال 750 هزار یورو به اضافه جریمه دیرکرد پرداخت پولش را بگیرد. احتمالا هیچ باشگاه خارجی هم حاضر نبوده چنین پولی به او بدهد. اگر می دادند شاید پیشنهادات را قبول می کرد شاید هم با خودش گفت مگر بیکار است درگیر معامله و کار جدیدی شود؟ کاری که او را به کیلومترها دورتر از خانه بکشاند. مثلا شاید مجبور شود در گرمای قطر کار کند.  چه کاری است؟ در خانه بنشیند و برای هواداران استقلال قلب بگذارد و از عشقش به این باشگاه بگوید و در نهایت تا آخرین قطره پولش را بگیرد.

شاید این مطلب به مذاق هواداران دو آتیشه این مربی خوش نیاید. شاید تک تک کلمات آن را محکوم کنند ولی آیا می توان منکر این شد مربیانی چون استراماچونی و کالدرون و ویلموتس به همین دلیل محکم از زمان جدایی از ایران به هیچ باشگاهی ملحق نشده اند؟ منتظر باشید که کالدرون هم به زودی قرارداد جدیدی امضا خواهد کرد. فراموش نکنید تک تک همین یوروهایی که این مربیان برایش نقشه کشیده اند، از جیب هواداران فوتبالی می‌رود، هوادارانی که فقط غصه این بدهی‌های بزرگ را می خورند و گاهی از جیب شان می زنند تا مشکلات مالی باشگاه رفع شود. 

252 252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1531554

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 32
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۲
    عجب منطقی! اگر بی خیال حق و حقوقت نشوی پس علاقه به استقلال نداری! بی خیال شو تا پولت را مدیران بخورند
    • IR ۲۳:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۲
      8 14
      مربی های خارجی اون شیاداشون میان ایران چون میدونند برای چپاول و عوام فریبی افرادی هستند در بدنه فوتبال مملکت مون
  • آرین IR ۱۱:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۲
    25 18
    تو خوبی
    • محمد مژده جویباری IR ۱۰:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۳
      2 0
      آفرین ارین ..
  • IR ۱۱:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۲
    38 5
    حالا تاوانش رو باید هوادار بده مبادا از گل بالاتر به مدیران چیزی بگید
  • IR ۱۱:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۲
    47 7
    آخر دوست عزیز من نمیگم عاشق استقلال فوتبال حرفه ای هست توی همین فوتبال ما بازیکن وقتی میاد استقلال یا پرسپولیس همشون میگن از بچگی استقلالی یا پرسپولیسی بودند ولی وقتی میرن توی تیم رقیب رنگ عوض میکنند.نمونش همین آقای کنعانی زادگان تا دیروز میگفت من از بچگی استقلالی بودم.الان توی پرسپولیس کلیپ میزاره و فحش ناموسی به طرفدارهای تیم استقلال میده.حالا آقای استرا ماچونی صبر کند که شاید روزی قانون منع استخدام خارجی لغو شود یا تحریمها برداشته شود و این پرداخت چمدانی کنسل شود؟شما یک بازیکن ایرانی استقلال یا پرسپولیس را پیدا کن که از طلب خودش گذشته باشد استرا که یک خارجی است و جای خود دارد.
  • IR ۱۱:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۲
    34 46
    آقا ننویس این چیزا رو... الان پا میشن میرن جلوی مجلس :)))
  • Abolfazl NL ۱۱:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۲
    38 30
    مطلب کاملا درستی بود
  • آبی IR ۱۱:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۲
    23 70
    تنها یه تیم تو ایران هست که همه عوامل کادر فنی و بازیکناش فقط به عشق اسم اون تیم بازی میکنن و هیچ پولی نمیگیرن اونم اسمش پیروزیه
  • استقلال کبیر IR ۱۲:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۲
    30 18
    کیه که از پول بدش بیاد و بتونه از اون راحت بگذره که انتظار داشتین استرا بگذره؟! گلمحمدی، مجیدی، قلعه نویی، کی روش، ویلموتس و ... بماند که استرا یه سر و گردن بالاتر بود
  • IR ۱۲:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۲
    26 30
    استراماپولی
  • IR ۱۳:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۲
    26 4
    قرارداد بستید باید پایبند باشید به قرار داد
  • IR ۱۳:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۲
    23 1
    متاسفانه آقایانی که درآن زمان بااین قرارداد بسته اند هیچ کدام در باشگاه استقلال نبستند وظیفه وزارت ورزش از آنها شکایت کرده وآ آنها بایست پاسخگو بوده، و پول راهم بایستی پرداخت نمایند اگر آن موقع تسویه حساب میکردند الان این همه بدهی رودست باشگاه میگذاشتند چرا آقایان وزارتی که فقط بلدیید عزل و نصب مدیران نالایق مثل خلیل زاده ودیگران را انجام دهید نسبت به بیلان مالی و اعتباری نظارتی نداشته اید به نظر بنده مسئولین فعلی وزارت ورزش هم مقصرند و بایستی قوه قضائیه به داداستقلال برسدوحق آنها را که خیانت کرده اندکف دستشان بگذارد
  • بهار IR ۱۳:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۲
    33 13
    ماهيت شما كه مشخصه .مربي حرفه اي قرداد بسته پولشم تمام و كمال ميخواد ديگه به اون ربطي نداره كه يه عده چوب لاي چرخش گذاشتن و نذاشتن كار كنه.چرا تحليل غلط به خورد مردم ميديد.مردم فهميده هستن . نه كه اون كسي كه شما چهار پنج سال همه جوره ازش حمايت كردين و به خاطرش كيروشو فراري داديدصلواتي كار كرد!!
  • میم الف IR ۱۳:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۲
    31 20
    استراماچونی داشت برمیگشت.بابا وزیرتون پس برای چی ورود مربی و بازیکن خارجی رو به ایران ممنوع کرد؟واسه اینکه استراماچونی برنگرده.
    • علی IR ۰۷:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۳
      1 2
      حرف بیخود
  • افشین IR ۱۳:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۲
    51 8
    کار عجیبی نکرده من هم بودم همین کارو میکردم
  • عباس خیراندیش IR ۱۴:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۲
    34 9
    کار غیر حرفه ای این بود که مربی بیاری پولش رو ندی و حالا بری با جریمه بیشتر هم پرداخت کنی تیم رو بهم بریزی هوادار رو عصبی کنی و هر کاری دلت خواست بدون پاسخ به احدی بکنی بعد انگشت اتهام سمت همه بگیری و بگی طرف پولکی بود . تا کی باید نظرات جای قانون عمل بکنه ؟؟؟
  • محمد شکری IR ۱۴:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۲
    11 30
    مطلب کاملا" صحیح است و متاسفانه او با روانشاناسی و جامعه شناسی از ایرانی ها از احساسات هواداران سوءاستفاده کرد. مربی خارجی بفکر پول و درآمد خود است بخصوص از نوع ویلموس و استراماچونی ها
  • بهزاد IT ۱۴:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۲
    17 12
    بر اساس تجربه از زندگی در ایتالیا، ایتالیایی تنها چیزی می پرسته پوله، و اگه پول دستت نباشه جواب سلامت رم نمیده، ولی بدونه پول داری واست لامبادا میرقصه، خود ایتالیایی ها هم راجبه بقیه ایتالیایی ها همینو میگن، البته فکر می کنم همه جا داستان همینه، ولی ایتالیایی بازیگر خوبیه
  • ایرانی IR ۱۴:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۲
    11 23
    متاسفانه بسیاری از هواداران آبی به سبب علاقه خود چشم بر این واقعیت بسته اند
  • IR ۱۴:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۲
    50 35
    از نظر نویسندگان لنگی مثل شما فقط برانکو جنتلمن و آقاست. اونم البته پول خودشو و داداش و بقیه کادر فنی شو تا آخرین سنت گرفت.
    • هادی IR ۱۷:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۲
      11 12
      خوب دقیقا شما همین شکلی فکر میکنید که تیمتون ده ساله هیچی نشده. برانکو پول سالی رو که قهرمان شده بود گرفت. اون حتی برای سال دوم قراردادش شکایت نکرد. برانکو وسط فصل تیمو ول نکرد. برانکو یکسال بدون دریافتی کار کرد و نه دوماه. برانکو بعد از رفتن، بلافاصله با باشگاه جدیدش قرارداد بست و ننشست خونه که پول مفت از پرسپولیس بگیره. فرقش اینه، برانکو پول کارِ کرده رو گرفت، استراپولکی پول کارِ نکرده رو.
  • IR ۱۵:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۲
    14 15
    بازیکن و قدیمی های استقلال برای دو ریال کل تیم رو منفجر میکنن کارگر روزمزدن و باید بعد 90 دقیقه پاداش بگیرن برای پاداش خونه مربی و الگو کمک مربی رو میفروشن استرا؟؟؟
  • مجید IR ۱۷:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۲
    27 6
    انگار بقیه ی مربیای خارجی عاشقیک چیز دیگه هستند ....طرف از انور دنیا اوردی بزور میدونسته لیگ ایران کجان حالا میخوای عشق واقعی به تیمتان داشته باشه ...وات د فاز
  • علی رضا IR ۱۷:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۲
    7 1
    میدانست نظم وانظباط مستمرومشخصی تو باشگاه وجود نداره ورفت
  • میرمجیدصالحیان IR ۱۹:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۲
    2 7
    با احترام،ازاول هم شکی نبودکه این مربیان حرفه ای حاضربه گذشتن از یک یورو(یک ریال)از حق خود نیستند.وصدالبته برای تک تک یوروهائی که این مربیان برای آن نقشه کشیده انداز جیب وزارت ورزش ودر نهایت ملت شریف ایران در می آید.ملتی که تعدادی از آنها حتی نان شب ندارند.
  • IR ۲۲:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۲
    4 2
    خصوصی سازی
  • IR ۰۰:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۳
    0 1
    تو فوتبال امروز اگه عشقی هم هست بین هوادار و باشگاه هست نه بین بازیکن مربی و باشگاه
  • CA ۰۸:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۳
    1 0
    اگر یک مربی بتونه با تیم بعدی قرارداد ببنده، هیچ دلیلی نداره که برای گرفتن پول غرامت صبر کنه، و قطعاً میتونه از قرارداد جدیدش پول بیشتری نسبت به پول غرامت بگیره. بنابراین تحلیل درست نیست.
  • CA ۰۸:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۳
    1 0
    شما باید این طور بپرسید که چرا مربیان موفقی مثل استراماچونی و کالدرون باید کارشون به فسخ قرارداد و این مسائل برسه. انگشت اتهام باید به سمت مدیریت غلط تیم ها باشه، نه مربیانی که موفق بودند و کار فنی خودشون رو درست انجام دادند.
  • محمد مژده جویباری IR ۱۰:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۳
    1 1
    برخلاف چیزی که فرمودید هواداران از حرفات ناراحت میشن .نه... ساده دلها ناراحت میشن اونایی که یه شوت به توپ نزدن ..من این قضیه رو زمانی عرض کردم که هواداران میزدند تو سروکله فتحیه بیچاره . فتحی مدیر خوبی بود و هنوزم بعدِ چند وقت که رفتن یه مصاحبه نکردن .ممنون که گفتی خیلی موافقم