مواضع رئیسی در سیاست خارجی چه کسانی را ناامید و امیدوار کرد؟ /کسانی که می گفتند برجام خیانت است امروز از اجرای آن حرف می زنند 

یک تحلیلگر سیاسی گفت: کسانی که زمانی می‌گفتند برجام یک خیانت بوده امروز از اجرای آن صحبت کنند و آن را آتش نمی‌زنند.

«ناگفته های نشست خبری رئیسی، پیام اصلی او چه بود؟» این سوالی است که در کلاب هاوس خبرگزاری خبرآنلاین که درحال برگزاری است به بحث و بررسی گذاشته شده است.

دیاکو حسینی، تحلیلگر سیاست خارجی گفت:

آقای رئیسی اساسا یک فرد محافظه‌کار است و بنا نیست مواضعشان مشابه فردی با خاستگاه اصلاح‌طلبانه باشد. این نشست برای خیلی‌ها امیدوارکننده و برخی ناامید کننده بود.

برای کسانی که انتظار داشتند آقای رئیسی در سیاست خارجی موضع افراطی بگیرد، این نشست ناامید کننده بود. نشست برای کسانی هم امیدوارکننده بود که انتظار داشتند ایشان خیلی تندتر برخورد کنند. به نظر می‌رسد تا این لحظه مواضع ایشان بسیار معقول و قابل دفاع و در سیاست‌های کلی نظام است.

می‌توان از این منظر دید که کسانی که می‌گفتند برجام یک خیانت بوده امروز از اجرای آن صحبت کنند و آن را آتش نمی‌زنند. من ترجیح می‌دهم گذشته را کنار بگذاریم و سازنده‌تر نگاه کنیم. در دولت آقای روحانی همیشه انتقاد می‌کردیم که مخالفین ایشان به شکل بعدی سنگ‌اندازی می‌کردند. این اصل همیشه وجود دارد.

چون آقای رییسی به جناحی دیگر منصوب است نباید همه حرف‌های ایشان را رد کنیم. جواب سوال ایشان درباره دیدار با آقای بایدن حتی اگر آقای روحانی بود هم همین خیر بود آمریکا به هر حال باید تحریم‌ها را بردارد، پاسخ ایشان به عنوان یک رئیس جمهور محافظه‌کار درست بود.

پیشاپیش نباید برای آقای رئیسی حکم صادر کنیم و اگر یک اصلی نسبت به نحوه انتقاد وجود دارد، همیشه این موضوع باید وجود داشته باشد.

2727

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1527875

برچسب‌ها