طرح نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیک در لرستان با موفقیت در حال اجراست

شاهدخت فتحی بیرانوند، گفت: در حال حاضر وضعیت طرح نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیک در لرستان قابل قبول است.

 به گزارش خبرآنلاین لرستان، شاهدخت فتحی بیرانونددر جلسه‌ای که به صورت ویدیو کنفرانس با مدیرعامل و معاونین سازمان بیمه سلامت و مدیران استانی برگزار شد، گفت: در حال حاضر وضعیت اجرای طرح نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیک در بخش خصوصی و دولتی قابل قبول است.

 وی ادامه داد:استان لرستان با حدود یک میلیون و صد هزار جمعیت تحت پوشش بیمه سلامت،رتبه سیزدهم در کشور را دارد و از طرفی در چند سال اخیر  در بحث طرح نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیک، رسیدگی به اسناد و بستری، برنامه پزشک خانواده و نظام ارجاع بیمه همگانی،برنامه نسخه نویسی در اسناد دندانپزشکی، فیزیوتراپی و خسارت متفرقه و غیره استان پایلوت نبوده و در حال حاضر موفقیت های نسبی که کسب کرده ایم مرهون تلاش و کار جهادی همکاران در استان می باشد که باعث شده وضعیت ما در بحث نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیک قابل قبول باشد.

مدیرکل بیمه سلامت لرستان با اشاره به اجرای طرح نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیک، بیان کرد: استان لرستان مشکلات خاص خودش را دارد، در زمان سقف گذاری مراکز بیمارستان دولتی دانشگاهی حتی با دستور وزیر وقت ، لرستان هفت ماه از بقیه استان‌ها عقب تر بود و به نوعی تمکین می‌کردند که موضوع را قبول کند که یکی از مشکلات خاص استان بود،بحث مقاومت پزشکان و موسسات تشخیصی درمانی، نبود زیرساخت‌های لازم، بیماری کرونا و شلوغی مطب ها مواردی بودند که باعث مشکلات در طرح نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیک در استان شده بود.

فتحی بیرانوند اظهار کرد: اولین اقدام بعد از آموزش های لازم پزشکان،  تشکیل گروه‌هایی در فضای مجازی بود که در این راستا در فضای مجازی گروه پزشکان، داروخانه‌ها و پاراکلینیک برای هماهنگی های بیشتر و پیشرفت اجرای طرح نسخه نویسی  و نسخه پیچی الکترونیک تشکیل شد.

وی تصریح کرد: در راستای اجرای طرح نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیک در استان جلسات متعددی در برنامه های زنده تلویزیونی شبکه استانی و رادیویی استان، انتشار اخبار در جراید و خبرگزاری های استان،اطلاع رسانی از طریق بیلبوردهای سطح شهر و تلویزیون های شهری به خوبی صورت گرفته و اهداف طرح نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیک خیلی به ریز تبیین شد.

مدیرکل بیمه سلامت لرستان با اشاره به وضعیت شاخص‌های طرح الکترونیک در استان ادامه داد: لرستان در بحث تحقق رتبه پنجم در کشور با ۵۰ درصد را  دارد به نحوی که در بخش خصوصی ۱۰۰ درصد و در بخش دولتی ۱۰۰% بیمارستان‌ها آموزش دیده اند و وضعیت تجویز در استان ۵۰ درصد است.

فتحی اضافه کرد: ۵۰ درصد پزشکان وارد طرح شده اند و بقیه در حال مذاکره و برنامه برای آنها طراحی شده که بتوانیم مابقی پزشکان را وارد برنامه نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیک بکنیم.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1523216

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 7 =