مراکز بهداشت روستایی لرستان  آماده اجرای برنامه نسخه نویسی الکترونیکی

شاهدخت فتحی بیرانوند، گفت: با توجه به توقف دفترچه های کاغذی صندوق روستاییان از خرداد ماه، مراکز بهداشت روستایی استان آماده اجرای برنامه نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیک هستند.

 به گزارش خبرآنلاین لرستان، شاهدخت فتحی بیرانوند در بازدید از مراکز بهداشت روستایی تشکن از توابع شهرستان دوره، گفت: با توجه به توقف دفترچه کاغذی صندوق روستاییان از خرداد ماه،مراکز بهداشت روستایی آماده اجرای برنامه نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیک هستند.

وی ادامه داد:  بررسی روند برنامه پزشک خانواده و نظام ارجاع در استان به خوبی پیش رفته و با توجه به اینکه از خردادماه چاپ دفاتر روستایی متوقف خواهد شد، بازرسان اداره کل بیمه سلامت  استان از مراکز روستایی بازدید و در صورت مشکل آن را اطلاع و در سریعترین زمان ممکن رفع خواهد شد.

 مدیرکل بیمه سلامت لرستان  با اشاره به لزوم استفاده از سربرگ در مراکز خدمات بهداشتی روستایی،بیان کرد:  با توجه به کاهش کاربرد دفترچه بیمه سلامت و متوقف شدن چاپ دفترچه های کاغذی،پزشکان روستایی می‌توانند در صورت قطعی اینترنت و عدم دسترسی به سامانه نسخه نویسی،  دارو  خود را در سربرگ مراکز تجویز کنند.

وی اظهار کرد: با توجه به تفاهم نامه ای که با دانشگاه علوم پزشکی استان صورت گرفته در راستای اجرای برنامه نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیک مقرر شد که پزشکان روستایی می‌توانند نسخه خود را در صورت قطعی اینترنت و یا عدم دسترسی به سامانه نسخه نویسی، نسخ  خود را در سربرگ تجویز کنند.

فتحی بیرانوند ادامه داد: داروخانه های مستقر در مراکز بهداشتی روستایی موظف هستند که در صورت ثبت دارو در سربرگ پزشک،هزینه های آنها را به صورت بیمه‌ای با بیمار محاسبه و اگر داروخانه ای هزینه ها را به صورت آزاد محاسبه کند،بیمه شدگان می توانند با سامانه ۱۶۶۶ مرکز ارتباط مردمی بیمه سلامت اطلاع دهند تا برخورد قانونی صورت بگیرد.

 مدیرکل بیمه سلامت استان لرستان اضافه کرد: امیدواریم که با هماهنگی های دستگاه‌های مرتبط زیرساخت‌های اجرای برنامه نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیک  بویژه اینترنت تقویت گردد، تا انشاالله هر چه سریعتر و به موقع برنامه نظام پزشک خانواده و ارجاع اجرا شود.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1517000

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =