ورود واکسیناسیون به معادلات سیاسی/ بخش خصوصی در واردات واکسن کرونا ناکام ماند؟

امروز رئیس اتاق بازرگانی تهران اعلام کرد دولت آنقدر کاغذبازی کرده که تاکنون بخش خصوصی نتوانسته هیچ واکسنی وارد کند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، متاسفانه امروز خبر رسید که تعداد زیادی از بیماران کرونایی درگذشته اند و روند مرگ و میر نسبت به هفته قبل صعودی شده است. در این رابطه مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، آمار کرونا در شبانه روز گذشته را اعلام کرد.

طبق اعلام این مرجع، از دیروز تا امروز ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۳ هزار و ۹۳۰ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شد که دو هزار و ۱۰۲ نفر از آنها بستری شدند. مجموع بیماران کووید ۱۹ در کشور به دو میلیون و ۷۷۹ هزار و ۴۱۵ نفر رسید.

متأسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۳۱۰ بیمار کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۷۷ هزار و ۵۳۲ نفر رسید. خوشبختانه تا کنون دو میلیون ۲۵۸ هزار و ۴۶ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند.

البته اینطور که اعلام شده است بیش از 40 هزار نفر از متوفیات کرونا در تهران اتفاق افتاده و بیماران فوت شده در بهشت زهرا دفن شده اند.

این گزارش می افزاید پنج هزار و ۱۷۳ نفر از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستانها تحت مراقبت قرار دارند. تا کنون ۱۸ میلیون و ۲۸۵ هزار و ۳۹۳ آزمایش تشخیص کووید ۱۹ در کشور انجام شده است. در حال حاضر ۳ شهر کشور در وضعیت قرمز، ۲۶۲ شهر در وضعیت نارنجی، ۱۸۳ شهر در وضعیت زرد قرار دارند.

این را هم باید افزود که معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفته است: ۷۴ درصد مرگ های کرونا در افراد بالای ۶۰ سال بوده است و در برخی استان‌ها که بیماران دیابت بیشتری داشتند تا ۸۰ درصد مرگ های کرونا در گروه فوق اتفاق افتاده است.

همچنین امروز رئیس ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران گفت: اکنون در مراکز درمانی استان تهران ۶۹۰۰ بیمار داریم و روز گذشته نیز ۱۱۰۰ بیمار جدید بستری کردیم.

امروز ماجرای واکسیناسیون مردم دارای اخبار زیادی بود. از جمله اخبار این بود که برخی از هنرمندان باسابقه کشورمان، با مراجعه به موسسه هنرمندان پیشکسوت، دوز اول واکسن کرونا را دریافت کردند.

ورود واکسیناسیون به معادلات سیاسی/ بخش خصوصی در واردات واکسن کرونا ناکام ماند؟

آنطور هم که معاون فنی گمرک گزارش داده ۵.۶ میلیون دوز واکسن کرونا به کشور در ماه‌های اخیر وارد شده است. البته درباره سرنوشت این واکسنها و به قولی درباره واکسیناسیون، خبرگزاری خبرآنلاین نظرسنجی ای ترتیب داده است. شما هم می توانید دراین نظرسنجی شرکت کنید و بگویید درباره واکسیناسیون سالمندان در کشور آغاز شده و در حال انجام است چه نظری دارید.

این را هم باید گفت که تاکنون هیچ واکسنی از سوی بخش خصوصی وارد نشده است چون رئیس اتاق بازرگانی تهران گفت: واردات واکسن کرونا توسط بخش خصوصی به علت بورکراسی های اداری وزارت بهداشت فعلا محقق نشده است.

درباره واکسنهای وارداتی توسط بخش عمومی و دولتی البته علی ربیعی سخنگوی دولت در نشست خبری امروز خود گفت: با تولید انبوه واکسن‌های داخلی، ایران به یکی از کشورهای دنیا با بیشترین تزریق تبدیل خواهد شد.

البته باید گفت واکسیناسیون در ایران هم مانند برخی رویدادهای دیگر دستاویزی برای کلاهبرداری برخی اشخاص شده است. در این رابطه "سیدعلی فاطمی" نائب رئیس انجمن داروسازان گفت: داروهای خوراکی و تزریقی کرونا در بازارهای سیاه وجود دارد اما فروش واکسن کرونا در بازارهای آزاد صحت ندارد و احتمالا شیشه های واکسن از آب مقطر پر شده است.

ورود واکسیناسیون به معادلات سیاسی/ بخش خصوصی در واردات واکسن کرونا ناکام ماند؟

واکسیناسیون یکی از راههایی است که امید می رود تا پیش از پاییز بتواند باعث بازشدن حضوری دانشگاه ها شود. در این رابطه معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت گفت: برنامه‌ریزی وزارت بهداشت این است که تا قبل از پایان شهریورماه دانشگاهیان اعم از اساتید و دانشجویان واکسینه شوند تا بدون مشکل در دانشگاه‌ها حضور داشته باشند، اما نباید دانشجویان برای واکسیناسیون مسافرت کنند چرا که این کار خلاف پروتکل‌های بهداشتی است.

کرونا موضوع معادلات سیاسی هم شده است. در این رابطه رییس ستاد انتخابات استان تهران گفت: هرگونه تجمع و گردهمایی تبلیغاتی تا پیش از زمان قانونی آغاز تبلیغات و تایید ستاد ملی کرونا مغایر قانون و ممنوع است.

همچنین فرمانده انتظامی تهران بزرگ تاکید کرد که پلیس با هر گونه تجمعات و تبلیغات غیرمجاز انتخاباتی برخورد خواهد کرد.

47231

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1516445

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 12 =