آموزشهای مجازی، محور برنامه های روز زمین پاک در چهارمحال و بختیاری

مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری افزایش آگاهی‌های محیط‌زیستی با آموزش‌های مجازی را محور برنامه‌های بزرگداشت روز جهانی زمین پاک در چهارمحال و بختیاری اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال وبختیاری  همزمان با فراسیدن روز جهانی زمین پاک، در سایه جدال با همه گیری بیماری کرونا، شهرام احمدی برنامه های بزرگداشت روز جهانی زمین پاک در استان را اعلام کرد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان، با تاکید بر حیاتی بودن آگاهی بخشی، آموزش و اطلاع رسانی برای تغییر رفتار برای نجات زمین گفت: براساس آمارهای منتشر شده، ایران بیش از ۵/ ۲ برابر میانگین مصرف جهانی انرژی مصرف می‌کند.
وی افزود: در دسترس بودن منابع و عدم آگاهی و بی توجهی نسبت به تبعات مصرف بی‌رویه انرژی می تواند نسل های آینده را با چالش‌های جدی روبرو کند.

احمدی اذعان کرد، شعار "احیای زمین، افزایش بهره‌وری برای توسعه‌ پایدار" به عنوان شعار روز جهانی زمین پاک از سوی سازمان حفاظت محیط زیست بر توجه به وظیفه عمومی در مصرف بهینه از منابع و امکانات تاکید دارد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان در ادامه بیان داشت: پایداری توسعه به عنوان یک مفهوم پیچیده جنبه‌های مختلف پایداری در زمینه اقتصادی، زیست‌ محیطی و اجتماعی را دربر می گیرد. وی گفت: حفاظت و احیای زمین با ایجاد توازن بین این سه رکن محقق می شود.

احمدی برنامه های مجازی را محور فعالیتهای اداره کل حفاظت محیط زیست در این مناسبت ملی و جهانی عنوان کرد و تصریح کرد: برگزاری کارگاه مجازی به مناسبت هفته زمین پاک ویژه مربیان کانون پرورش فکری، برگزاری مسابقات هنری ویژه کودک و نوجوان، برگزاری کارگاه آموزشی در سامانه های مجازی با همکاری آموزش و پرورش استان، اجرای برنامه های پاکسازی زمین با رعایت پروتکل های بهداشتی، تهیه و انتشار مطالب آموزشی الکترونیک و هم اندیشی مجازی با شبکه تشکل های محیط زیستی و دانشگاهیان و … از جمله برنامه های پیش بینی شده در این استان است.

بزرگداشت روز جهانی زمین پاک هر ساله در ۲۲ آوریل مصادف با ۲ اردیبهشت با هدف یادآوری زمین به‌عنوان تنها سیاره مسکون برای انسان در تمام دنیا برگزار می‌شود.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1507320

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 9 =