حاشیه‌هایی که پس از مرگ هم دست از سر آزاده نامداری برنمی‌دارند

ایرنا نوشت: در حالی که علت درگذشت «آزاده نامداری» هنوز به صورت قطعی مشخص نشده، برخی رسانه‌های رسمی و مجازی با انتشار اخبار جعلی و تخیلی به دنبال ماهی گرفتن از آب گل‌آلود هستند و به این رویداد به چشم فرصتی برای جذب لایک و کلیک و فالوئر (دنبال‌کننده) نگاه می‌کنند.

درگذشت آزاده نامداری، مجری سابق تلویزیون بار دیگر این سوال را مطرح کرد که رسانه‌ها در پوشش اخبار و گزارش‌های مربوط به سلبریتی‌ها (چهره‌های مشهور) چه بایدها و نبایدهایی را باید رعایت کنند.

گمانه‌زنی‌ به جای اطلاع‌رسانی

بیش از ده روز از درگذشت مبهم آزاده نامداری می‌گذرد و در این مدت انبوهی از خبرهای جعلی و غیر موثق درباره او منتشر شده است. دو روز پیش سایت خبری مرتبط به یکی از روزنامه‌های تهران  علت مسمومیت آزاد نامداری را مصرف بیش از ۱۰۰ قرص اعصاب کرد، اما مدتی بعد آن را از خروجی خود حذف کرد. پس از آن خبرگزاری میزان اعلام کرد علت قطعی مرگ هنوز مشخص نیست و قوه قضائیه آن را اعلام خواهد کرد.

این سایت با انتشار خبری در روز یکشنبه ۱۵ فروردین نوشت: «بررسی‌ها نشان می‌دهد آزاده نامداری با خرید مقدار زیادی دارو، اقدام به استفاده بیش از صد عدد از آن‌ها کرده و در نهایت جانش را از دست داده است.»

در این چند روز همچنین مصاحبه‌هایی با سجاد عبادی، همسر این مجری فقید منتشر شده؛ ولی او هم تمام حرف و حدیث‌ها را تکذیب کرد و گفت با هیچ رسانه‌ای مصاحبه نداشته است.

بهروز شجاعی، فعال رسانه‌ای در توئیتی درباره مصاحبه همسر آزاده نامداری که در برخی رسانه‌ها منتشر شده نوشت: از ‎سجادعبادی درباره برخی اظهارنظرها که این روزها درباره ‎آزاده نامداری و مرگ همسرش در رسانه‌ها منتشر شده پرسیدم، گفت: من هیچ مصاحبه‌ای نکردم و کلیه مطالب نقل قول شده از من در فضای رسانه‌ای و مجازی را از اساس تکذیب می‌کنم.

به خاطر آرامش روح آزاده

 روز گذشته وقتی خبرنگاری با رحیم عبادی، پدر همسر آزاده نامداری درباره علت درگذشت غیرمنتظره عروسش تماس گرفت، او فقط یک تقاضا از مردم داشت. عبادی گفت: به خاطر آرامش روح آزاده دست از شایعه بردارید.

سیل شایعات در حالی به سمت سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی سرازیر شده که آزمایش‌های آسیب‌شناسی پزشکی قانونی فوت مرحومه آزاده نامداری در حال انجام است و هنوز نتایج آن مشخص نشده است.

براساس گزارش خبرگزاری میزان، تعیین علت قطعی مرگ پس از روشن شدن نتایج تمامی آزمایش‌ها و براساس نتایج آن و همچنین معاینات انجام شده و یافته‌های بررسی صحنه جرم انجام و نتیجه به اطلاع مقام محترم قضایی رسانده خواهد شد.

دست از سر همدیگر برداریم

روز پنجشنبه هفته گذشته مراسم یادبودی برای آزاده نامداری در کنار مزار وی در قطعه هنرمندان برگزار شد. الهام پاوه نژاد و شقایق دهقان که از دوستان نامداری بودند، هر کدام به یاد او چند دقیقه‌ای صحبت کردند.

مهدی یراحی نیز دکلمه آهنگ «چه چیزا شنیدم» از ترانه‌های خودش را در مراسم یادبود آزاده نامداری در قطعه هنرمندان بهشت زهرا اجرا کرد.

علی درستکار، نویسنده و مجری برنامه‌های تلویزیونی در این مراسم گفت: همیشه از آزاده نامداری ادب، احترام، بزرگ منشی و فهم و عطش برای فهمیدن را دیدم. من از او طرفداری می کردم چون می دانستم خواهان کمال برتر است. نامداری یک فعال اجتماعی بود و دغدغه کمال برتر زنان را داشت. کارش را در تلویزیون از برنامه خانوادگی آغاز و تا آخر هم در همین فضا تلاش کرد.

بیایید دست از سر همدیگر برداریم و به موضوعاتی بپردازیم که برای کمال خودمان اهمیت دارد. این چه رسمی است که آدم ها را زنده زنده می کشیم. چرا باید به مخفی همدیگر وارد شویم و عکس و مطلب و خبر بپراکنیم و آبرو ببریم؟ حیوانی با حیوان دیگر چنین نمی‌کند و آبروی همنوع خودش را نمی برد.

رشیدپور: قربانی‌های بزرگی دادیم

در روزهایی که جای آزاده نامداری بین ما خالی است، دوباره بحث بر سر انتشار فیلم‌ها و عکس‌های خصوصی این مجری و بازیگر داغ شده است.

رضا رشیدپور، مجری برنامه سیم آخر در گفت‌وگویی اینترنتی با اشاره به ماجرای انتشار فیلم‌های خصوصی آزاده نامداری گفت: متاسفم برای کسی که این کار را با زندگی این جوان کرد. در این حوزه از چندین دهه قبل آسیب داشتیم و قربانی‌های بزرگی سر این ماجراها دادیم. محمود شهریاری نیز در سال هایی که در اوج بود دچار این گرفتاری شد. در دهه ۶۰ فیلمی از این مجری پخش شد که او را در یک مجلس عروسی نشان می‌داد.  

او افزود: من با آزاده نامداری چند روز مانده به عید سه چهار ساعت گپ زدم که در آن جلسه  حالش بسیار خوب بود.

بهاره رهنما: کلمات مثل گلوله هستند

بهاره رهنما نیز در صفحه اینستاگرامش فیلمی را منتشر و از مردم درخواست کرد به شایعات درباره آزاده نامداری دامن نزنند. او گفت: آدمی که مادر است و این قدر دخترش را دوست دارد به خودش آسیب نمی‌رساند. خانواده اش را آزرده نکنیم. آزاده نامداری مثل من خیلی در معرض قضاوت بود. بگذاریم روحش آرامش داشته باشد. او برای امسالش کلی آرزوی خوب داشت. یادمان باشد کلمات مثل گلوله هستند و می توانند قلب آدم ها را سوراخ کنند. گاهی وقت ها این قدر فشار روی آدم‌ها زیاد است که این قلب یک لحظه می‌ایستد.

نامداری را می‌توان پرحاشیه‌ترین مجری تلویزیون نامید که در زمان حیات و فعالیتش خبرساز بود. حالا پس از رفتن به خانه ابدی نیز حاشیه‌سازان دست از سر او برنمی‌دارند. او ازدواج و طلاق پرحاشیه‌ای داشت. تلویزیون ایران نامداری و همسر سابقش را به برنامه‌های مختلف بُرد و این دو نفر را به عنوان الگوی یک زندگی موفق به همه معرفی کرد. مردمی که در جریان سیر تا پیاز ازدواج قرار گرفته بودند، دوست داشتند درباره جزییات جدایی این دو نفر هم اطلاعات کسب کنند. مدتی بعد عکس چشم کبود نامداری همه جا پخش شد و کنجکاوی‌ها درباره علت این خشونت فیزیکی را بیشتر کرد.

یکی از سکانس‌های تلخ زندگی او نیز جایی بود که چندین نفر به صورت مخفیانه از او در سفری خارج از ایران عکاسی و تصاویرش را همه جا پخش کردند. همه این حواشی سوالات زیادی را پیرامون دایره اطلاع‌رسانی رسانه‌ها و حتی انتشار اخبار توسط اشخاص حقیقی در فضای مجازی به ذهن می‌اورد؛ مانند اینکه آیا رسانه اجازه دارد با سرک کشیدن به زندگی خصوصی دیگران و قضاوت درباره رفتارهایش در خلوتی دورافتاده، افکار عمومی را له یا علیه او شکل دهد و بر سرنوشت کاری و زندگی او تاثیر گذارد؟

۵۸۵۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1502253

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 38
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۰۹:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۸
    مخاطب اینهمه باید در گفته های این دولیبریتی های پرمدعا و بیسواد کیه؟ مردم؟؟؟؟ وقتی اینا تا خصوصی ترین اتفاقات زندگیشون رو میان تو صفحات مجازی به نمایش میگذارن چرا وقتی مردم سوال یا انتقادی کنن طرفدار حریم خصوصی میشن؟ همین خانم مثلا بازیگر رهنماعکس های آنچنانی عروسی دوم رو پخش کرد و به اصطلاح خوشبختی هاش رو تو چشم مردم کرد حالا میگه چرا قضاوتمون میکنید خوب شما میخوای که قضاوت بشی وگرنه تو صفحات اجتماعیتون مثل سلبریتی های حرفه ای دنیا فقط عکس از کار و شغلتون میگذاشتین یا نهایت یه عکس خانوادگی بدون هیج حاشیه ولی همین خانم نامداری مرحوم میاد عکس صورت کبود شده رو شیر میکنه که چی؟ مردم چرا باید بدونن شوهرت تو رو زده؟ پس وقتی تا مخفی ترین و خصوصی ترین اتفاقات زتدگیتون رو اینطور راحت نمایش میدین تبعاتش رو هم بپذیرین به مردم انتقاد نکنید از خودتون شروع کنید ضمنا یک سری به صفحات سلبریتی های معروف و حرفه ای دنیا بزنید تا یاد بگیرید حضور در این فضاها باید چطور باشه بماند که خیلی از این سلبریتی های معروف و کاردرست اصلا فعالیتی در این شبکه ها ندارند و عضو نیستند
    • بینام IR ۱۲:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۸
      113 5
      آفرین.دقیقا با نظر شما موافقم
    • AT ۱۴:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۸
      30 52
      وقتی مرحوم ازاده نامداری عکس صورت سیلی خورده اش رو گذاشت اوج شجاعتش بود که از خشونت خانوادگی صحبت کرد. اما متاسفانه نه کسی از او حمایت کرد و نه کسی به حل این معظل در جامعه پرداخت
    • IR ۱۵:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۸
      25 2
      کاملا موافقم. احسنت به شما
    • زهرا IR ۱۷:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۸
      33 4
      احسنت بر شما....اینا فعلا فرهنگ سلیبریتی بودن رو ندارن و نخواهند داشت....البته ماسوای برخی که واقعا به تمام معنا هنرمند هستن
    • شیدا IR ۱۸:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۸
      23 2
      افرین
    • IR ۲۳:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۸
      8 30
      شهاب حسینی عکس خودش یا زندگی خودشو شیر کرد که این شکلی قضاوتش کردید؟ انقدرر باهاش بد برخورد کردید که همون یه اینستاگرامیم که ماهی یه بار به زور پست میذاشت رو بست..بازم میگید تقصیر خودشونه؟؟
    • IR ۱۰:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۰
      2 2
      خطاب به ناشناس بی نام و نشان که از شهاب حسینی گفتن مردم به حق از شهاب به خاطر تزویر و دورویی انتقاد کردند گفتم به حق اونجایی که لازم بود به خاطر بهترین جایزه بازیگری که گرفت یا نقش های خوبی که بازی کرد به حق ازش تعریف کردند و اونجایی هم که برخلاف همه شعارهایی که اینجا تو حلق مردم میکرد رفت آمریکا واکسن فایزر زد به حق ازش انتقاد کردند اتفاقا خیلی خوبه این اتفاقات و فیلم هایی که از اینجور آدمها بیرون میاد این افراد باید بدونن که اگر شعاری میدن باید در عمل و واقعیت هم پابندش باشن مثل قدیم نیست که چون به خلوت بروند آن کار دیگر بکنند الان زندگی ها مخصوصا سلبریتی ها زندگی در خونه های شیشه ای هست پس باید خیلی مراقب باشن چون کافیه یکبار از جشم مردم بیفتن دیگه کارشون تمومه
  • لاریسا IR ۱۰:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۸
    135 6
    هر کی نظر میده دیگه بهاره رهنما نظر نده لطفا عکس شخصی و خصوصی گذاشتن در فضای مجازی، با نصبش روی بیلبورد اتوبان یکی هستش. قدیما آلبوم ها تو پسخونه ها بود ...هر کسی دسترسی نداشت..به هر کسی هم نشان نمیدادند....حالا تو هر شرایطی که باشند هی تپ و تپ عکس گرفته و پخش میکنند. ضمنا اون مرحوم هم هیچگاه بابت رفتار دوگانه اش از مردم عذرخواهی نکرد...مرده پرستی و کلا دلسوزی بعداز مرگ سهراب در فرهنگ ماست...
    • منطق IR ۱۳:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۸
      24 51
      لطفا انقدرسرتون توزندگی بقیه نباشه،خودتون هم خیلی اشتباهات دارید که اگه پرده ازشون کاربره عزیزترین دوستتون هم نگاهتون نمیکنه
    • محمد IR ۱۴:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۸
      27 4
      احسنت بر تو ای لاریسا
    • AT ۱۴:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۸
      12 5
      رفتار دوگانه اش یعنی خودش هم قربانی قوانین اشتباه جامعه بود. قوانینی که باید بر اساس نیازهای افراد باشند نه حفظ قدرت
  • علی IR ۱۲:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۸
    30 21
    بابا شرم آوره بس کنید دیگه این مرحومه در قید حیات نیست.
    • AT ۱۴:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۸
      28 3
      بحث فرد نیست بحث نمونه ای از افراد این جامعه است که گویای خیلی چیزهاست
  • منطق IR ۱۳:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۸
    24 29
    یکم سرتون به زندگی خودتون باشه بشترموفق میشین. درزندگی دیگران دخالت نکنید
    • IR ۱۴:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۸
      28 9
      بیشتر منتغ بهت میخوره تا منطق، تو خودت داری توی زندگی بقیه دخالت میکنی بعد به بقیه میگی دخالت نکن! البته همتون همینید، به شدت مبتذل و بیسواد هستید، نمونش روشنفکر نمای ابر بیسواد این سایت، آسو، که میگفت در دوران پهلوی، ترکیه یخ نداشته ایران یخچال داشته ! این حد از ابتذالی که توی جامعه میبینیم نتیجش امثال شما بیسواد های خود باسواد پنداره
    • IR ۱۶:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۸
      39 3
      وقتی آنلاین میشیم ومیخوایم اخبار رو سرچ کنیم همین سایت وصدها سایت دیگه بیشتر از نصف اخبارشون راجع به تیپ و خانواده وسایر مسایل این تازه به دوران رسیده هاست اونوقت به مردم میگید سرتون تو کار خودتون باشه اینا از اینکاراشون کلی پول میزنن به جیب باید پای لرزش هم وایسن دیگه شاید اونی که ازش فیلم گرفت و پخش کرد هم میخواست فالوئر جمع کنه کاسبی کنه مثل همه این به اصطلاح سلبریتی ها!!!!!
  • ایرانی IR ۱۴:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۸
    35 3
    مقصراصلی خوداین افرادبه اصطلاح مشهورهستندکه مدام عکس های خصوصی وخانوادگی اشون روبدیدعموم می گذارندومدام دنبال حاشیه هستندتاخودشون رومطرح نشون بدهنداونوقت انتظاردارندکسی درموردشون قضاوت هم نکنه!
  • IR ۱۴:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۸
    23 16
    تو را به خدا بس کنید آزاده فوت کرد تمام حیف شد یک جا خواندم نوشته بود هر وقت کفش هایم را پوشیدی و جای من زندگی کردی ان وقت مرا قضاوت کن هیچ کس از زندگی دیگران خبر نداره قضاوت و غیبت بسه دیگه از کجا معلوم خودمان بدتر نباشیم
  • AT ۱۴:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۸
    32 2
    با کلمات بازی نکنید. اینکه مردم توقع اشته باشند افراد بر اساس اعتقاداتشان حرف بزنند نه بر اساس مصلحت و رطب خورده ها منع رطب نکنند پایین سطح توقع مردم می تونه باشه.
  • AT ۱۵:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۸
    36 4
    به نظرم مورد جالبی است برای بررسی اوضاع اجتماعی ایران. از اینکه چرا خشونت خانوادگی داریم، چرا یک زن چادری در خارج حجاب نداره، چرا رسانه ها مورد اعتماد مردم نیستند و بازار شایعه گرم میشه و ..... اگر به کسی ربط نداشت این همه در موردش صحبت نمی شد.
  • IR ۱۵:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۸
    17 7
    انا لله و انا الیه راجعون
  • زهرا IR ۱۷:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۸
    27 9
    بیاین ب احترام روزایی ک اولین بار ازاده رو با برنامه تازه ها ,دیدیم و خوشمون اومد ,,ب خاطر دخترش ک تنها موند,,ب خاطر موی سپید پدرش,,طلب رحمت و غفران کنیم براش,.
    • IR ۲۰:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۸
      22 8
      هم وطن عزیزم، آزاده دیگه در بین ما نیست که از خودش دفاع کنه، تا زمانیکه توی این دنیا بود، می تونستیم ایشون رو مورد سوال قرار بدیم،چون فرصت پاسخ گویی داشت،ولی الان خیلی نامردیه که به کسی که قدرت پاسخ گویی به ما رو نداره ، این جوری بتازیم. همگی مون به حرمت کودک یتیم شده خردسالش و خانواده داغدارش و بنام انسانیت و اخلاق و به امید مغفرت الهی برای هممون در روز حساب رسی نهایی در محضر خالق،سکوت کرده،فاتحه ای نثار روح این زن جوان تازه درگذشته بکنیم.
  • خداوکیلی دیگه بسته خسته نشدید هممون داریم می میریم IR ۱۸:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۸
    34 0
    خدا وکیلی بسته دیگه هممون داریم می میریم وطنمون رو هواست فقط خدا کمکمون کنه یه جای این حرفها بشینید دست به دعا ببرید
  • آریم IR ۱۸:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۸
    39 1
    زندگی خصوصی؟!!تعریف شما از زندگی خصوصی چیه؟اینستاگرام اینارو دنبال کنید ببینید همینا نیستن مگه زندگی خصوصی خودشون رو با مردم به اشتراک میزارن،بعدش نمیشه هرجا گیرافتادین فورا اونجا بشه زندگی خصوصی.نه عااامو
    • IR ۰۱:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۹
      1 2
      به جای دعا کردن پروتکل هارو رعایت کنیم.
    • الهام IR ۱۴:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۴
      0 0
      آفرین
  • وینیچه IR ۱۸:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۸
    13 7
    واقعا چه کسانی باعث افسردگی و اضطراب و استرس و در نهایت موجب مرگ دیگر ی می‌شوند
  • گلی IR ۲۰:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۸
    15 10
    اون بنده خدا که دستش از دنیا کوتاهه. یه صلوات برای شادی روحش بفرستید
  • IR ۲۱:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۸
    17 4
    کاش این آزاده خانم کمی هم اعتماد به نفس رامبد را داشت..! چرا خودت را حذف کردی باید مردم را کات میکردی..
  • محبوب IR ۰۱:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۹
    1 5
    به قول مهدی ژوله زنی که کشته بودید مرد... نوشدارو بعد از سالگرد سهراب
  • ناشناس IR ۰۴:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۹
    9 2
    به جای اینکه شکر خدارو به جا بیاره که توفیق مادری نصیبش ودر مقام مادر که امانت داری خدا رو بر عهده داره تا دخترکشو رو بزرگ کنه وخدمت به خانواده و همسرش داشته باشه به جایش برا از دست دادن شغلش که اصلا نیازی نیست افسردگی میگیره چه طرز تفکر اشتباهی . بهتره که در عالم هستی جایگاه مون درست دریابیم ودر همون مقام به نحو احسنت فعالیت کنیم تا اینچنین شکست نخوریم امید به اینکه خودکشی نکرده باشه تا اینکه مورد مغفرت الله عز وجل قرار بگیره
    • IR ۲۱:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۹
      3 3
      فقط خدا از دل بنده اش خبر داره. قضاوت نکن
  • ناشناس IR ۰۷:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۹
    7 28
    جناب رشیدپورخیلی هم افتخار نیست که میگی سه چهارساعت با یه زن نامحرم و شوهردار گپ زدم!!! مگه شوهرش نمیتونست راجع به همون مسئله باهاش گپ بزنه؟ به شما چه؟ وقتی غیرت و مردانگی بمیره نتیجه ش میشه همین.
  • سیما IR ۱۱:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۹
    0 0
    خودتون هم که حاشیه سازی کردین در ایبن اطلاع رسانی
  • ریحون IR ۱۹:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۹
    2 1
    قضاوت کار ما نیست قاضی اصلی کس دیگریست. اما نکته مهم این هست که ترویز و خودنمایی که این افراد میکردند هنوز هم میکنند خودش سبب انتقاد و قضاوت هست اگر نمیخواین قضاوت بشید چیزی رو منتشر نکنید البته خانم نامداری بسیار مجری خوبی بودند ولی نکته اینجاست که ایشون نباید بعد از اون اوتفاق وارد فضای مجازی میشدند (از نظر من) که انقدر مورد حمله قرار بگیرند مشخص بود که قطعا مردم برخورد خوبی با ایشون نداشتند چون دورویی اتفاق افتاده بود ما به غلط متاسفانه چیزی رو باور میکنیم که میبینیم همون طور که حجاب ایشون باعث تحسین بود اون تضاد هم سبب انتقاد شد به هرحال نباید درباره کسی که دیگه در جمعمون نیست صحبت کنیم چون نیستن که از خودشون دفاعی بکنند انشاالله خدا همه مارو بیامرزه
  • مریم IR ۲۱:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۷
    0 1
    خودکشی مگه گناه نیست ول کنید بابا