ورود و خروج به شیراز و سایر نقاط قرمز و نارنجی استان فارس ممنوع است

جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا گفت: در شرایط فعلی ورود به شیراز و خروج از این شهر و سایر شهرهای قرمز و نارنجی استان ممنوع است و خودروهای متخلف جریمه می‌شوند.

به گزارش خبرآنلاین از فارس : عبدالرضا قاسم پور در جلسه ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا با تاکید بر اینکه همه دستگاه‌های استان آمادگی کامل برای مقابله با موج جدید کرونا را داشته باشند و با دانشگاه‌های علوم پزشکی همکاری‌ کنند، اظهار داشت: در موج چهارم محدودیت‌ها بر اساس طرح جامع و رنگ‌بندی هر شهر در پنج بخش صنفی، ترددخودرویی آموزش، فرهنگی اجتماعی و اداری اعمال می‌شود.

قاسم‌پور از آماده باش کامل بیمارستان‌ها و مراکز درمانی برای خدمات‌رسانی به مردم و رسیدگی و مراقبت از بیماران کرونایی خبر داد و گفت:  فرهنگسازی و اطلاع‌رسانی و کمک‌های مومنانه نیز همچنان ادامه پیدا می‌کند.

معاون استاندار فارس از همه ادارات و نهادهای استان خواست  برای راه‌اندازی بیمارستان پشتیبان با دانشگاه علوم پزشکی همکاری کنند. تشدید نظارت‌ها در حوزه‌های تحت پوشش و بازارها، مراکز خرید و رستوران‌ها و بخش‌های مختلف استان از دیگر موارد مورد تاکید قاسم‌پور در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا بود.

وی خاطرنشان کرد: برخورد قضایی و انتظامی با برپاکنندگان مراسم، مجالس ختم و عروسی و هرگونه تجمع امری ضروری است که همچنان با حدیت باید ادامه پیدا کند.

جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا گفت: در دو سال گذشته هیچ گونه سفری در ایام نوروز برای مردم امکانپذیر نبوده و  طبیعی است که ستاد ملی در جهت حمایت از بخش حمل و نقل و گردشگری مصوبات حمایتی داشته باشد.

وی افزود: استان فارس از استان‌های بزرگ و مسافرپذیر است و  زمانی که مسافرت به شهرهای زرد و آبی سراسر کشور آزاد اعلام شده  پلیس نمی‌تواند مانع ورود مسافر به این استان شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری فارس بیان کرد: ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا  ورود به شیراز را پیش از  نوروز ممنوع اعلام کرده و اطلاع‌رسانی کردیم  که با مخالفت ستاد ملی مواجه شد. در ابتدای نوروز  تنها یک شهرستان قرمز در استان وجود داشت که دید و بازدیدها و دورهمی‌ها تعداد  شهرهای قرمز و نارنجی را افزایش داد.

وی با بیان اینکه برخی دوست دارند مردم همیشه در سختی باشند، عنوان کرد:  نمی‌شود در وضعیت آبی و زرد اصناف را تعطیل کرد چرا که اولویت اول تصمیمات سلامت مردم است اما نمی‌توان به معیشت و امنیت آنها  توجه نکرد در این راستا مشکلات و گرفتاری‌های مردم و اصناف را نیز  باید در نظر گرفت.

جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مدیریت کرونا گفت: آمار که بالا می‌رود عده‌ای بدون در نظر گرفتن تلاش‌ها طلبکار می‌شوند و منصفانه قضاوت نمی‌کنند.

وی عنوان کرد: به گفته ستاد ملی، فارس با برنامه‌ترین ستاد مقابله با کرونا را دارد  و برنامه‌ریزی مناسب چهارده ماه اخیر این استان را در وضعیت بهتر بیماری نسبت به سایر استان‌ها قرار داده است.

قاسم‌پور افزود:  فراموش نکنیم فارس استانی بزرگ  و پرجمعیت و مسافرپذیر و دارای جمعیت شناور قابل توجه از سایر استان‌ها است اما به رغم چنین شرایطی آمار پایین‌تر مرگ و میر در این استان نشان از تلاش‌ها زحمات و برنامه‌ریزی‌های علمی و کارشناسی دارد.

جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا اعمال ۳۶۶هزار جریمه و برای خوروهای متخلف و پلمپ ۸۵۶۰ واحد صنفی را نشان از سختگیری و جدی بودن تصمیمات ستاد استانی دانست و تاکید کرد: به رغم همه این سختگیری‌ها  مردم خود باید بیشتر رعایت کنند.

 وی افزود: در شرایط فعلی  ورود به شیراز و خروج از این شهر و سایر شهرهای قرمز و نارنجی استان ممنوع است و خودروهای متخلف جریمه می‌شوند.

جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا خاطرنشان کرد: مردم فارس در مدت گذشته و همچنین روز ۱۳ فروردین همکاری و همراهی خوبی داشتند و امیدواریم این همراهی‌ها تدوام داشته باشد تا از موج چهارم نیز با کمترین میزان تلفات عبور کنیم.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1501660

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =