انتقاد تند روزنامه جوان از مهران مدیری و رامبد جوان

روزنامه جوان نوشت: گویا مدیری دیگر حوصله و تمرکز سریال‌سازی ندارد و فقط می‌تواند پشت میز برنامه «دورهمی» بنشیند، هر چند دراکولا هم چیزی بیش از یک دورهمی دم‌دستی نیست که درآمد خوبی برای سازنده‌اش دارد!

به نظر می‌رسد تمهیدات مهران مدیری در دراکولا در طراحی صحنه و پوشش خلاصه می‌شود. اگر همان قسمت اول را دیده باشید به یاد دارید که جای دوربین کجا قرار می‌گیرد و حرکت‌های دوربین چگونه است، انگار که با یک فیلم تبلیغاتی از خانه و زندگی خانواده‌ای مرفه مواجه هستیم، با دیالوگ‌های سطحی و توخالی تیپ‌های منسوخ شده و تکراری، موقعیت‌های به شدت زرد و تحقیرآمیز که اساساً ربط منطقی به یک سریال کمدی ندارند.

استفاده از حیوانات در قسمت اول و رفت و آمد با هلی کوپتر و در حسرت ماندن مینا شرافت به جایگاه پرزرق و برق زندگی کامران کامروا همان فخرفروشی است که مخاطب را تحت تأثیر شرایط بد روحی در این دوران اقتصادی قرار می‌دهد و مشخص است که هر قدر سریال جلو برود، چیز زیادی برای ارائه ندارد چراکه در دراکولا دیالوگ‌ها بر اساس فضای مجازی شکل گرفته است و البته موقعیت‌های ناآشنایی که تنها کارگردانش آن را زندگی کرده و، چون خودش غرق این سبک زندگی است، نمی‌تواند منتقد خوبی برای آن باشد.

گویا مدیری دیگر حوصله و تمرکز سریال‌سازی ندارد و فقط می‌تواند پشت میز برنامه دورهمی بنشیند، البته دراکولا هم در جایگاه خودش یک دورهمی ساده است که درآمد خوبی برای سازنده‌اش دارد!

رامبد جوان نابلد

«مردم معمولی» وضعیت بهتری نسبت به دراکولا ندارد بلکه با دیدن همین دو قسمت می‌شود فهمید که جوان در کارگردانی ضعف‌های شدیدی دارد. استارت یک سریال باید استانداردهای لازم را داشته باشد، اما در قسمت اولِ مردم معمولی شاهد نکته جدیدی نیستیم، انگار این سریال برای دهه ۸۰ است؛ چند بازیگر دور هم جمع شده‌اند و دیالوگ می‌گویند و با آهنگ عربی می‌رقصند، جالب است که در همان قسمت اول برای آمدن امیر عرب چه شوق و ذوقی دارند که این می‌تواند نشانه‌ای از وطن‌فروشی باشد! مردم معمولی نه تنها سریالی معمولی نیست بلکه زننده و تحقیرآمیز و لوس است. بازیگری، چون آتیلا پسیانی با آن همه سابقه جلوی دوربین قر می‌دهد، همگی نه تنها بازی نمی‌کنند بلکه فقط جلوی دوربین قرار گرفته‌اند. شبنم مقدمی مثل همیشه فقط جیغ می‌زند و رامبد جوان هم انگار خندوانه اجرا می‌کند؛ تیپی تصنعی و جلف که به هیچ وجه متقاعدکننده نیست، تمامی آدم‌های سریال از همسرشان جدا شده‌اند و جدایی را فضیلت می‌دانند. تمامی زنان سریال نگاه جنسی به مردان دارند و برعکس، این همه بلاهت در موقعیت‌پردازی و پلان‌های شلخته در یک مکان سربسته مخاطب را پس می‌زند.

این حجم از بهره‌گیری نامناسب در ایجاد موقعیت‌هایی که به ناکجاآباد می‌رسد، فاجعه است. تا زمانی که مردم معمولی و دراکولا ساخته می‌شود نمی‌توانیم امید به فرهنگ و اخلاق داشته باشیم، در این میان سود مالی را آقایان به جیب می‌زنند، اما سال‌ها طول می‌کشد فرهنگ و اخلاق ترمیم شود.

۵۸۵۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1500756

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 45
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ناشناس US ۰۸:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۴
    با محدودیت هایی که سیستم برای تهیه برنامه‌های تلویزیونی ایجاد کرده بهتر است در آن را تخته کرد چون‌ بسیاری حتی همین برنامه ها را نگاه نمی‌کنند و بجای آن سریال ترکی می‌بینند
  • ستاره روشن IR ۰۸:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۴
    من هم متاسف شدم از سطحی بودن این دو سریال، ولی «گر تو بهتر می زنی بستان بزن». باید دید چه سیاست های ضد فرهنگی ای آدم هارو می کشونه به این سطح که سازنده فیلم های شاد و سالمی مثل «ورود آقایان ممنوع» و «پسر حوا دختر آدم» کارش می کشه به اینجا. اون قدر از کارهای ساده و سالم، انتقاد الکی کردین که مهار کار یکسره از دست رفت و گرفتار این آثار سخیف و دم دستی که نقطه ضعف های طبقه متوسط رو دستاویز قرار می دن شدیم. این هنوز از نتایج سحر است/ باش تا صبح دولتش بدمد. حالا کجاش رو دیدیم؟
    • IR ۱۰:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۴
      32 55
      مضحک است اگر همین انتقادها را مثلا هیمن سایت می کرد جوری دیگری می گفتید الان چون این روزنامه انتقاد کرده با اینکه می دانید درست می گوید ولی ربطش می د هید به انتقادهای پیشین؟؟؟ اصولا اگر انتقادهای پیشین اشتباه بوده باید همان سطح راحفظ می کردند نه اینکه تنزل پیدا کنند اتفاقا توجیه همه اشتباهات باعث می شود به ورطه تنزل سقوط کنید الانن شما هم به جای اینکه از ایشان دفاع کنید باید به ایشان بگویید به عدم ساخت فیلم و سریال ادامه دهید شما از قانون مورفی در سینما چیزی ننوشته اید و ورود آقایان ممنوع را مثل زده اید اما آخرین فیلم های هر دو بزرگوار نشان داد از سر بی توجهی فیلم می سازند و چندان توفیقی نداشته اند پس به جای حمله به منتقد از آقایان بزرگوار بخواهید یا قیلم نسازند یا توجه به سابقه خویش بنمایند.
    • داود IR ۱۵:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۴
      9 8
      اصلا اینطوری نیست، اینامخصوصا آثار مزخرف اینطوری میسازند تا به بهانه اینا مردم و منتقدین فشار بیارن و باعث بشن که آزادی هایی که مورد نظرشونه به وجود بیاد. این یعنی رواج و تثبیت بی غیرتی و عدم درک درست خطرات فرهنگی که تهدیدمون می کنه. دقیقا منظورشون همون نتیجه گیری بود که شما داشتی. شایدم هماهنگ هستی.
  • IR ۰۸:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۴
    مشکل از مردمی است که میرن این مزخرفات رو میخرن
    • US ۱۸:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۴
      9 8
      سناریوی نخ نما شده ی بنداز تقصیر مردم دیگه جواب نمیده
  • زهرا IR ۰۹:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۴
    31 92
    مخالفم و به نظرم کاملا بی انصافانه نوشته شده
  • IR ۰۹:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۴
    27 7
    و ناگفته های دیگر
  • IR ۰۹:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۴
    56 19
    دمش گرم. بالاخره جوان یه مطلب خوب و درستی هم نوشت!
  • نسرین US ۰۹:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۴
    به نظرم آقای مدیری هیچ وقت نمی زاره سریالش افت کنه یه خورده برای کوبیدن سریال زوده
  • IR ۰۹:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۴
    59 11
    من موافقم واقعا برنامه معمولی رامبد که خیلی بی مزه ودرا کولای مهران هم همینطور در جایی که من خندوانه وبعضی سریالهای مهران را دنبال میکردم ولی از این دو برنامه اخیر هر دو بدم امد
  • IR ۱۰:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۴
    62 20
    قسمت اول دراكولا را ديدم واقعا" هرچي نوشته بود بر اين مجموعه صادق است به طور ويژه با اين جمله كه " دیالوگ‌های سطحی و توخالی تیپ‌های منسوخ شده و تکراری، موقعیت‌های به شدت زرد و تحقیرآمیز که اساساً ربط منطقی به یک سریال کمدی ندارند." به نظر مديري در دهه هفتاد و هشتاد گير كرده و نوآوري نداره ،بهتره سريال سازي را بزاره كنار .
  • سهیل IR ۱۰:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۴
    20 53
    ..... سطحی نگری و نقد و برداشتِ سطحی. چیو می خواین ثابت کنید؟ هنوز دو قسمت از سریال منتشر شده. چرا برای کوبیدن انقدر عجله دارین؟ و جالبه هر کدوم از شما تخریب گران همین جمله ها رو دارین تکرار می کنید.امیدوارم خدا به مخاطبین شما یک شعور درست و حسابی عنایت کنه
    • IR ۱۰:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۴
      27 7
      از ابراز نظر شما سطحي نگري رو هم فهميدم چيه؟ما سريال رو نقد مي كنيم بعد شما به افرادي كه سريال را نقد كردن مي تازي ، اگر دفاعي داري در مورد سريال و محتواش حرفت رو بزن . واقعا" جمله ذيل درنقد اون صادق نيست: "استفاده از حیوانات در قسمت اول و رفت و آمد با هلی کوپتر و در حسرت ماندن مینا شرافت به جایگاه پرزرق و برق زندگی کامران کامروا همان فخرفروشی است که مخاطب را تحت تأثیر شرایط بد روحی در این دوران اقتصادی قرار می‌دهد و مشخص است که هر قدر سریال جلو برود، چیز زیادی برای ارائه ندارد"
  • omid IR ۱۰:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۴
    43 32
    صبر می کردید سریال دراکولا چند قسمتی پیش می رفت جریان و هدف داستان کمی مشخص می شد بعد اظهار نظر می کردید با دو قسمت که نمی شود نتیجه گیری کرد و رای صادر کرد از بی مطلبی پوچی نویسی می کنید
  • IR ۱۰:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۴
    32 51
    روزنامه جوان فقط داری حسادت می‌کنی !
  • IR ۱۰:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۴
    74 4
    دنیا ب کام مهران مدیری ورامبد جوان هستش ایران واسه اونا محل کسب وکاره زندگیشون خارج از کشور ما چقد ساده لوح هستیم واقعا اینا پشتشون گرمه که اینجوری راحت زندگی میکنن
  • NL ۱۰:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۴
    52 7
    "البته موقعیت‌های ناآشنایی که تنها کارگردانش آن را زندگی کرده" نه عزیزم این موقعیت ها رو خودتون و آقازاده هاتون دارن هر روز زندگی میکنن حالا یا در ایران یا در کشور دشمن ، آمریکا و انگلیس و اتریش و استرالیا و کانادا ،... ! بله عزیزم ! اتفاقا آینه تمام قد شما و آقازاده هاست و ما مردم عادی هم خیلی خوب درک میکنیم و داریم میبینیم!
  • IR ۱۱:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۴
    34 9
    هرچه از مهران بگی کم گفتی الان نتنها حوصله سریال ساختن ندارد شایدهم دیگر توانش را ندارد حتما پولی که در اطاق در بسته وسالن سر پوشیده می گیرد چند برابر سریال سازیشه هنر پیشه هارو از خودش رونده فقط واسه خاطر پول به هیچ عنوان نمی تونه مهران سابق بشه اون مهرانی که مردم دوسش داشتن مثل همین فوتبال ما که فوتبالیستا بجای اینکه واسه مردمشون بازی کنند بیشتر واسه مربی خارجی نمایش اجرا میکنند که جذب تیمای خارجی شن الان مدیری واسه پول بازی میکنه نان شهرتشو می خوره از رامبد هم نگین که حدو اندازه انتقاد نیست
    • محدثه IR ۰۶:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۵
      14 2
      از یه جایی به بعد دیگه فقد پول نیست که... حرص و طمع جلوی همه چیزی رو میگیره..... وقتی می بینن از یه چیز استقبال شد انقدر کشش می دن تا اشغال ترین چیزی ممکن بشه چرا؟ چون طمع پول اضافه دارن ...
  • مهندسی IR ۱۱:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۴
    52 7
    بخدا که دقیقا درست گفتید و کاملاً نابلدی رامبدجوان در کارگردانی معلوم و مشخصه
  • IR ۱۲:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۴
    20 27
    مهران مدیری هم خسته شد هر کار میکنه یه عیب میزارید ولش کنید دیگه
  • ایراندوست IR ۱۳:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۴
    23 7
    برعکس اسم جوان که این روزنامه داره ظاهرا نویسنده مقالاتی که توش مشغولند بسیار پیر و کهنه و فرسوده نظر هستند و فقط دنبال گریوندن و در غم های روزافزون نگه داشتن مردم که اصلا کم هم نیست میگردند.
  • غریب آشنا IR ۱۳:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۴
    14 0
    اینا همه از سر شکم سیریه پول پارو کردن دیگه اشباع شدن .برای باری به هرجهت وتفریح دارن کار میکنن .حالا کیفیت داشته باشه یا نه براشون اهمیت نداره .فعلا پول مفتیه که از شهرت قبلشون میگیرن .ما کجاییم واقعا!!!
  • امیرحسین IR ۱۵:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۴
    14 3
    نه تنها این دو سریال، بلکه خیلی از سریال هایی که الان در نمایش خانگی و صدا و سیما پخش میشن، پوچ و لوس هستند. مهران مدیری هم که سلطان اغراق و بزرگنمایی.
  • عارف اقوامی IR ۱۵:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۴
    10 4
    امثال مدیری و رامبد را خودشان بزرگ کردند که قاتل فرهنگ هستند حالا خودشان منتقد شده‌اند م تعجب می‌کنم ورق‌باره‌ای مثل جوان دغدغه فرهنگ دارد؟!
  • IR ۱۶:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۴
    6 2
    مسخ شدگی که می گویند همین است گارگردان این دست سریالها کلا زندگی متفاوتی از مخاطبین خود دارند ولی به خاطر پول اندوزی اصرار دارند این جا بااین سریالهای آبکی پول به جیب بزنن و درخارج مطلوب خود خرج کنندفارغ ازدرد ومشکلات مردم .
  • ماریا IR ۱۶:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۴
    3 11
    اتفاقا خیلی ام خوبه حتما سریال ابکی تلویزیون خوبه
  • مهران TR ۱۶:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۴
    8 1
    درود البته که شاید عجله باشه برای قضاوت، با یک قسمت اما واقعا همون یک قسمت وتنها حتی در مورد یک قسمت هم بخاهیم حرف بزنیم.... بسیار مضحک بود بویژه مردم معمولی رامبد جوان..... و هر چند این دوستان بهرحال بخاطر سابقشون در ساخت سریال مقصر هستند، اما نباید از واقعیت فرهنگ جامعه که سالهاست به قهقرا رفته بگذریم.... ما همه از خودم گرفته تا.... ادم هایی شدیم مریض روحی و تقریبا اگر بی هویت نگم بی انگیزه و رو به خط پایان و ولنگار (باری هر جهت هستیم وزندگی!! میکنیم یا شاید هم نمیکنیم. )
  • :/ IR ۱۷:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۴
    9 10
    خجالت نمیکشین؟ مدیری چقد صورتتونوع خندوندع ؟! برای همه تون متاسفم .
  • IR ۱۷:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۴
    10 15
    خیلی بی انصافیه و غیر منطقی متاسفم برای این نظر
  • IR ۲۲:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۴
    5 1
    با سخنان موافقم ....
  • نُت IR ۲۲:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۴
    5 8
    چقدر انتقاد میکنید . فقط این چوبتونو گرفتید دستتون و از بی مشغلگی سمت همه میگیرید و هر چیزی رو هرطوری که دوست دارید معنا میکند و با یه عناوین مضحک پخش میکنید . آخه چطوری میخاید جواب خدارو بدید اون دنیا .
  • کورش مولایی US ۰۱:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۵
    14 4
    من عاشق کارهای جناب مهران خان مدیری هستم چون هرچه که به طنز ساخته اند واقعیت جامعه الان وآینده بیان می کند بطور مثال قهوه تلخ پاورچین و....
  • IR ۰۲:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۵
    5 8
    واقعااین آقای مدیری دیگه شورش رودراورده اون ازدورهمی که ازدیدن دکوروبقیه مواردش آدم افسردگی میگرفت..واین هم این سریال بسیارسطحی ومبتذل باحرکات زننده و میتونم بگم ازنظرمحتوا درحدخاله بازی بچه هام موضوع نداره..دیگه تاچه حدپول میخواددربیاره ازمردم بایدقبول کنه بازنشسته.حالابازم رامبدجوان درخندوانه حرف زیادی براگفتن داره وکارش برنامه واساس داره البته سریالش که جدیدساخته جالب نیست
  • محمد IR ۲۳:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۵
    1 0
    آقا فعلا همین دونفر هستندکه برنامه درست میکنن کاری کنید که اینها هم برن کنار
  • حسین کرم نما IR ۰۱:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
    0 0
    خسته شدیم ازراین برنانهدبی محتوای دور همی همش سر کشیدن در زندگی شخصی مردم بخدا زشته حیف پول
  • محسن IR ۰۵:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
    3 0
    اقای مدیری یک مرد با َشخصیت و با معلومات بسیار بالا و حتی از شما که در حال نقد یا بهتر بگم سرکوب ایشون هستین با سواد تر و بین مردم محبوب هستن نگاه شما شخصی و کاملا بد بین به کسی که برنامه ها تمام ببینده داره و حداقل خنده ای بر لب مردم میاره ....شما کار جدید ارائه بده شخصی باش با توان بالاتر اینقدر بی انصاف نباشید
  • آی ناز IR ۰۹:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
    1 1
    مهران مدیری همیشه سطحی نگر بوده و نه بازیگر خوبی بوده نه و دقت کرده باشین از سر ضعف و ناتوانی همیشه هر هر کرده توی فیلمهاش و جلو خندش را نمیتونسته بگیره همون رامبد جوان هم این اواخر مسخره شده و تو خالی
  • IR ۱۰:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
    0 1
    من که نفهمیدم چی شد
  • محمد جمالی IR ۱۴:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
    0 1
    خندوانه و دور همی کلا تکراری شدن فقط شده حرف زدن و بعدش مهمون دعوت کردن و تمام البته خندوانه و رامبد جوان از وقتی که با رضا شفیعی جم اونطوری برخوردکردن دیگه تماشاچیه قبلیشو ندارن مهران مدیری هم اوایل از بازیگران استفاده می‌کرد و تقریبا تئاتری برگزار می‌کرد بخاطر پول اونارو هم ول کرد. به نظرم باید کلا دیگه تموم کنن. من نمیدونم چرا خندوانه سانسور میشه
  • مرد IR ۱۳:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۳۱
    0 1
    واقعا نویسنده مطلب کاملا درست و به جا نوشتن و حق مطلب رو ادا کردند دقیقا همین است این برنامه ها متاسفانه ارزش دیدن و برق مصرف کردن و وقت گذاشتن ندارن
  • IR ۱۰:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۹
    2 0
    بدانید و آگاه باشید که این نقدی که این روزنامه نابلد نادان گفت،خیلی باسمعی و تاریخ مصرف گذشته است.باسمعی
  • IR ۱۶:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۴
    0 0
    آقای روزنامه نابلد جوان،برای بی احترامی به رامبد جوان عزیز ، چند تومن دستمزد می گیری؟
  • IR ۲۳:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۶
    0 0
    بله واقعاهمینطوره محتوا قربانی پول ودرامد عده ای میشه عده ای که شعارهاشون گوش فلک روپر کرده