عضو جامعه روحانیت: با فعال سازی تولید داخلی، تحریم ها خودبه‌خود خنثی می شود

عضو جامعه روحانیت مبارز گفت:بنده بر این باورم اگر منتظریم آمریکا گامی برای رفاه ما بردارند، غیرممکن است و دشمنی که اینها با جمهوری اسلامی دارند پایان پذیر نیست .

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، روز گذشته رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی به‌مناسبت آغاز سال ۱۴۰۰ هجری شمسی، سال جدید را سال «تولید؛ پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها» نامگذاری کردند. ایشان ضمن تاکید بر اینکه جهش تولید تا حدّ قابل قبولی در بخش‌هایی از کشور تحقق یافت، اشاره کردند که شعار جهش تولید به عنوان یک شعار کاملاً انقلابی چندان که باید در حد انتظار محقق نشده است.

حجت الاسلام حسین ابراهیمی از اعضای جامعه روحانیت مبارز در پاسخ به این سوال که نگاه شما به تاکید مجدد رهبر انقلاب بر بحث تولید و حمایت از سرمایه گذاری ها چیست؟ به خبرگزاری خبرآنلاین، گفت: ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و نوروز به همه ایرانیان و مسلمان جهان، سال گذشته از سوی حضرت آقا سال جهش تولید نامگذاری شد و شعار سال بود هر چند یک سری اقدامات نیز صورت گرفت. طبق فرموده آقا، آن چه انتظار بود تحقق پیدا نکرد اما بخشی از اقدامات مربوط به سال جهش تولید انجام شد.

پشتیبانی از کارفرمایان در سال پیش رو باید جبران شود


این چهره سیاسی اصولگرا در پاسخ به این سوال که از نگاه شما منظور رهبری از پشتیبانی ها در چه حوزه هایی است؟ ادامه داد: از دلایل اصلی موانعی که بر سر راه تولید قرار دارد  از نظر رهبری این است که پشتیبانی از کارفرمایان به درستی صورت نگرفته است و این باید در سال آینده جبران شود، همچنین حمایت هایی که باید صورت بگیرد باید تحقق پیدا کند.

ابراهیمی بیان کرد: علاوه بر این مسئله مهم برداشتن موانع است چون ما یک سیستم دموکراسی داریم اما کاغذبازی در کشور ما از گذشته در چارچوب دیوان‌سالاری همینطور باقی مانده است به عنوان مثال یک تولید کننده وقتی می خواهد مجوز بگیرد با مشکل بر می خورد اگر بخواهد صادر یا وارد کند با مشکلات بسیاری مواجه است. بنابراین این موانع باید برطرف شود اگر این سه امری که آقا فرمودند محقق شود به نظر می رسد که جهش تولید انشالله تحقق پیدا می کند.

عضو جامعه روحانیت: با فعال سازی تولید داخلی، تحریم ها خودبه‌خود خنثی می شود

دولت جوان حزب اللهی باید باید به رفع موانع تولید کمک کند

این عضو جامعه روحانیت مبارز اظهار کرد: ضروری است که یک دولت جوان، حزب اللهی، جهادی و انقلابی در رأس کار قرار بگیرد که خستگی ناپذیر باشد، در این حالت شاید بتواند هم پشتیبانی خوبی انجام دهد و هم رفع موانع کند و هم اینکه با سرعت بیشتر این امر را محقق کند که اقتصاد ما از یک رونق خوبی انشالله برخوردار شود.

ابراهیمی در پاسخ به این سوال که آیا فکر می کنید جنگ اقتصادی به روزهای پایانی خود نزدیک می شود یا ادامه دارد؟ عنوان کرد: بنده بر این باورم اگر منتظریم آمریکا گامی برای رفاه ما بردارند، غیرممکن است بلکه بنده اعتقاد دارم این عناد و دشمنی که اینها با جمهوری اسلامی دارند پایان پذیر نیست اما آن چه می تواند ما را از مشکلات نجات دهد این است که ما آنچه ظرفیت در ایران داریم این ظرفیت ها را مورد توجه قرار دهیم و بعد از آن اینکه ما ۱۵ کشور همسایه داریم .

باید از ظرفیت داخلی و خارجی برای حل مشکلات و معضلات ناشی از تحریم استفاده کنیم


او اضافه کرد: اگر ما فعالیت هایمان را هم در داخل گسترش دهیم و به داخل نگاه کنیم و هم در خارج به ظرفیت کشورهای همسایه نگاه کنیم بعد از آن هم ارتباط با کشور روسیه یا چین می تواند یک راهی باشد برای اینکه ما در بعد خارجی موفق باشیم و این تحریم ها را خنثی کنیم.

ابراهیم تاکید کرد: از سوی دیگر اگر ما ظرفیت های داخل را فعال کنیم و به تولیدکننده و کارآفرین بها بدهیم و همانطور که آقا فرمودند مشوق های برای اینها درنظر بگیریم من معتقدم خود به خود تحریم ها خنثی می شود و از بین می رود و در نتیجه کشور به آن استقلال اقتصادی که لازمه بقای ما است برسد.

27219

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1497625

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =