۰ نفر
۳۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۲
دردسر قوانین دست و پاگیر برای سرمایه گذاران

در چند سال اخیر حمایت از تولید ملی و مباحث اقتصادی مورد تاکید رهبر انقلاب بوده است.

سال ۱۳۹۹ سال جهش تولید نام گذاری شد اما انتظاراتی که درباره تولید وجود داشت با توجه به شرایط موجود کشور برآورده نشد. یکی از مسائلی که رهبر انقلاب در بیاناتشان فرمودند، مشکلات قانونی و حمایت از سرمایه گذارها بود. علت اصلی این مشکلات نیز بروکراسی سنگین اداری، قوانین دست و پاگیر و نامتعارف در بحث ایجاد اشتغال است که جلوی تولید را گرفته یا کند می کند.  

در سال ۱۴۰۰ باید با توجه به شعار تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها؛ در همراهی قوای سه گانه، موانع از سر راه تولیدکنندگان برداشته شود. مجلس این آمادگی را دارد که طرح هایی را برای رونق تولید ارائه دهد و قوای قضاییه و مجریه نیز باید در این مسیر با مجلس همراهی کنند و برای عملیاتی کردن شعار سال وارد میدان شوند. 

از جمله، موانعی که بر سر راه تولیدکنندگان و سرمایه گذاران است، استعلامات زیادی است که برای ایجاد کارخانه یا یک تولیدی باید از ارگان های مختلف گرفت یا طولانی بودن مدت زمان اخذ مجوز برای عملیاتی کردن پروژه ها می باشد. بنابراین باید قوانینی که برای مجوزها وجود دارد حذف شود. همچنین دولت باید با شناسایی تولیدکنندگان و نظارت خوب و دقیق اجازه سوء استفاده به افراد سودجو را ندهد. 

کشور درگیر یک جنگ اقتصادی است و با تحریم های حداکثری دست و پنجه نرم می کند. اما اخیرا آمریکایی ها به شکست فشار حداکثری اعتراف کردند. اگر رونق اقتصادی در سال جدید با جدیت پیگیری شده و برای به ثمر رساندن آن تلاش شود، تحریم ها و فشارهای حداکثری کارکرد خود را از دست می دهد. 

* نماینده مردم سمیرم در مجلس یازدهم

۲۷۲۱۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1497404

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 8 =