ابلاغ حکم انتصاب ریاست فرهنگستان زبان و ادب فارسی

بنا بر پیشنهاد شورای فرهنگستان و با استناد به مادۀ ۱۰ اساسنامۀ فرهنگستان زبان و ادب فارسی، که به‌موجب آن «رئیس فرهنگستان از میان اعضای فرهنگستان، به پیشنهاد رئیس جمهوری و تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی و با حکم ایشان برای یک دورۀ چهارساله انتخاب می‌شود»، دکتر غلامعلی حداد عادل، به این سمت برگزیده شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، حسن روحانی، رئیس جمهوری و رئیس عالیۀ فرهنگستان‌های جمهوری اسلامی ایران، دکتر حداد عادل را برای یک دورۀ چهارسالۀ دیگر به ریاست فرهنگستان زبان و ادب فارسی منصوب کرد.

در این حکم آمده‌ است: «در اجرای تبصرۀ بند (۲) اصلاح موادی اساسنامۀ فرهنگستان‌های جمهوری اسلامی ایران، مصوب ۱۳۸۸/۰۷/۲۱ شورای عالی انقلاب فرهنگی و تصویب‌نامۀ مورخ ۱۳۹۹/۱۲/۰۵ آن شورا، با عنایت به تخصص و تجربیات ارزشمند جناب‌عالی،‌ به‌موجب این حکم برای مدت چهار سال دیگر به عنوان «رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی» منصوب می‌شوید.

توفیق جناب‌عالی را در انجام شایستۀ وظایف محوله با رعایت اصول قانون‌مداری، اعتدال‌گرایی و منشور اخلاقی دولت تدبیر و امید، در خدمت به اسلام و ملت شریف ایران از خداوند متعال مسئلت دارم.»

۵۸۵۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1494319

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمدرضا IR ۰۲:۵۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۱
    0 0
    به نظرتون وقتش نشده باز نشسته بشه والا از وقتش هم ی ۲۰ سالی گذشته
  • IR ۱۵:۲۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۱
    0 0
    حالا چ اقدامی میخاد بکند که دوباره گذاشتید . آقای عادل چرا این قدر کلمات عربی در زبان فارسی را اصلاح نمیکنید چندسال دیگر زبان ما کاملآ عربی خواهد شد آقای عادل جواب بده چ اقدامی کردید تمام کلمات کلیدی ما عربی شده .به داد زبان فارسی برسید