ابتکار دولت بایدن برای گفتگو با ایران

فارس نوشت: خبرنگار شبکه «اسکای نیوز عربی»، عصر امروز (دوشنبه)، به نقل از منابعی در پنتاگون از طرح جدید دولت «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا درباره ایران خبر داد.

اسکای نیوز به نقل از منابع یادشده در این خصوص نوشت: «دولت بایدن از طریق میانجی‌های اروپایی ابتکاری به راه خواهد انداخت برای گفت‌وگوی مستقیم با تهران».

این گزارش در حالی منتشر شده است که روز گذشته نیز کاخ سفید اعلام کرد که جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا در گفت‌وگویی تلفنی با «بوریس جانسون» نخست‌وزیر انگلیس در خصوص مسائل مرتبط با ایران، روسیه و چین گفت‌وگو کرده است.

پیشتر، جو بایدن در زمان رقابت‌ انتخاباتی با «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق آمریکا گفته بود که قصد دارد در صورت بازگشت ایران به پایبندی کامل به برجام، آمریکا را به توافق هسته‌ای بازگرداند.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1479898

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 13 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • US ۱۹:۵۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۶
    0 0
    یعنی برای بازگشت آمریکا به برجام مگه نیاز به مذارکه هست؟اونها تعهدی دارند چون از آن خارج شدن باید به برجام برگردند وتعهداتشون رو اجرا کنند و به قول آقای ظریف در برجام کرسی داشته باشن اونوقت میشه در کمیسیون برجام به مذاکره بپردازند وگرنه هر نوع " ابتکاری " غیر از این وادار کردن ایران به دادن امتیاز و گرفتن توافقاتی در بجثهای دیگه است بدون اینکه تکلیف برجام فعلی روشن بشه.یعنی هزینه از جیب ایران .
  • فرشید صوغانی IR ۱۷:۴۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۷
    4 0
    بایدن خطرناک تر از ترامپ
  • مهدی IR ۰۰:۰۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۸
    0 0
    به نظر من تو داخل خطرناک تر از بایدن و ترامپ هم داریم